• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • t0va

När är lagom att hämta ut vagnen? De har inte ringt och sagt att den komit än men vi pratade om det idag jag och sambon. Känns vettigt att ha den lite innan bebis är beräknad så man kanske kan träna på att vika ihop och sånt i lugn och ro. Sen om den kommer jättetidigt så lär vi ju ändå stanna kvar på sjukhuset och då har man ingen nytta av vagnen. Vi har 3 månader kvar och är helt nya på detta.

Glömde fråga i affären om det räcker att vi har pappret när vi hämtar ut, så sambon tex. kan åka med svärmor och hämta den. Var jag som beställde, vet inte riktigt hur länge min kropp orkar ränna runt. Försöker få allt klart nu.

• Laire
    t0va skrev 2010-05-24 21:53:54 följande:
    När är lagom att hämta ut vagnen? De har inte ringt och sagt att den komit än men vi pratade om det idag jag och sambon. Känns vettigt att ha den lite innan bebis är beräknad så man kanske kan träna på att vika ihop och sånt i lugn och ro. Sen om den kommer jättetidigt så lär vi ju ändå stanna kvar på sjukhuset och då har man ingen nytta av vagnen. Vi har 3 månader kvar och är helt nya på detta. Glömde fråga i affären om det räcker att vi har pappret när vi hämtar ut, så sambon tex. kan åka med svärmor och hämta den. Var jag som beställde, vet inte riktigt hur länge min kropp orkar ränna runt. Försöker få allt klart nu.
    Det finns ju både fördelar och nackdelar med att hämta ut tidigt...

Fördelarna är ju som du nämner: man blir klar samt kan öva lite med vagnen före. Nackdelen är att garantin börjar ticka iväg, med tanke på att EL bara har sex månaders garanti känner jag att jag inte skulle vilja ha vagnen hemma för långt före. Tyvärr märker man ju många fel först då vagnen börjar användas...

Jag skulle nog hämta vagnen några veckor innan BF (mannen kan ju hämta den själv om du inte orkar följa med), men det är ju en smaksak.

Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • t0va
    Laire skrev 2010-05-24 22:07:11 följande:
    Det finns ju både fördelar och nackdelar med att hämta ut tidigt... Fördelarna är ju som du nämner: man blir klar samt kan öva lite med vagnen före. Nackdelen är att garantin börjar ticka iväg, med tanke på att EL bara har sex månaders garanti känner jag att jag inte skulle vilja ha vagnen hemma för långt före. Tyvärr märker man ju många fel först då vagnen börjar användas... Jag skulle nog hämta vagnen några veckor innan BF (mannen kan ju hämta den själv om du inte orkar följa med), men det är ju en smaksak.  
    ja det var lite så vi kände också, typ 3-4veckor innan och om bebis kommer tidigare så kanske man ändå får stanna kvar på sjukhuset ett tag. Då får sambon hämta den, man kan ju inte planera allt ;)
  • ängeln83

Åh vad jag längtar efter nya vagnen nu, den skulle komma denna veckan så nu väntar jag bara på samtal från affären om att den kommit.

Nån som vet om Emmaljungas parasoll är bra, och hur mycket dom kostar?
    Kom just på att vi nog måste ha ett sånt också nu till sommaren.

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Fru T skrev 2010-05-23 22:30:57 följande:
    åker inte rulltrappa med vagn, skulle aldrig falla mig in!
    Varför inte?
  • AnnaH

Åhh... jag är SÅ sugen på en Twin City Cross. Har enkelvagnen och kör dagligen med den sedan 2 år tillbaka. Det finns nog inget jag inte älskar med den. Bild i bildtråden. Jag har även en Scooter 2.0 men är inte alls lika nöjd med den. Det jag inte gillar är att bågen gör den trång vintertid med overall och vinterskor på. I januari fick vi vårt andra barn och vi hade bestämt oss för en Twin City Cross i höstas. Då började dock dottern vilja gå istället och vi flyttade vilket drog lite pengar så då bestämde vi oss för att skippa den. Jag har inget körkort så i 4 månader har jag nu burit sonen i sele och dragit dottern i CityCrossen för nu älskar hon återigen att åka vagn. Kan ärligt säga att det hade varit värt värdeminskningen på syskonvagnen bara för de här fyra månaderna.

Nu är jag less att bära lillgossen och sommartid är det lite väl varmt. Fick tag på en (mycket) begagnad syskonvagn men den är framvänd, har noll eller ingen åkkomfort och ingen suflett. Totalt värdelös med andra ord. Ska jag slå till på en Twin City Cross? Någon som har en och kan skryta upp den så jag kan bestämma mig någon gång? Hur länge har ni haft användning av syskonvagn, alltså till vilken ålder har den passat storasyskonet?
    ---
    Jag åker för övrigt inte heller rulltrappa med vagn. Det finns ändå en liten risk att man fastnar med vagnen mot kanten om någon stöter till en eller att vagnen går sönder. Jag blir nojig bara av tanken. Men det är ju sällan man hör att det händer olyckor så det är kanske en onödig oro?
    ♥ Evina 080509 ♥ William 100110 ♥ → annaharr.se
  • AnnaH

Spammar tråden lite...

Har inte läst igenom trådarna så detta har kanske varit uppe. Någon som vet varför EL slutar med Twin City Cross? Ringde precis återfärsäljaren i stan som sa detta. Vi tog i a f ett hastigt beslut att slå till på en i Pro Forest. Barnen gillar figurer att titta på i sufletten så den blir nog bra. Fördelen kan ju vara att den håller hyffsat andrahandsvärde då den inte kommer finnas i nytillverkning. Annars får det hur som helst vara värt värdeminskningen. Så nu blev vi EL-ägare för tredje gången...

♥ Evina 080509 ♥ William 100110 ♥ → annaharr.se
  • Fru T
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-05-25 09:51:26 följande:
    Varför inte?
    jag går hällre några meter extra och tar hissen. För mig handlar det om säkerhet å ja tycker inte en rulltrappa är det för en vagn. Tänk om man nyser eller vad som å kommer i obalans en sekund, vad som hällst kan hända!
  • ängeln83
    Fru T skrev 2010-05-25 14:31:49 följande:
    jag går hällre några meter extra och tar hissen. För mig handlar det om säkerhet å ja tycker inte en rulltrappa är det för en vagn. Tänk om man nyser eller vad som å kommer i obalans en sekund, vad som hällst kan hända!
    Håller med, det är ytterst sällan jag åker rulltrappa med barnvagn, finns det hiss så tar vi alltid den. Har sett ett X antal barnvagnar tappas i rulltrappor och det är ingen rolig syn.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • Fru T
    ängeln83 skrev 2010-05-25 14:35:00 följande:
    Håller med, det är ytterst sällan jag åker rulltrappa med barnvagn, finns det hiss så tar vi alltid den. Har sett ett X antal barnvagnar tappas i rulltrappor och det är ingen rolig syn.
    min kompis som väldigt ofta åker rulltrappa med sin vagn erbjöd sig att ta min vagn när vi skulle upp en gång då ja inte ville, men ja totalvägrade... Gick hällre ut ur butiken å 15 meter extra till hissen så ja kunde gå till butikens övervåning..

Hon tyckte ja va lite löjlig ett tag men sen förstod hon att hon inte skulle lyckas övertala mig

Varför utsätta sig för nånting som faktist kan slluta riktigt illa när eller om det väl händer...
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5