Inlägg från: myran82 |Visa alla inlägg
  • myran82

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har en undran.

Har någon av er med med citykorg en vagsleksak hängandes över suffleten?

Jag vill gärna köpa en till sonen då han gärna ligger & tittar på saker men suffletten känns rätt smal om man jämför med tex edgen så jag är osäker på om de passar.
    Vill ju inte köpa en som inte visar sig passa eftersom förpackningen då är bruten & då kan man inte lämna tillbaka.

• myran82

Vi har en liten grej hängandes på sidan & det funkar så klart bra fast sonen har inte så mycket "nytta" av den eftersom den knappt syns.. Vill ha en som hänger tvärs över =)

• myran82

Hejsan.

En fråga till er som har haft citykorg till era barn. Hur länge fick de plats i den & hur långa var de när ni bytte till sittvagn istället.

• myran82
    2 små prinsessor skrev 2010-06-17 11:21:53 följande:
    Vi bytte vid 4,5 mån. Då ville dottern inte ligga ner längre. Kan dock inte svara på hur lång hon var, men hon hade fortfarande gott om plats kvar när vi bytte.
    Tack =)

Sonen har 15 cm kvar (om man ser till innermåttet på korgen) så än är det inte trångt för honom men jag är undrar hur trångt som är okej innan man byter.
    Vill att han ska kunna ligga så länge som möjligt.
  • myran82
    Laire skrev 2010-07-02 12:28:18 följande:
    Tänk bara på värmen då ni använder draperier, filtar och liknande som solskydd ofta en riktig bastu i vagnen med kvav luft. Jag har köpt en solskärm istället som har öppet under Eller om man har ett riktigt tunnt tyg med UV-skydd (för att göra två flugor på smällen) som finns på nätet att köpa som solskydd.

Angående sittdynor vet jag att vissa har dynor med en frottébaksida som de vänder fram på sommaren så att det inte ska bli så varmt  
    Vart har du köpt solskärm till vagnen? Kanske finns på babyproffsen?
  • myran82
    emsoca skrev 2010-07-23 15:04:17 följande:
    Hej vi funderar på att köpa en citycross med quadrolift, men vi bor på landet och ska ha barn i början av december. Hur är citycrossen att köra på grusvägar och i snö? Har hört att det kan fastna mycket grus i hjulen. Och hur tycker ni det är med quadroliften känns det konstigt att ha bebisen så långt ner ?
    Citycross funkar jättebra på grus & skogsstigar. I helgen hamnade vi på en traktosstig när vi var ute i skogen och gick och det gick jättebra det också. Dock fick vi lyfta den öven en stubbe hehe.

Vi har en citykorg till CC så det med liften kan jag inte svara på.
  • myran82

Någon mer än jag som tycker att regnskydden inte är bra?

Mot lite regn (duggregn) funkar det bra, men har man oturen och befinna sig utomhus när det kommer en rejäl skur så blir det vått på insidan. När vi var ute i lördags överaskades vi av ett rejält regnväder och det dröjde inte länge innan det började bli vått på insidan och droppa ner på sonen trots att vi "skakade" bort vattnet som la sig på.

Kan det vara så att skyddet är slitet eller är emmaljungas regnskydd dåliga?

• myran82
    t0va skrev 2010-08-01 01:12:10 följande:
    Vi har inte testat regnskyddet men jag kände på det nu och det är ju ett tunt tyg modell "funkar i duggregn" är inte något kraftigare tyg. Har haft massa regnställ i liknande tyg och det funkar när det är lite väta ute, men inte om det kommer mer då behöver man något kraftigare. Det värsta man kan göra med dessa tunna regnskydd är att röra tyget då kommer vätan igenom fortare. 

Får se om vi kommer röra oss ute i regn för då tror jag nog vi letar upp något kraftigare och har istället. Så jag gissar på att det är regnskydden som är i dålig kvallitet och bara fixar duggregn.  
    Det är jättesvårt att låta bli att röra vid det eftersom sonen ofta sparkar upp på det.

Får åka till babybutiken nästa vecka och kolla lite.
  • myran82
    mammaveronica77 skrev 2010-08-01 08:34:00 följande:
    Jepp, emmaljungas regnskydd är skit, fick tillochmed höra det av en återförsäljare då jag ville köpa ett extra... Han gav mig tullsas istället, tunnt smidigt och med dragkedja det med. Det är liksom ett gummiskikt innanför, kan inte bli slitet verkar det som! Det har överlevt alla el regnskydd jag haft sen-04. Såg att det som följde med nya vagnen var annorlunda, med reflexer oxh sånt, men samma tunna nylon.... Tur att jag har kvar mitt Tullsa... Det finns ju även att köpa i olika färger nuförtiden har jag sett!
    Jag har hört att tullsas är bra tidigare. Ska kolla upp det
  • myran82
    Uliise skrev 2010-08-02 23:53:10 följande:
    Måste man fippla med bältet? Har de ingen bas till first class?
    Att sätta fast ett babyskydd med bältet är hur lätt som helst, vi har valt att ha stol utan bas. Sen när barnen blir några månader bär man väl sällan med sig babyskyddet?
    Jag slutade att bära med mig babyskyddet dagligen när sonen var ca 2 månader, mycket smidigare att ta honom på armen in i lägenheten eller använda vagnen/sjal i affärer, samtidigt minskar risken att man har de för länge i babysskyddet om de ligger i vagnen mellan bilturerna. Sambon tar honom än i dag i babyskyddet ibland om det är så att han har somnat i bilen på kvällen men jag tycker det bara är bökigt & tungt.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5