Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2
3 månader har snart gått igen.Tiden rusar fram
3 månader har snart gått igen.Tiden rusar fram
Testar bara datorn.
Så, nu har jag slutat med propavanen och försöker ta bort stesoliden så gott jag kan (med läkarens godkännande naturligtvis). Stesen är svår, har inte tagit på ett par tre dar men har mått så dåligt, varit otrevlig mot sambon, uppstressad och vääldigt svårt att varva ner. Så, idag sa sambon åt mig att ta en stes. för guds skull! Så jag fick ge upp för idag och ge vika och tog den satans stesoliden. Att den ska vara så himla svår...
Maia: tack för dina värmande ord om mina råd. vet inte om de är så kloka egentligen utan kommer mer spontant från hjärtat o från situationer jag själv upplevt. jo er son är ju liten o behöver en hel del uppmärksamhet men han "dör" inte av att gnälla lite heller. har du pratat med din ssk om det här? hon kanske kan ge dig råd om hur du ska tackla detta. jag mådde riktigt dåligt redan innan kbt:n drog igång så jag vet inte vad som är hönan o vad som är ägget. jag har velat fram o tillbaks länge kring kbt men kom till insikt om att om något i mittt liv ska kunna förändras så måste detta göras. även om det gör ont o är tufft så hoppas jag på att komma stärkt ut på andra sidan sen
Det är ett modigt steg du har tagit tycker jag. Iom att jag fungerar ok i vardagen nu så vill jag inte ta såna beslut med rädsla att det skulle gå åt fel håll. Förstår att du provar när inget annat fungerar och jag skulle nog göra detsamma om det blir riktig panik igen. En kompis har gått på kbt och hon tyckte det var jätte bra.