• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • the M Bitch

OK

Jag får ta ur minnet, har inget att titta i just nu:
    Emmaljunga har inte släppt några bilder på de nya färgerna ännu, men de har skickat ut en prislista som kittlar fantasin... (bilder kommer om ca 2 veckor).
    Det kommer bla en färg i jeanslook!
    Dessutom några färger med svart eller vitt chassi till.
    Ett nytt (dyrare) tyg lanseras, men det vanliga och leatherette-tygerna finns också kvar.
    Black Croc försvinner, men White Croc och Creme leatherette finns kvar, liksom Pro Forest och Dark Grey, bla.
    Ett nytt chassi att välja till Edge/Mondial, lättare, men det kommer tidigast i december.
    Hmmm, nu börjar minnet tryta, får återkomma i morgon.
  • Zelmilainen

the m bitch: du vet inte om det kommer några roliga färger. typ som candy pink, lime, etc. mönster? eller om det kommer nån ny vagn?

Vill ha bebis nuuu!!!
  • lilla snöflingan
    the M Bitch skrev 2010-05-28 20:53:17 följande:
    OK Jag får ta ur minnet, har inget att titta i just nu: Emmaljunga har inte släppt några bilder på de nya färgerna ännu, men de har skickat ut en prislista som kittlar fantasin... (bilder kommer om ca 2 veckor). Det kommer bla en färg i jeanslook! Dessutom några färger med svart eller vitt chassi till. Ett nytt (dyrare) tyg lanseras, men det vanliga och leatherette-tygerna finns också kvar. Black Croc försvinner, men White Croc och Creme leatherette finns kvar, liksom Pro Forest och Dark Grey, bla. Ett nytt chassi att välja till Edge/Mondial, lättare, men det kommer tidigast i december. Hmmm, nu börjar minnet tryta, får återkomma i morgon.
    Ååh, så spännande! Mer, mer! Jag vill också höra om det kommer komma några nya snygga färger?
  • t0va
    the M Bitch skrev 2010-05-28 20:53:17 följande:
    OK Jag får ta ur minnet, har inget att titta i just nu: Emmaljunga har inte släppt några bilder på de nya färgerna ännu, men de har skickat ut en prislista som kittlar fantasin... (bilder kommer om ca 2 veckor). Det kommer bla en färg i jeanslook! Dessutom några färger med svart eller vitt chassi till. Ett nytt (dyrare) tyg lanseras, men det vanliga och leatherette-tygerna finns också kvar. Black Croc försvinner, men White Croc och Creme leatherette finns kvar, liksom Pro Forest och Dark Grey, bla. Ett nytt chassi att välja till Edge/Mondial, lättare, men det kommer tidigast i december. Hmmm, nu börjar minnet tryta, får återkomma i morgon.
    Tack, då får vi våran dark grey även om det blir massa förseningar och de inte hinner fixa den innan sommaren. Var lite orolig att vi skulle få svar om att vi inte kan ha den färgen och ska behöva ta ett nytt beslut. :)

Spännande att se vad som kommer mer.
  • myran82

Jag har en undran.

Har någon av er med med citykorg en vagsleksak hängandes över suffleten?

Jag vill gärna köpa en till sonen då han gärna ligger & tittar på saker men suffletten känns rätt smal om man jämför med tex edgen så jag är osäker på om de passar.
    Vill ju inte köpa en som inte visar sig passa eftersom förpackningen då är bruten & då kan man inte lämna tillbaka.

• eec82
    myran82 skrev 2010-05-29 22:57:10 följande:
    Jag har en undran.Har någon av er med med citykorg en vagsleksak hängandes över suffleten?Jag vill gärna köpa en till sonen då han gärna ligger & tittar på saker men suffletten känns rätt smal om man jämför med tex edgen så jag är osäker på om de passar.Vill ju inte köpa en som inte visar sig passa eftersom förpackningen då är bruten & då kan man inte lämna tillbaka.
    min syster skaffa en sak som bara var en, som hon hängde på. Som hennes son tittade på.
  • EmmaKlemma
    myran82 skrev 2010-05-29 22:57:10 följande:
    Jag har en undran.Har någon av er med med citykorg en vagsleksak hängandes över suffleten?Jag vill gärna köpa en till sonen då han gärna ligger & tittar på saker men suffletten känns rätt smal om man jämför med tex edgen så jag är osäker på om de passar.Vill ju inte köpa en som inte visar sig passa eftersom förpackningen då är bruten & då kan man inte lämna tillbaka.
    Vi hade en bamse vagnleksak på vår
  • stor grön drake

jag bytte krok på "flugan" som följde med libero-väskan, slog i en öljett inne i sofletten och hängde den där (när den hängde i kanten såg inte sonen den för kanten på vindskyddet)

091109 ღ Linus ღ dragon-pup.blogspot.com
  • myran82

Vi har en liten grej hängandes på sidan & det funkar så klart bra fast sonen har inte så mycket "nytta" av den eftersom den knappt syns.. Vill ha en som hänger tvärs över =)

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5