Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

Qaroliine skrev 2010-08-29 20:04:18 följande:
    TACK för ditt svar!
    Jag ska klämma på city crossen nästa gång jag är på Babyland.. tycker den är alldeles för låg men vill ju ge den en chans 
    Känns ändå som om edge är det jag vill ha, men har några månader på mig att bestämma mig tack och lov
    Ja, den är ju ganska mycket lägre, speciellt om man jämför hur hög edgen är med liggdelen, men hade jag vetat innan vi bestämde oss för edgen att sttdelen var lika stor på båda hade jag kanske, kanske valt CC, eller möjligen ceroxen då de vikbara handtagen var obekväma för maken (180cm+ minns ej exakt), eftersom chassit gör en hel del. Det är lite jobbigt ibland när man måste ha millimeter precission för att komma in genom dörrar och mellan hyllor, men samtidigt kan jag inte klaga, jag älskar ju våran enorma "pansarvagn" (och det gjorde de som vi ärvde den av med, de använde den i över 3,5 år, enbart kompletterad med en liten resesulky för längre shoppingturer samt resor.
  • stor grön drake
    tickelina skrev 2010-08-29 22:07:54 följande:
    Men alltså.... nu hänger jag inte med.... ;)

Har ni en pläd under quadroliften?

Quadroliften i sig är väl himla mysig & gosig i sig ( har ull på insidan)
    Då räcker väl det att bara ha kläder, mysoverall, mössa, vantar & nån liten filt ( om ens det? )
    jag har ven duolift, inte quadro (eftersom jag tyckte quadron var onödigt dyr då vi endå skulle köpa ett skinn)
  • stor grön drake
    ludicrous skrev 2010-09-04 03:50:04 följande:
    Hej experter! Måste man plocka bort Citykorgen på alla vagnmodeller när man ska fälla ihop vagnen? Eller e det bara edgen?
    Edgen har inte city korg utan en mycket större liggdel, därför når inte handtaget "över" när man fäller. Den går att fälla med liggdelen på, inga problem, men blir då väldigt hög (vilket kan bli ett problem om man inte har farmare)
  • stor grön drake

jag blev att fundera en sak idag när jag surfade vagnporr på blocket (emmaljunga såklart)

Eftersom man lägger på en adapter på cangaroon för att använda ciity korgen, och i fallet twin cangaroo två sådana eller en och sittdel, kan man inte fästa andra sittdelar på det fästet?
    Tänker på alla dem som vill ha ena barnet frammåt och andra bakåt, allt man behöver är ju egentligen en sitts med easy fix fästen, och de är ju inte det minsta svåra att få tag på, antagligen får man ett slutkört chassi på köpet, men det spelar ju ingen roll.
    Varför har inte emmaljunga marknadsfört den så? jag ser trådar hela tiden med folk som söker vagnar på bredden med säten som kan vändas en fram en bak med sittdelar och inte bara med sittdel liggdel

• stor grön drake
    FridaLee skrev 2010-09-04 23:19:07 följande:
    Fast en vanlig sits går ju inte på en tvilling vagn, för den vanliga city korgen passar inte på twin cangaroo. och sen att de inte har vändbara sitsar har att göra med hur tyngdpunkten hamnar för att den inte ska välta osv.
    Ok, i annonserna stod det bara city korg, så jag trodde det var den vanliga.
    Men tyngdpunkten? den blir ju samma, vid fästet... iof, de tehjulingar jag haft har jag aldrig lämnat obevakade ett ögonblick, litar inte på att de inte välter endå
  • stor grön drake
    Zelmilainen skrev 2010-09-05 10:44:22 följande:
    tilläggas bör kanske att den slutades säljas i sverige eftersom den ansågs för ranglig/osäker och instabil. sen finns det fler vagnar än så, men SJUKT breda. dock är ju detta en emmaljungatråd, så det behöver vi ju inte diskutera här...
    och dessutom var det ju en EMMALJUNGA med dessa funktioner vi vill ha
  • stor grön drake
    Zelmilainen skrev 2010-09-05 12:08:08 följande:
    precis. skulle vilja ha en nitro med lite större hjul, separata sitsar/sufletter, etc. (som syskonvagn), och en nitro med lite större hjul som enkelvagn, men man kan ju tydligen inte få allt... :-P
    men precis! tyckte twin cangaroon hade optimala hjul, och att det hade varit perfekt att kunna kompletera den med "överblivna" sittsar från typ billiga edge som blocket är nedlusade med
    För även den som länkades har bara små hjul, samt en sån där skålad sitts.
  • stor grön drake
    FridaLee skrev 2010-09-05 20:07:40 följande:
    Tänker så att om du sätter en sittdel vänd mot dig och barnet sitter så är risken att den välter. Men jag tycker också det ska finnas en sådan syskonvagn. Vore ju kanon!
    jag tror ju verkligen att en sån vagn (med cangaroons stora snurrhjul fram) som kan vändas och vridas hur som, och ha vilken sittdel man vill, dvs cangaroo, nitro/CC/edge eller jet/ozone och korg och så då vända dem hur man vill skulle vara hur populär som helst.

just nu drämmer ju jag om att få tag på en city jet sittdel till mitt edge chassi för sonen älskar att ligga med fötterna uppe... funkar sådär halvbra när han ska sova i åkpåse på dagis (med upp menar jag med fötterna i öppningen. stödda på footsackens kant...)
    funderade på ozone, men hörde att den sittdelen är varmare, har dessutom ingen lust att köpa en ny sådan. Finns en jet till salu här, men de har city korg oxå. Ska maila dem och fråga om de vill sälja bara sittdelen, eller med chassi då. För chassit kan jag försöka sälja själv, eller kanske använda, men city korgen vill jag inte alls ha. Känns bara onödigt att köpa en sån
  • stor grön drake
    FridaLee skrev 2010-09-05 20:58:04 följande:
    men det är väl bara sälja city korgen om de inte vill sälja vagnen separat.
    finns ingen direkt marknad här, väldigt liten ort. Vilket iof gör att jag inte tror de vill sälja separat till mig heller. De flesta beställer en komplett vagn direkt. Det finns inte många city vagnar heller (som jag sagt tidigare, återförsäljaren ahr sålt 2 city jet totalt, ingen ozone ännu...) utan de fast boende som jag sett kör 4 hjuligt allihop, ofta "slagskepp"
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5