Inlägg från: the M Bitch |Visa alla inlägg
  • the M Bitch

Emmaljunga tråd, Vol 5

Madebyday skrev 2010-07-27 11:06:20 följande:
    Tycker jag absolut att du kan.
    Jag kommer, när tiden är inne för sittdel och fotsack, att blanda Pro Bordeaux Quadrolift/Fotsack med Pro Coffee sittdel. Har svårt att tro att lila och svart/grå inte skulle passa ihop Glad
    ... men Pro Coffee är tvåtonsbrun, inte svart/grå.
  • the M Bitch
    babyfia skrev 2010-08-20 17:45:26 följande:
    För att den var rosa, och jag vill ha en lite mer pojkig färg denna gången .
    Det är inte det att jag tycker gamla modellen var bättre, utan det var mer för ståbrädan jag tänkte...
    Men är det ingen som vet om det är några mer förändringar på 2.0-versionen?

Kollade på dom på BP häromdagen, men glömde fråga... Och så glömde jag fråga om vindskydd ingick i priset på strax under 2500, vet ni det? Eller är det olika för butikerna kanske?
    Det ingår inte vindskydd (fotsack). Det kostar ca 500 kr extra.
    Förutom de skillnader som Zelmilainen nämnde har den även fotstöd i plast samt en annan broms, vilket är en stor orsak till att din gamla ståbräda inte passar på den nya Scootern. 
  • the M Bitch

Måste bara fråga: Vad tycker ni om färgen "Jeans Black"?

Jag gillar den verkligen!
    Skulle tro att den är snygg som vagn med ex.vis en Q-lift i White Leatherette till, med tanke på att  det är detaljer i vitt "skinn" på Jeans Black.

• the M Bitch
    tickelina skrev 2010-08-27 10:46:57 följande:
    Aaaa men super....

lutar nog åt att jag köper citykorgen & med quadroliften i..... för quadroliften kan man sen ha kvar när det blir en sittvagn... den gör ju att det blir lite trängre också så slipper man bulla upp med stöd runt om. Sen kan den även användas som skydd för beben när dte blir kallt :)

Så svärmor får stå för citykorgen & sittdelen så köper vi till quadroliften själva!

Så nu står dte mellan en city cross eller en nitro city, ska ha i slutet av januari! När behöver man beställa?
    Är i vecka 20 nu bara....
    Kolla i butiken hur det blir med Q-liften i Citykorgen innan du bestämmer dig för det.
    Vi hade en kund som ville ha så och det blev VÄLDIGT trångt att klämma ner liften i korgen...
    För trångt tyckte den kunden.
  • the M Bitch
    AnLj skrev 2010-09-23 08:50:57 följande:
    När de inte fäster längre! ;) Det ena ramlade av när jag lastade vagnen ur bilen och såg att fästet var helt kört.

Då bytte vi och betalade 596 kr på Babyland och Babyproffsen hade samma pris!
    Du behöver inte byta hela hjulet för att det ramlar av! 
    Det räcker med att byta själva hjullåset, alltså den svarta delen som sitter i mitten av hjulet. Det kostar inte mycket och bör kunna fixas hos en barnvagnsaffär.
  • the M Bitch
    Stumpan82 skrev 2010-09-23 18:30:23 följande:
    Någon som vet vad en helt ny klädsel kostar till scooter?

Sufletten har pajat så det blir nog att köpa en helt ny klädsel, Vet ni även om tygerna som är nu passar till 2008

Tacksam för svar
    Ny klädsel kostar (minst) lika mycket som en helt ny Scooter. Bara suffletten brukar kosta ca 2000 kr...
  • the M Bitch
    Uliise skrev 2010-09-24 23:55:45 följande:
    Ny limited edition Golden check: www.emmaljunga.com/se/Barnvagnar/Limited_edit...

Ganska tråkig om ni frågar mig Obestämd Fast kul att de återinfört limited edition konceptet!
    Fina höstfärger på vagnen, så det är ju lite synd att den kommer i november....
  • the M Bitch
    LyckligFru skrev 2010-09-24 17:09:22 följande:
    oj tusen tack!nu vet jag lite mer :) det verkar vara mycket billigare än här i Finland. Tror att det blir en resa så småningom.
    Får fara runt och kolla helt enkelt :) 
    Kolla priserna på Island då :-O

www.vardan.is/htm/vagnar.htm

Vet inte riktigt vad kursen ligger på, men en Scooter kostar typ 4500 svenska kronor, Edgen tror jag ligger på 11.000 - 13.000 kr...  
  • the M Bitch
    sagofröken skrev 2010-10-05 20:52:59 följande:
    Förstår att det var en knepig fråga jag ställde Glad Men är det någon som vet vart man kan lämna in vagnen för "service" om man -inte- har garanti, alltså betala för att de kollar på den och fixar om något är fel? Vill gärna ha det gjort i god tid innan bebis kommer Glad
    Det går inte att ändra lutningen på den modellen (Cerox 360), då den saknar E.A.S.T (reglerbar fjädring).
    Det var ett rätt vanligt klagomål att liggdelen lutade, men det finns inte så mycket att göra åt det om du har City Korg. Om du har lift kan du lägga något (liten filt eller handduk) på fotstödet så planar du ut sittdelen.  

Generellt så kan vilken återförsäljare som helst hjälpa er med service av vagnen. 
  • the M Bitch
    CoolJen skrev 2010-10-11 20:59:17 följande:
    Hej.

Har ni erfarenhet och tips om vad man kan ha för mjuklift (iaf nåt med handtag så jag kan lyfta ur bebis sovandes) i en citykorg.
    Teoretiskt ska det gå att få ner en Q-lift i en City Korg, men i praktiken blir det förfärligt bökigt. Du behöver typ ett skohorn...
    Det bästa (och billigaste) alternativet är nog att köpa en mindre lift , kanske en från Phil&Teds? 
  • the M Bitch
    Uliise skrev 2010-10-17 22:30:38 följande:
    Men då tycker jag att det är surt att PP-fotsacken kostar mer för att det är en PP. På fotsacken syns ju inga "dragkedjor eller märken". Den ser ju ut som de andra.

Var förresten på Barnens hus idag och beställde just en fotsack till CC i PP Black/Red. Tror den kan se okej ut till vår CC i zinnober red.
    Men enligt rek.prislista ska inte fotsacken kosta mer i PP färgerna. De ska kosta 500 kr, precis som de i Protex. Det är bara de i Leatherette som kostar mer.
  • the M Bitch
    myran82 skrev 2010-10-18 21:42:56 följande:
    Jag tycker det är besvärligt att fälla ihop våran citycross nu när vi har sittdelen på. Handtaget fastar i sufletten och jag är rädd att sufletten ska gå sönder.
    Såg i dag att sufletten blivit sne efter att sambon hade fällt ihop vagnen i helgen och klagat över att det knappt gick.
    Gör vi kanske fel när vi fäller ihop? Ska man göra på något speciellt sätt med sufletten?
    Har du provat att vika ner handtaget när du fäller ihop vagnen?
    Då borde du inte behöver vika det över suffletten. 
  • the M Bitch
    Uliise skrev 2010-10-20 09:18:36 följande:
    Mjo, men som jag förstod det ska de vanliga fotsackarna kosta 500 och endast de i leatherette 560. Och på Emmaljunga brukar ju affärerna ändå vara ganska standardiserade på priserna? Hm, kanske får ringa och höra ändå..
    För oss ÅF är det numera rätt svårt att hålla ordning på El:s priser, då de har så många olika nivåer... Det kan ju vara så att personalen tog för givet att PP fotsack ska kosta mer, eftersom vagnarna är dyrare.
  • the M Bitch
    t0va skrev 2010-10-26 13:10:17 följande:
    Nu har vi servat vagnen, så smidigt det var. Tog inte alls en timme utan 20min så vi väntade i affären. Sufletten drogs åt lite så nu sitter den bättre och sen smörjde de hjulen inför vintern. Kanonservice :D
    Vad fick ni betala för servicen?
  • the M Bitch
    Carlosmami skrev 2010-11-03 01:36:08 följande:
    Jag försökte göra om min quadrolift till åkpåse men det går inte!

Den har inga hål för selen, eller den har men bara 4 och det är ju 5punktsele.

kan den vara feltillverkad?
    Det femte hålet sitter väldigt långt ner. Leta lite till. Finns det inte där kan det ju ha blivit fel i tillverkningen.
  • the M Bitch
    Mammas V skrev 2010-11-06 12:46:11 följande:
    Ni som har ozone, hur är fjädringen? Vet att man kan ställa in den i 3 lägen. Men tänkte hur de är över kanter m.m.?
    Med våran brio spin så känns de när man kör över en pinne, och i butiken igår när vi pröva oxone så kändes de kanterna när man körde över kaklet :-/ gjorde mig lite orolig.
    Bäbisen ska ju inte ligga och skaka
    Mina barn har sovit bäst när det skumpat lite. Allra bäst sov de när jag gick grusväg eller på kullersten. Däremot var det ett hopplöst företag att få dem att somna på slät asfaltsväg...
  • the M Bitch
    Carlosmami skrev 2010-11-13 01:52:32 följande:
    Hejhej, jag ska byta ut min quadrolift mot en vinteråkpåse istället för jag ej vill ha lillen med så mycket kläder på? Dock tvekar jag lite på emmaljungas vinteråkpåse? är en voksi bättre eller är emmaljungas helt underbar? Det ligger mellan en voksi urban och en EL..
    Personligen tycker jag att Voksi Urban är helt underbar!
    Emmaljungas är så stel, medans Voksi urban är otroligt mjuk och varm. Dessutom kan man ju anpassa längden på Voksi.
  • the M Bitch
    eec82 skrev 2010-11-13 18:54:42 följande:
    nya hjul ca 149:-/st vet inte vad framhjulen går på dock. Ja de blir sten i hjulen fort.
    Samma pris på framhjulen, men de är knepigare att byta, krävs verktyg.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5