Inlägg från: the M Bitch |Visa alla inlägg
  • the M Bitch

Emmaljunga tråd, Vol 5

xJoca skrev 2010-03-12 19:58:23 följande:
    Japp det är den bilden på hemsidan jag tittat på. Det är säkert rätt som du säger att den andra inte passar om den hör till Scootern - jag reflekterade inte över att de var olika vagnar. Men den är finare och ser smidigare ut tycker jag.  Nu känns det som jag har noll koll... men vad har dragkedjorna för funktion, när har man de öppna resp. stängda?
    När barnet är större och sitter upp i vagnen med fotstödet nedfällt, kan det vara bra att öppna dragkedjorna för att ge bättre plats åt fötterna.
    Jag använde fotsacken jättemycket, men främst när barnet var över året och hade skor på sig. Då satt hon på en lammfäll med fotsacken över benen/kroppen (höst/vinter/vår alltså).
    Mycket smidigare än att klämma ner barnet i en åkpåse med skor och allt.
    Åkpåsen använde jag när hon bara skulle sova, för då hade hon ju inga skor på fötterna, bara tossor.
    Så även om vagnen ser klumpig ut så är det en bra produkt som du förmodligen kommer ha stor glädje av när ditt barn blir större. 
  • the M Bitch
    xJoca skrev 2010-03-12 19:58:23 följande:
    Japp det är den bilden på hemsidan jag tittat på. Det är säkert rätt som du säger att den andra inte passar om den hör till Scootern - jag reflekterade inte över att de var olika vagnar. Men den är finare och ser smidigare ut tycker jag.  Nu känns det som jag har noll koll... men vad har dragkedjorna för funktion, när har man de öppna resp. stängda?
    Glömde...
    Fotsacken till Scooter passar bara till Scooter, inte någon av de andra vagnarna.
  • the M Bitch
    eec82 skrev 2010-03-18 08:07:16 följande:
    de e ju superbra de! Å vill att deras spider ska komma till butik nu. Någon som sett den ännu?
    Jag såg Spider på mässan förra året, men de har ändrat en hel del sedean dess.
    De senaste bilderna på Spider (såg dem för några veckor sedan) visade att den bla hade ställbart styre och hjul som liknar dem på Scooter, fast lite smalare (OBS! Reservation för att jag minns fel...). Hela vagnen är iaf mer genomarbetat än den ursprungliga.
  • the M Bitch
    eec82 skrev 2010-03-18 08:07:16 följande:
    de e ju superbra de! Å vill att deras spider ska komma till butik nu. Någon som sett den ännu?
    Ja just ja, den har samma typ av hopfällningsmekanism som på Scooter. Ringarna som hängt med ett bra tag är alltså borta.
  • the M Bitch
    eec82 skrev 2010-03-18 09:36:33 följande:
    å super. Jag missade mässan nämligen har varit föräldraledig. Å min kollega mindes inte så bra. Hon trodde de var samma hjul som på scootern. Å ställbart styre är ju superbra de. :) Vet du om de var tygvarukorg el ej? Har ju beställt vagnen å den ska komma v 16 den färgen jag vill ha men är så nyfiken. :) Tänkte om någon butik laggt förorder på nån färg som vi inte tagit in som kommer före. Haha
    De har ändrat rätt mycket på Spider sedan mässan.
    Min minnesbild är att det är tygvarukorg. Överhuvudtaget ser Spider ut som en bantad, mer slimmad Scooter
  • the M Bitch
    milla 1982 skrev 2010-03-18 12:04:23 följande:
    Dark Beige och Offroad har varit en färg tillsammans fram till årsmodell -09 (Iaf var det snarlika färger). Tror den hette "Jungle" då. 
    De passar jättefint ihop!
  • the M Bitch
    Ninnie skrev 2010-03-28 11:07:52 följande:
    Var och beställde vagn igår, emmaljunga city cross med citykorg. Jag tror dock att det har blivit fel med färgerna. Vi skulle ha en celebration white men butiksbiträdet har skrivit celebration city cross white croc på kvittot och det tycker jag låter lite märkligt eftersom celebration har en egen färg som heter just celebration white, fattar inte varför hon skrev white croc. Givetvis kom jag på det när vi kommit hem så nu får vi åka in till affären igen och kolla upp det nästa vecka så det inte beställs fel färg. Vi skulle ha white på sittdelen och sen beställde vi dark grey på liggdelen för innetyget var så sött på dark grey :) Vi beställde skötväska och åkpåse i celebration serien så därför är det viktigt att det blir rätt med färgen tycker jag. Sen kan det vara svårt att förklara sig i telefonen så lika bra att åka in till affären. Men så himla typiskt:(
    Jag tror inte att det blivit fel.
    Celebration White är en "croc"-färg, så att säga. Det är alltså White Croc (fusk-skinn) i kombination med ett speciellt vitt celebration-tyg.
    Men ring ni och kolla så det bivit rätt, för säkerhets skull.
  • the M Bitch
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-04-01 13:58:54 följande:
    Hej! Har varit lite frånvarnade på sistone här. Ville ju ha en nitro men det kändes inte helt rätt,visste inte vilken färg jag ville ha osv.  men nu börjar våren komma så nu är jag sugen på en smidigare vagn igen Har ju city cross-09 en svart. Är sugen på en ozone city nu. Någon som vet om city crossens sittdel passar på ozone chassi? för isåfall har jag ju även en nitro de dagar jag vill Var ju någon här som köpt ozone city,är du nöjd? hade du nån bild? vilken färg har du?
    Sittdelen från City Cross passar på chassit till Ozone.
  • the M Bitch
    anette 81 skrev 2010-04-01 21:17:50 följande:
    vad kostar ozone cahssit
    I stort sett lika mycket som en helt ny vagn, sisådär 4000-4500 kr, skulle jag gissa på.
    De har jättehöga priser på chassin, sitttyger, suffletter osv.
  • the M Bitch
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-04-03 16:06:09 följande:
    Är det testat så det e hållbart? i min affär sa de att det kanske går men de visste inte om det var testat av emmaljunga med garantier och så
    Det är precis samma chassi till Nitro och Ozone. Det är precis samma sittdel på Nitro och City Cross. Så det går alltså att plocka med sittdelar och chassin lite hur som helst.
    Men om du själv plockar ihop en vagn så gäller ju ingen garanti, eftersom du inte har kvitto på att du köpt en sådan vagn. 
    Ex. du tar ett Ozone-chassi och en CC-sittdel, så ser det ut som en Nitro (och är eg. an Nitro). Men du har ingen garanti på en Nitro, bara på en CC och en Ozone.
    Personligen skulle jag inte vara rädd för att byta chassin och sittdelar, jag vet att det funkar.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5