• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • MammaTillFelicia

ja det vore supernice med nåt mer mönstrat i tex svart/orange svart/grön lr nåt. lite mer "skrikigt" än de som finns nu. tycker de flerfärgade vagnarna är så typiskt barnvagnsmönstrade. vill ha nåt nytt som inte flera hundra innan mig redan haft (även om färgerna byts ut..)

• Nomen

till Zelmilainen: (citeringen funkar inte): jag hoppas starkt på att det är samma röda, det är en så himla snygg röd färg. Heter den pro red? Den syns verkligen, nästan lika "lysande" som de nya färgerna candy pink och sunset mm. Hoppas det blir snygga tillbehör som skötväska och dyna... inte för att jag behöver men... Eventuellt, kanske finns en liten chans att det blir en ny scooter...

Stolt mamma till två gullungar!
  • Zelmilainen
    MammaTillFelicia skrev 2010-05-31 21:05:43 följande:
    ja det vore supernice med nåt mer mönstrat i tex svart/orange svart/grön lr nåt. lite mer "skrikigt" än de som finns nu. tycker de flerfärgade vagnarna är så typiskt barnvagnsmönstrade. vill ha nåt nytt som inte flera hundra innan mig redan haft (även om färgerna byts ut..)
    precis, jag vill inte heller ha en vagn som alla andra har. så trist. hehe.
    Nomen skrev 2010-05-31 21:07:03 följande:
    till Zelmilainen: (citeringen funkar inte): jag hoppas starkt på att det är samma röda, det är en så himla snygg röd färg. Heter den pro red? Den syns verkligen, nästan lika "lysande" som de nya färgerna candy pink och sunset mm. Hoppas det blir snygga tillbehör som skötväska och dyna... inte för att jag behöver men... Eventuellt, kanske finns en liten chans att det blir en ny scooter...
    har svårt och tro att de skulle ta tillbaka samma röda, även om det vore bra då den va himla snygg. dock är jag skeptisk till alla protyger eftersom så många haft problem med de (stoppningen har stuckit ut genom protygerna som är "grövre").
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Nomen
    Jo jag har hört talas om problemen med pro-tygerna. Jag har dock inte det problemet. De kunde ju återuppliva det "vanliga " röda tyget i pro red Jaja, det återstår att se vad det blir för något! Men hoppas att de har blivit roligare på tillbehörsfronten, brio är faktiskt lite bättre där tycker jag.
  • SaraKlippan

Jag tycker att det hade varit snyggt med lite fler färger också... 

Jag vill gärna ha en röd vagn, men ja tänkte använda den till mer än ett  barn och om man får en pojke så kanske det inte är så kul med röd... 
    borde finnas en som är tex både röd och blå och passar både flicka och pojke :) Så slipper man tjaffsa med sambon om vilken färg... då får ju båda en färg som passar :D
    Han vill ju ha en som är lite mer pojkig för det passar bättre till både flicka och pojke... medans ja gärna hade haft en rosa för det passar MIG! hahaha :D
  • Nomen
    SaraKlippan skrev 2010-05-31 21:23:14 följande:
    Jag tycker att det hade varit snyggt med lite fler färger också...  Jag vill gärna ha en röd vagn, men ja tänkte använda den till mer än ett  barn och om man får en pojke så kanske det inte är så kul med röd...  borde finnas en som är tex både röd och blå och passar både flicka och pojke :) Så slipper man tjaffsa med sambon om vilken färg... då får ju båda en färg som passar :D Han vill ju ha en som är lite mer pojkig för det passar bättre till både flicka och pojke... medans ja gärna hade haft en rosa för det passar MIG! hahaha :D
    Jag tycker förstås att rött passar jättebra till både pojkar o flickor. Jämför med en röd ferrari t.ex.... Eller Blixten McQueen
  • Zelmilainen
    Nomen skrev 2010-05-31 21:31:33 följande:
    Jag tycker förstås att rött passar jättebra till både pojkar o flickor. Jämför med en röd ferrari t.ex.... Eller Blixten McQueen
    jag vet flera pojkar som körs runt i röda vagnar, hur snyggt som helst
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • SaraKlippan

Haha ja jag tycker inte heller att det spelar så stor roll... min pappa tex älskar rött han går alltid runt i röda tröjor... Han är i och för sig brandman så det kan ju va det :D

Måste bara försöka att övertyga mannen om att det passar med en röd :D
    Han är inte så lätt att övertyga... han vill ha en militär grön... forest eller vad den heter!
  • Surkatt

Nu ni alla experter och emmaljungalovers... Kan nån hjälpa mej att reda ut begreppen lite. Jag har en Nitro nu som jag älskar, men har ändå börjat fundera på en annan vagn då dottern nu är 16 månader, skulle vara smutt med nån som är ännu lite mindre...  Men scootern har enligt hemsidan mindre sittmått, väger i stort sett lika mycket, tar ungefär lika mycket plats i bilen och är gissningsvis inte lika lättkörd som nitron pga av de fasta hjulen...

Kikade lite på Brio spin, men maxvikten är 15 kilo och min långa och stora tjej väger idag över tolv så det känns väl sådär att köpa för så kort tid...

Lyxproblem att ha en vagn man är så nöjd med att jag inte kan motivera maken att vi behöver en ny....

Men vad sjutton ska vi ha för vagn?

• Ellabay
    SaraKlippan skrev 2010-05-31 19:51:58 följande:
    Ska du vänta med att beställa din så länge... jag ska ha barn bara några dagar efter dig och ja ska nog beställa så fort man kan... tänk om man inte hinner att få den! 
    ja, jag ahr ju funderat på att beställa tidigare men känns alldeles för tidigt att beställa den innan augusti. 3 månader måste ju vara tillräckligt för vagnen att nå sin destination. Sen har jag ju inte tänkt tanken att bebisen kan komma innan BF. ;) Men jag vill haaaaaa svart chassi! :)
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5