• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • MissR
    the M Bitch skrev 2010-05-28 20:53:17 följande:
    OK Jag får ta ur minnet, har inget att titta i just nu: Emmaljunga har inte släppt några bilder på de nya färgerna ännu, men de har skickat ut en prislista som kittlar fantasin... (bilder kommer om ca 2 veckor). Det kommer bla en färg i jeanslook! Dessutom några färger med svart eller vitt chassi till. Ett nytt (dyrare) tyg lanseras, men det vanliga och leatherette-tygerna finns också kvar. Black Croc försvinner, men White Croc och Creme leatherette finns kvar, liksom Pro Forest och Dark Grey, bla. Ett nytt chassi att välja till Edge/Mondial, lättare, men det kommer tidigast i december. Hmmm, nu börjar minnet tryta, får återkomma i morgon.
    JAAAAAAA!!!! SVART CHASSI!!!!! En dröm går i uppfyllelse!!!! vet du om detkommer på nitron?? ozone e väl samma schassi??
    kan man ha jeanstyg och svart chassi eller är det bestämda tyger till bestämda chassi?

Åhhhh så nyfiken!!!!!!
    Vart kommer bilderna om 2 veckor? På deras hemsida?
  • danosani

Dags för mig att lämna er, med lite sorg i hjärtat såklart! Fick äntligen sålt min Black Croc Nitro 09 tidigare idag, har väntat i flera veckor och fick tillslut mina begärda 3400:-

(Blir UPPRÖRD över att de tar bort denna underbara färg?!?! Vad ska jag nu ha till nästa bebis?!)

Rulla lugnt!

• stor grön drake

går det att sätta syskonsitts på Ozone?
    Jag funderar lite för framtiden här, edgen vill jag ha kvar, absolut, men kanske att man vill ha en smidigare vagn så småningom... funderade på ozone i så fall, så kan vi lämna edgen på dagis som sovvagn.

nu när the M bitch är tillbaka i tråden passar jag på att fråga, är alla snabbfästena lika breda (dvs, är det lika brett mellan nitro/ozone/cc fästena som på edge/mondial?) för då skulle man kunna köra ozone/nitrochassit med edge liggkorgen...

nu är det ju något år tills syskon, så då borde det dessutom ha upptäkts alla barnfel samt finnas begagnat att fynda

091109 ღ Linus ღ dragon-pup.blogspot.com
  • the M Bitch
    MissR skrev 2010-05-30 09:29:29 följande:
    JAAAAAAA!!!! SVART CHASSI!!!!! En dröm går i uppfyllelse!!!! vet du om detkommer på nitron?? ozone e väl samma schassi?? kan man ha jeanstyg och svart chassi eller är det bestämda tyger till bestämda chassi? Åhhhh så nyfiken!!!!!! Vart kommer bilderna om 2 veckor? På deras hemsida?
    Det är bestämda färger till de svarta chassina. Tror tyvärr inte att det var svart chassi till jeanslooken.
    Det är vi som är ÅF som ska få bilder om ca 2 veckor, jag vet inte hur de gör med sin hemsida.
  • the M Bitch
    stor grön drake skrev 2010-05-30 14:00:29 följande:
    går det att sätta syskonsitts på Ozone? Jag funderar lite för framtiden här, edgen vill jag ha kvar, absolut, men kanske att man vill ha en smidigare vagn så småningom... funderade på ozone i så fall, så kan vi lämna edgen på dagis som sovvagn. nu när the M bitch är tillbaka i tråden passar jag på att fråga, är alla snabbfästena lika breda (dvs, är det lika brett mellan nitro/ozone/cc fästena som på edge/mondial?) för då skulle man kunna köra ozone/nitrochassit med edge liggkorgen... nu är det ju något år tills syskon, så då borde det dessutom ha upptäkts alla barnfel samt finnas begagnat att fynda
    Nitro, City Cross, Ozone och Classic Sport har samma bredd på sittdelens fästen. Vet inte om Edge och Mondial har samma bredd som dem (har aldrig testat) men det borde det vara.
    Det går inte att sätta syskonsits på Ozone, man måste ha den klassiska sittdelen.
  • the M Bitch

Skulle fixa mer info om Emmaljungas nya tyger osv, men vi hade så mycket att göra på jobbet att jag glömde det...

Men vad jag minns kommer det ingen ny vagn, bara nya designer, tyger å chassin.
  • the M Bitch
    MissR skrev 2010-05-30 09:29:29 följande:
    JAAAAAAA!!!! SVART CHASSI!!!!! En dröm går i uppfyllelse!!!! vet du om detkommer på nitron?? ozone e väl samma schassi?? kan man ha jeanstyg och svart chassi eller är det bestämda tyger till bestämda chassi? Åhhhh så nyfiken!!!!!! Vart kommer bilderna om 2 veckor? På deras hemsida?
    Förlåt, glömde att tala om att det blir svarta chassin till både Nitro, Ozone och City Cross. Tror det även var till Edge, men är lite osäker där...
    Men som sagt, det är bara vissa färger som har svarta chassin.
  • SaraKlippan

The M bitch: du sa att ni fått prislistor... Har de gått upp mycket i pris jämfört med 2010? Den affären vi tänkte handla av sa att de alltid stiger i pris när de nya prsmodellerna kommer! Är det en stor prisförändring isåfall?

• 3 Barnsmamma 06 09 11

Viket år kom nitron ut? ser en annons på en 2007 som tog ut 2008. Borde inte det vare en cerox 360?

• MissR
    the M Bitch skrev 2010-05-31 09:36:02 följande:
    Förlåt, glömde att tala om att det blir svarta chassin till både Nitro, Ozone och City Cross. Tror det även var till Edge, men är lite osäker där... Men som sagt, det är bara vissa färger som har svarta chassin.
    Åhh tack snälla för all info!
    Vet du vilka fäger på tyg det kommer till de svarta chassit??
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5