Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2
3 månader har snart gått igen.Tiden rusar fram
3 månader har snart gått igen.Tiden rusar fram
Jag försöker att trappa ner på stesoliden. Har fasat ut den på kvällen men har ff morgon och dagsdosen kvar. Jag försöker nu att inte ta morgondosen men det är så jävla svårt. Antingen får jag ångest eller så blir jag uppskruvad och ska göra allt på helst en gång.
Här kommer jag o stör.. har ingen att prata med som förstår. Jag har hamnat i en djup depression igen och orkar inte med någon jäkla samtalskontakt. Jag gick aldrig idag.. har börjat medicinera igen men jag hade så mkt mediciner förut att det kommer ta evigheter att komma upp i mina "normala" doser igen :( Jag har fått en massa terapi, mediciner, ECT osv men har mått så här i 10 år. Jag vill bara vara hemma o titta på TV o vänta tills den här depressionen försvinner, men nu vet min läkare o ssk att jag mår dåligt o att jag inte vill gå dit.. Fan alltså. Jävla pissdepression som ALLTID kommer tillbaka!! :'( Jag vill inte leva så här men ingenting fungerar!!
Hej på er igen...
Läste Maias inlägg längre upp och blev glad faktiskt att hon har en snäll familj (mamma) som ställer upp i vått och torrt. Sen läser jag Cherrybaby som har en sambo som kastar ut henne som jag fattar är för att hon har sjukdommen? Har själv erfarenhet av närstående som tar avstånd från en för man är sjuk...Mina föräldrar har mer eller mindre sagt upp kontakten med både mig och mina barn för vad jag förstår är att jag är sjuk.. De sa till mig vi förstår oss inte på dig.
Man har ju inte valt själv att vara den man är när sjukdomen slår till,och ibland mår man bättre men som i mitt fall så får jag nog acceptera att mina föräldrar inte vill ha med mig att göra vare sig jag är åt det friskare eller det sjukare hållet.
Just nu väntar jag bara på att allt ska vända och jag ska se en ljusning i all deppighet. Vet den kommer komma så småningom...men när????