Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

spratteldockan skrev 2011-07-02 19:41:01 följande:
    Jo, men då kunde de väl lägga en blänkare på hemsidan att de inte svarar på mail under vissa veckor.

På hemsidan verkar det som om de inte vill ha nån kundkontakt. De har inget telefonnummer och hänvisar helt till återförsäljarna.
    När jag ringde en återförsäljare och frågade vad ett helt nytt Nitro-chassi kostar så hänvisade de till Emmaljunga.
    Lite rundgång där kan tyckas..

Men du kanske har haft bättre tur?
    Nej, men det har funnits återförsäljare i tråden som haft koll, och enkelt sagt så kostar cassit eller liggdelen hälften av vad vagnen kostar, eftersom det är en halv vagn.
  • stor grön drake
    yodi skrev 2011-07-04 14:13:03 följande:

när vi nu är inne på det här med att ta av klädslar och tvätta dom.

hur ända in i tar man av klädseln på city jeten?

man öppnar dragkedjorna där nere, sen skruvar man bort sufletten (Tungan ute) och så drar man av den "över huvudet", och när man endå skruvat bort sufletten kan man ju tvätta det tyget med när man endåå håller på.
    Minns inte om det går att "klicka lös" sufletten på vår jet, tror faktiskt det, men emd mina reumatiska fingrar så var det lättare att skruva... (jag är lite skruv-galen på mina vagnar)
  • stor grön drake
    yodi skrev 2011-07-04 20:00:17 följande:

nu känner jag av mit "syndrom tummen mitt i handen"
    men var/hur skruvar man loss den?

Man tar bort "plupparna" som ser ut som fingerborgar med en tunn kniv eller liknande (för in i skarven och vicka lite så brukar det ploppa lös) och sen är det att skruva. Ungefär så här kan det se ut på insidan

detta är dock ett äldre edge-fäste, men det viktiga är att man har koll på ordningen man plockar lös saker.

men kollade lite bilder på min jet (den är hos svärisarna nu) och det ser ut som att det går att ta av sufletten. Under leden finns som två runda knappar på rad på höjden, tryck in dem och lyft i sufletten. Du kan behöva trycka ganska hårt, jet är ju en sittdel där man inte bökar runt med sufletten lika mycket som på de större modellerna och därmed automatiskt göt dem lösare.
  • stor grön drake
    Madebyday skrev 2011-07-05 20:24:56 följande:
    Hmm, mycket märklig modell.
    Egde ligg/sitt del på City Cerox 360 chassi va?!
    Nejp, det är en city cerox 360 med city korg
    fattar inte vart de fått "edge" biten ifrån (samma sittdel på alla sittvagnarna, bara lite skillnader i hur klädseln ser ut)
  • stor grön drake
    C060908 skrev 2011-07-08 11:13:06 följande:
    Jag tänkte sälja ett Nitro city chassi med varukorg vad är det rimligt att jag lägger ut det för? Samt en city korg celebration black oanvänd madrassen är fortfarande inplastad.. Vad kan jag sälja det för?
    hur gammalt är chassit? i vilket skick är däck och varukorg?
  • stor grön drake
    C060908 skrev 2011-07-08 13:31:21 följande:
    Jag har bara använt det ute i 3 månader det har stått förvarat inomhus och jag har inte kört den så jätte mycket utomhus..
    testa lägga upp den och korgen ihop för 3000 och se om någon är intresserad.
    Går det inte, försök lägga ut dem skillt, för typ 2000-2500 för chassit och 1000-1500 för citykorgen, bara min tanke eftersom de inte är mycket använda.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5