Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

våran edge -06 har protex-tyg, det var PP (PolarPerformance, det fula märket på sufletten ni vet) som kom till årsmodel 2011.
    Protex har det varit på de sportigare vagnarna åtminstonde så länge som de haft easy-fix

• stor grön drake
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-05-24 15:14:40 följande:
    e d ens säkert o köra den stora korgen på dom små hjulen / chassit?
    Hur menar du? den ahr ju tyngdpunkten i mitten precis som citykorgen, och är godkänt för samma vikt som edge/mondial med sittdelen
  • stor grön drake
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-05-24 16:37:09 följande:
    ja men då så. en som jobbade i barnvagnsaffär sa nämligen att d inte va godkännt o ha den stora korgen på andra hjul.
    Nej, men enligt emmaljunga själva är det inte godkänt att ha en CC/mondial/smart/edge sittdel på ett nitrochassi, fast det är samma sittdel... Garantin gäller intre om man själv fifflar ihop sin vagn av olika delar, men jag tycker det är lite dumt när ju alla delar med easy-fix passar ihop
  • stor grön drake

Dagens blocketfynd, eller?

tvilling sport cross, 500:-
    www.blocket.se/ostergotland/Tvillingvagn_Emmaljunga_34047628.htm&w=3

Cerox 369 chassi (vill ha! men fan att man inte bor i sverige...) 1200:-
    www.blocket.se/stockholm/City_Cerox_360_chassi_34059092.htm&w=3

Emmaljunga "edge" duo kombi för 1100:-
    www.blocket.se/alvsborg/Emmaljunga_edge_duo_billigt_34059927.htm&w=3

eller om man kanske skulle välja denna med dubbla sufletter för 600:- istället
    www.blocket.se/alvsborg/Emmaljunga_Kombivagn_34047180.htm&w=3

• stor grön drake
    Nomen skrev 2011-05-24 19:36:36 följande:
    Jag har satt ner till 1400 "BVSA" nu. Annars tycker jag nog också att priset är rimligt. Tack för allas synpunkter, förresten. Är en ny sittdel vekligen så billig? Ingår "stommen" då, eller bara suflett o sittdelstyg?
    billigt och billigt, den kostar en halv vagn chassit kostar samma tror jag.
  • stor grön drake
    Silverhaj76 skrev 2011-05-25 07:31:02 följande:
    Nej, det är föregångare till city cross, heter cross way.
    Just så, trodde den bytte när de bytte till easy-fix, och då var det bara classic sporten kavr i min värld my bad.
    fridajonsson skrev 2011-05-25 12:42:39 följande:
    Inge mer uppdateringar om färgerna, men däremot en ny scooter. Vad det nya är vet jag inte än, men om nån dag.. :D
    Åh, spännande! Jag hoppas (inte) oxå på en med svängbara hjul, OCH svängbar sittdel när jag endå håller på...
  • stor grön drake
    t0va skrev 2011-05-25 19:33:45 följande:
    Vagnporr ;) 

Fast en scooter med vändbar sittdel och svängbara hjul blir väl en nitro ;)

Eller tänkte du dig med svängbar att man kan vända med barnet i, det skulle vara trevligt.  
    Ja, men mindre, lättare och billigare än nitron
  • stor grön drake
    Längtar efter grodan skrev 2011-05-27 12:20:47 följande:
    Till min fråga då: är det någon annan som varit med om liknande?
    Ska det vara såhär??

Har kontaktat återförsäljaren vi köpte vagnen av, men han bryr sig inte, och jag har mailat Emmaljunga, men de svara inte heller...

Tycker det är under all kritik om en vagn för 9000 kr ska vara såhär dålig!
    Det där är ett garantifel!
    Vi har lite liknande på vår, är det inte åtdraget så hårt jag kan (har reuma-problem med händerna så finns ingen risk att jag överdrar dem) så slinker det iväg. När vi hade liggdelen på märktes det inte så mycket, men sen när vi började med sittdelen blev det som en annan vinkel. Jag ringde min närmaste verkstad (min ÅF erbjuder tyvärr ej service, men rekomenderade närmsta verkstad åt mig) och de sa att de kunde ta in den, men iom att vagnen var från 2006 kunde de inte garantera något (detta var förra året), hade det varit en ny vagn så skulle det varit en garantifråga enligt dem.

Så försök med ÅF igen, annars pröva ring emmaljunga och ha dem berätta var närmaste verkstad ligger.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5