Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake
    Angie83 skrev 2010-08-05 20:45:23 följande:
    Hej, hoppar in här och frågar er emmaljunga experter =)
    Jag har beställt en City Cross med tillhörande quadrolift, liften pga att jag har en massa trappor att gå i och ingen hiss. Men nu till frågan, ska ha barn i slutet av september. Hur ska jag bädda i liften, ska jag köpa en footsack också eller räcker det med "bara" quadroliften i vagnen?? Och i vinter.. ska jag ha en footsack då? är rädd att det ska snöa eller regna in på bäbis =/. Lite tips är önskvärt =).
    Tack på förhand =)
    Det följer med ett regnskydd med vagnen. Om de inte ändrat det drastiskt duger det inte mycket till i lite hårdare regnväder, men med footsack m.m. som är vattenavstötande så gör det väl inte så mycket.

Vi fick november-barn och bäddade med fårskinn i duoliften. Behövdes endast mössa till fast det var en svinkall vinter senaste året. Innan det blev kallt hade jag fårskinnet vikt under som en madrass och liften stängd, när det blev neråt tvåsiffriga minusgrader började jag vika skinnet över/runt sonen och stängde liften, där var han så varm och go så, även efter 2 timamrs promenaden i -20º vi tog när han var 3 månader
  • stor grön drake
    sataya skrev 2010-08-05 21:21:29 följande:
    du jag tänker samma sak:S ska ha bebis ibörjan av september och vet inte hur jag ska klä, jag har dock mjuklift detta hade jag till andra dottern men hon är född i januari så hon fick ha overall och fleecefilt...
    dock sa de till mig på BP att liften nog skulle vara för liten i vinter och då blir det ju bara fårskinn, overall (ja sådana kläder) samt en filt och footsacken...
    frågan är bara om det är sant eller ej:S
    vår duolift är ca 100år gammal, och sonen växte ur den (blev för lång) vid ca 8 månader, men i vagnen funkar den ännu, med flärpen öppen för han lägger ut fötterna på "högen" som blir
    I maj skippade vi liften (novemberbebis, så han var 6 månader) enbart för att jag ville ha fårskinnet kvar, men det blev för varmt i liften, utrymme fanns det gott om.
    Kan tillägga att min son både är lång och knubbig
    Ett äkta fårskinn värmer dessutom allt man behöver, tänk på att en overall isolerar bort kroppsvärme från skinnet, medans ligger barnet i kläder som andas värmer det skinnet som värmer barnet som värmer skinnet...
  • stor grön drake
    t0va skrev 2010-08-06 00:13:18 följande:
    Fast jag har beställt lite snö i vinter så det räcker nog med lite lager på lager-kläder i liften.  
    Var bor du?
    För jag ahr lixom beställt en likadan vinter som den förra, och det skulle ju vara tråkigt om beställningarna lixom krockade du vet...
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2010-08-06 16:05:46 följande:
    Det finns en tjej i retrovagnstråden som har alla kataloger från 96 och framåt, kanske hon skulle scanna in så vi får svart på vitt
    Kan vi mail-bomba henne tills hon gör det?

Det blir ju extra svårt med åren när de hade både moderna och gammeldags tyger på samma modell (tex edge) i några år...
  • stor grön drake
    Gurkan skrev 2010-08-06 18:19:41 följande:
    Hej!

Såg en tråd med en fråga om vilken emmaljunga som personen hade köpt (såg att personen även skrivet här) och jag undrade lite smått varför jag inte tänkt på det för... vi införskaffade en begagnad emmaljunga med seperat ligg- och sittdel men vi vet inte från vilket år eller ens vilken modell det är. så nu härmas jag lite och hoppas att någon kanske har någon idé?

länk till bild på vagnen!

1.bp.blogspot.com/_VQDC_mQFfrE/S-E65YQQWiI/AA...

Tacksam för all hjälp!

mvh

Gurkan

en edge (eller classic) från 2001/2002 skulle jag gissa, för inte har den väll myggnät i sufletten? Såg en edge/classic idag, med år 2002 på manualen med myggnät i sufletten... när kom det riktigt?

Jag ska för övrigt maila emmaljunga om min vagn/klädsel jag med, bara för att vara säker. Inte för att orginalnamn egentliggen spelar så stor roll då jag sytt på den själv (för att anpassa för snabbfästet, en vädringslucka och myggnätet)
  • stor grön drake
    Nomen skrev 2010-08-06 20:41:54 följande:
    Årtalet är jag osäker på, men är rätt säker på att det är en smart duo kombi, p.g.a. hur sittdelen ser ut på ryggen. Har tittat lite för mycket i kataloger... Flört
    hur menar du ser ut på ryggen? alltså färgmönstret eller modellen? (vill lära mig känna igen modeller)
    annakohler skrev 2010-08-06 20:49:24 följande:
    'är det någon som vet på ett ungefär vad emmaljunga skötväskor kostar
    Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

taget från den postade rekomenderade prislistan
  • stor grön drake
    Nomen skrev 2010-08-06 20:41:54 följande:
    Årtalet är jag osäker på, men är rätt säker på att det är en smart duo kombi, p.g.a. hur sittdelen ser ut på ryggen. Har tittat lite för mycket i kataloger... Flört
    ingen edge (förstorade bilden) ser jag nu, den har inte thermobase, och eftersom min äldre edge har det, så är detta ingen edge
    men fortfarande nyfiken på hur ryggarna ser olika ut
  • stor grön drake
    Gurkan skrev 2010-08-06 21:52:54 följande:
    Inget myggnät i sufletten!
    Spännande!
    Tack!
    någon annan sa smart, och med tanke på ingen thermobase kan det stämmma, den är ju en "enklare" variant. Finns det ett litet ryggstöd man kan fälla upp i huvudändan på liggdelen?
  • stor grön drake
    Gurkan skrev 2010-08-06 22:19:42 följande:
    Märker dessutom hur okunnig jag är med vagnar. Thermobase vad är det?.
    hm, har inga egna bilder i denna datorn, men hittade dessa på nätet, och de visar helt bra

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5