• AnnaH

Emmaljunga tråd, Vol 5

Åhh... jag är SÅ sugen på en Twin City Cross. Har enkelvagnen och kör dagligen med den sedan 2 år tillbaka. Det finns nog inget jag inte älskar med den. Bild i bildtråden. Jag har även en Scooter 2.0 men är inte alls lika nöjd med den. Det jag inte gillar är att bågen gör den trång vintertid med overall och vinterskor på. I januari fick vi vårt andra barn och vi hade bestämt oss för en Twin City Cross i höstas. Då började dock dottern vilja gå istället och vi flyttade vilket drog lite pengar så då bestämde vi oss för att skippa den. Jag har inget körkort så i 4 månader har jag nu burit sonen i sele och dragit dottern i CityCrossen för nu älskar hon återigen att åka vagn. Kan ärligt säga att det hade varit värt värdeminskningen på syskonvagnen bara för de här fyra månaderna.

Nu är jag less att bära lillgossen och sommartid är det lite väl varmt. Fick tag på en (mycket) begagnad syskonvagn men den är framvänd, har noll eller ingen åkkomfort och ingen suflett. Totalt värdelös med andra ord. Ska jag slå till på en Twin City Cross? Någon som har en och kan skryta upp den så jag kan bestämma mig någon gång? Hur länge har ni haft användning av syskonvagn, alltså till vilken ålder har den passat storasyskonet?
    ---
    Jag åker för övrigt inte heller rulltrappa med vagn. Det finns ändå en liten risk att man fastnar med vagnen mot kanten om någon stöter till en eller att vagnen går sönder. Jag blir nojig bara av tanken. Men det är ju sällan man hör att det händer olyckor så det är kanske en onödig oro?
    ♥ Evina 080509 ♥ William 100110 ♥ → annaharr.se
  • AnnaH

Spammar tråden lite...

Har inte läst igenom trådarna så detta har kanske varit uppe. Någon som vet varför EL slutar med Twin City Cross? Ringde precis återfärsäljaren i stan som sa detta. Vi tog i a f ett hastigt beslut att slå till på en i Pro Forest. Barnen gillar figurer att titta på i sufletten så den blir nog bra. Fördelen kan ju vara att den håller hyffsat andrahandsvärde då den inte kommer finnas i nytillverkning. Annars får det hur som helst vara värt värdeminskningen. Så nu blev vi EL-ägare för tredje gången...

• AnnaH
    Ellabay: Har bara ros om City Crossen. 
    4 (fasta) hjul ger bättre fjädring. 
    Jag går mycket efter grusvägar och i snö (t o m skoterspår) med CityCrossen utan problem.  
    Sufletten på CityCrossen kan dras hela vägen ner utan att det blir öppet baktill vilket är toppen när solen står lågt som den ofta gör här i norrland. 
    Vagnen är riktigt tålig. Jag har använt min flitigt i två års tid, traskat i både snårskog och snömodd, och nu när jag städade den och smorde lagren känns den som ny igen. 
  • AnnaH
    Ellabay skrev 2010-05-26 23:24:49 följande:
    hur tycker du den fungerar på stan? är nämligen själv från sthlm och har min familj där nere så vagnen ska vara enkel att ta med på flyget ner och köra på stan. inte bara i skogen och grusvägar. Är den lika bra där? :)
    Enkel att ta med på flyget är den knappast. Skulle nog inte ge mig på det ens. För mig har den fungerat utmärkt i stan men jag kan hålla med spökplumpen om att varukorgen är lite låg. Jag har dock aldrig behövt ta vagnen på flyg och rymmer matpåsarna under vagnen så det är inte något jag personligen störts av.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5