Inlägg från: SaraKlippan |Visa alla inlägg
  • SaraKlippan

Emmaljunga tråd, Vol 5

The M bitch: du sa att ni fått prislistor... Har de gått upp mycket i pris jämfört med 2010? Den affären vi tänkte handla av sa att de alltid stiger i pris när de nya prsmodellerna kommer! Är det en stor prisförändring isåfall?

• SaraKlippan
    Ellabay skrev 2010-05-31 19:13:08 följande:
    vi ska inte beställa förrän i slutet av augusti så jag håller tummarna att de svarta chassit finns för beställning då. :)
    Ska du vänta med att beställa din så länge... jag ska ha barn bara några dagar efter dig och ja ska nog beställa så fort man kan... tänk om man inte hinner att få den! 
  • SaraKlippan

Jag tycker att det hade varit snyggt med lite fler färger också... 

Jag vill gärna ha en röd vagn, men ja tänkte använda den till mer än ett  barn och om man får en pojke så kanske det inte är så kul med röd... 
    borde finnas en som är tex både röd och blå och passar både flicka och pojke :) Så slipper man tjaffsa med sambon om vilken färg... då får ju båda en färg som passar :D
    Han vill ju ha en som är lite mer pojkig för det passar bättre till både flicka och pojke... medans ja gärna hade haft en rosa för det passar MIG! hahaha :D
  • SaraKlippan

Haha ja jag tycker inte heller att det spelar så stor roll... min pappa tex älskar rött han går alltid runt i röda tröjor... Han är i och för sig brandman så det kan ju va det :D

Måste bara försöka att övertyga mannen om att det passar med en röd :D
    Han är inte så lätt att övertyga... han vill ha en militär grön... forest eller vad den heter!
  • SaraKlippan
    Nomaden skrev 2010-06-09 18:44:28 följande:

ringde babyland. de sa att emmaljunga släpper sina tyger och de första vagnarna i midsommar. då kan man börja beställa den vagn man vill ha. Sen tar de semester, hela fabriken stänger. Och i september ungefär så kommer de nya 11orna ut men bara de första färgerna som de börjar tillverka. Sen kommer de löpande i alla färger men de gör bara några få i taget. Så ex forest och silver check levereras i september och happy pink kan levereras i december osv.

Nu har jag ju inte en blekaste vilka färger som levereras först men ungefär går de till sa kvinnan jag pratade med

Oj vad trist om man ska ha barn i december så kanske man inte får välja bland alla färger då!? :( 

• SaraKlippan
    Stoce skrev 2010-06-09 15:44:11 följande:
    Men kommer det finnas lättviktschassi till edge/mondial då? The M Bitch skrev att det kommer så småningom? Och vad kommer de att ligga på i pris? Hörde att alla priser ska gå upp nu
    Jag undrar också det där med priserna! Bra att veta hur mycket mer man ska spara undan! 
    Hon som ja prata med sa att de alltid går upp i pris... undrar bara hur mycket de kan va. 
  • SaraKlippan
    eec82 skrev 2010-06-09 20:30:18 följande:
    Tror de e ca 5700:- för de med vitt el svart chassi, kan missta mig nu, kollade igenom listorna lite snabbt bara. Sen om de var 5200:- för de med "vanliga" tyg å chassi å sen var de nå mer pris med... detta för city cross å nitro.

Kommer inte ihåg de andra modellerna alls.

Tills december brukar ju alla färgerna ha kommit.

Däremot om man ville ha lättviktschassit hinner man kankse inte de skulle om jag inte misstar mig komma i december.

Quadroliften kommer ligga på 2000:-.

Sen kommer jag inte ihåg mer... kommer bara ihåg det jag själv hade intresse för å la handpenning på.
    Tack :) Men jag hade tänkt mig en edge duo... Kom på att ja kanske skulle vara lite mer specifik :) 
    Vet inte ens vad city crossen kostar nu. 
  • SaraKlippan
    Stoce skrev 2010-06-09 20:41:05 följande:
    City cross i leatherette kommer gå på 5400 om jag kommer ihåg rätt, mot 5150 nu.

Ska nog kanske avvaka hur som helst. Lättviktschassi låter intressant på edge/mondial och om det kommer i december så skulle det ju kunna gå vägen i alla fall. Man lär inte gå med en nyfödd alldeles första dagen man kommer hem...
    Okej :) 
    Ingen koll på vad edgen kommer att kosta?

Vill också ha lättviktschassi.... men ja har bf i början på december så de känns dumt att vänta.... vi har hundar och de känns som att ja kommer att ha nytta av vagnen ganska så direkt! Känns trist att köpa en begagnad först också tycker jag. :(  
  • SaraKlippan
    Stoce skrev 2010-06-10 09:10:37 följande:
    Jasså, ja med en edge är det lite svårt att undvika liggdelen

Jag kollade faktiskt aldrig vad edgen kommer kosta, men med detta nya lättviktschassi så tror jag nog att jag skulle kunna tänka mig att vänta på en sådan. Det verkar dock som en höjning av omkring 300 kr på de mesta, men jag är inte alls säker. Vi har bekanta med barn som vuxit ur sina vagnar, som vi säkert skulle kunna få låna så länge. Det kan det vara värt...
    Har jag sagt nåt om att unvika liggdelen? 

Ja man är ju sugen på att vänta på det nya lättviktschassit! Hur mycket är det de skiljer sig i vikt mot classic chassit?  
  • SaraKlippan

Jag gillar också cresent färgerna! Min sambo vill ha en neutral vagn o ja vill ha en färgglad... Men kan tänka mig en av dem för där är ju lite färgglatt i ändå! :) jag gillar dock inte heller de runda fula märket! Det förstör lite. Men jag kan nog leva med det! Undrar bara vad är det för speciellt med de tygerna? Det är väl de som ni kallar pp? Varför är de dyrare? Är de mer hållbara eller kraftigare eller nåt sånt? Ni kanske har sagt det innan men då har ja missat det och hittar inte det!

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5