• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • stor grön drake

idag blev sonen så förbannad i edgen... Han har åkt i bilvagnen några dagar nu, eftersom jag haft den uppe i lägenheten då jag sytt en del grejjer till den och behövt måtta och pröva en hel del. Misstänker att dt är för att har så dålig sikt ine i liggdelen som han protesterade. I bilvagnen ligger han skålad men ser ut genom både "fönster" i sufletten, samt under kanten på den.
    Skulle inte vilja byta till sittdelen ännu, han älskar ju samtidigt att ligga och sträcka ut sig i liggdelen och knöla runt, komme rinte våga låta honom göra det i sittdelen då den är mer öppen. *suck*

091109 ღ Linus ღ dragon-pup.blogspot.com
  • AnnaH
    Ellabay: Har bara ros om City Crossen. 
    4 (fasta) hjul ger bättre fjädring. 
    Jag går mycket efter grusvägar och i snö (t o m skoterspår) med CityCrossen utan problem.  
    Sufletten på CityCrossen kan dras hela vägen ner utan att det blir öppet baktill vilket är toppen när solen står lågt som den ofta gör här i norrland. 
    Vagnen är riktigt tålig. Jag har använt min flitigt i två års tid, traskat i både snårskog och snömodd, och nu när jag städade den och smorde lagren känns den som ny igen. 
    ♥ Evina 080509 ♥ William 100110 ♥ → annaharr.se
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Ellabay skrev 2010-05-26 20:22:58 följande:
    berätta! Ris och ros. hur är den?Vi bor uppe i umeå och om vintern ska fortsätta såhär funkar de små hjulen i snön även om man kan låsa fast dom?
    Älskar vagnen! Enda nackdelen jag såg med den när jag köpte den var den lilla varukorgen men men kan inte få allt. Har dock inte använt den på vintern. Bor i östersund och har kvar city crossen som vi kommer ha som vintervagn.
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    stor grön drake skrev 2010-05-26 21:31:24 följande:
    idag blev sonen så förbannad i edgen... Han har åkt i bilvagnen några dagar nu, eftersom jag haft den uppe i lägenheten då jag sytt en del grejjer till den och behövt måtta och pröva en hel del. Misstänker att dt är för att har så dålig sikt ine i liggdelen som han protesterade. I bilvagnen ligger han skålad men ser ut genom både "fönster" i sufletten, samt under kanten på den.Skulle inte vilja byta till sittdelen ännu, han älskar ju samtidigt att ligga och sträcka ut sig i liggdelen och knöla runt, komme rinte våga låta honom göra det i sittdelen då den är mer öppen. *suck*
    Hur gammal e han då? Jag bytte strax innan 5mån för han ville bara sitta upp den vakna tiden och var rädd han skulle ramla ut då
  • danosani
    Ellabay, Nitro funkar helt okej en "vanlig" västsvensk vinter iaf, med kanske upp emot någon decimeter snö, men det här jäkla snökaoset som kom här i vintras var inte det lättaste vill jag säga. Vagnen stod inne i säkert över 1,5 månad tyvärr... Något irriterande om man inte har bil o körkort kanske I övrigt är den helt suverän.
  • Ellabay
    danosani skrev 2010-05-26 22:59:43 följande:
    Ellabay, Nitro funkar helt okej en "vanlig" västsvensk vinter iaf, med kanske upp emot någon decimeter snö, men det här jäkla snökaoset som kom här i vintras var inte det lättaste vill jag säga. Vagnen stod inne i säkert över 1,5 månad tyvärr... Något irriterande om man inte har bil o körkort kanske I övrigt är den helt suverän.
    ja, det är de jag är mest fundersam över. Denna vintern här uppe som varav på tok för länge. tråkigt om de små hjulen inte kommer fram i snön. då är ju trots allt fyra fasta hjul de bästa.

jag tänker att med fyra fasta hjul är de inte jobbigt att styra vagnen så man måste trycka ner handtaget och flytta hela vagnen?
  • Ellabay
    AnnaH skrev 2010-05-26 22:33:55 följande:
    Ellabay: Har bara ros om City Crossen.  4 (fasta) hjul ger bättre fjädring.  Jag går mycket efter grusvägar och i snö (t o m skoterspår) med CityCrossen utan problem.   Sufletten på CityCrossen kan dras hela vägen ner utan att det blir öppet baktill vilket är toppen när solen står lågt som den ofta gör här i norrland.  Vagnen är riktigt tålig. Jag har använt min flitigt i två års tid, traskat i både snårskog och snömodd, och nu när jag städade den och smorde lagren känns den som ny igen. 
    hur tycker du den fungerar på stan? är nämligen själv från sthlm och har min familj där nere så vagnen ska vara enkel att ta med på flyget ner och köra på stan. inte bara i skogen och grusvägar. Är den lika bra där? :)
  • saltflingan
    Ellabay skrev 2010-05-26 23:22:33 följande:
    ja, det är de jag är mest fundersam över. Denna vintern här uppe som varav på tok för länge. tråkigt om de små hjulen inte kommer fram i snön. då är ju trots allt fyra fasta hjul de bästa. jag tänker att med fyra fasta hjul är de inte jobbigt att styra vagnen så man måste trycka ner handtaget och flytta hela vagnen?
    Vi har en citycross och jag gillar den inte alls. Det är som att köra en elefant i butikerna, man fastnar i allt! Varukorgen under är ett skämt, man kan inte ha något i den. Låg och öppen...vad tänkte man på?

Dessutom har min vagn gått sönder ett flertal gånger. Kommer aldrig att bli emmaljunga igen.

Vi bor ute på landet och det var därför vi valde cc, men vi hade precis lika gärna kunnat ha en med svängbara hjul. Denna vinter kom vi inte ens ut med vagnen på altanen.

Plusset är väl att citykorgen är stor så att man kan ha den länge. Vi ska byta till sittdelen om en vecka (den står hos mormor och morfar) och då är sonen 7 månader.
  • stor grön drake
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-05-26 22:46:22 följande:
    Hur gammal e han då? Jag bytte strax innan 5mån för han ville bara sitta upp den vakna tiden och var rädd han skulle ramla ut då
    han är 6,5 mån, men det är sällan han vill sitta upp, så de gångerr han vill det fäller vi upp ryggplattan, vi har en lös sele i vagnen vid behov. Han vill se ut medans han nligger ner, och då är det sak samma om det är sitt eller liggdelen egentligen
    091109 ღ Linus ღ dragon-pup.blogspot.com
  • ängeln83

semesterbebis

Ja den är verkligen hur fin som helst, love it

Jupp, idag har vi provkört både promenad och i köpcentrat och den är verkligen kanon, smidig och bekväm att köra.

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5