• Miffi

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Vi som försöker göra en pojke eller flicka del 5

Då var det dags att fortsätta i den här tråden.
    Här samlas vi som var med i den förra tråden men även nya planerare som försöker oss på konsten att göra en liten flicka eller en pojke.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-15 21:36
    TJEJ:
    Miffi
    ljubav
    dojence
    sirendes
    Jennyfer
    Älsklingsadam
    MCH
    Strumpan77
    LukasochViktorsMamma
    minagosebarn

POJKE
    Rödros
    telma64
    Valkyrian1 (Bf 22 Mars)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-19 23:03
    här kan ni se vem som "bakar" tjej eller kille och vilka som plussat :)
    www.familjeliv.se/Forum-1-32/m50157808.html
    ♥Liam & Oliver♥
  • Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke
  • Miffi
    PåvägMotSyskon skrev 2010-07-31 11:58:52 följande:

ingen idé man skriver h*n utan de lär bli en han efter 2 tidigare pojkar

Men målet va en tjej.. fast det blev ju svårt å tillverka, iom att vi myste så precis till äl+ å på samma dag som mitt (1.a +) men kanske va mitt 2.a, då ja testa varannan dag pga begränsade tester..
    Det finns chans på att det är en flicka för dig denna gången. Titta på mig två pojkar och en flicka i magen
    Jag håller tummarna för dig
  • Nea76
    Elsans skrev 2010-07-31 11:15:25 följande:
    Hej! Jag undrar om ni har någon listtråd eller så där det står hur ni bakar? Jag ska sluta med p-piller om 1v och vill försöka baka en dotter till.

Tänker på dig Skrållan!!

Väntan på liten: Det är inte särskillt schysst att gå in i en massa "planerar trådar" och gnälla om hur fel alla gör som tex vill ha ett visst kön eftersom det finns dom som inga barn har. Att någon annan vill ha en med snippa eller snopp gör dig inte mer barnlös. Detta är inte direkt första gången du gör så här.
    Jag håller med angående Väntan på en liten. Har försökt anmäla inlägget till FL men blev nekad. Har tröttat på hennes sätt att bemöta andra människor. Det sprider bara dålig stämning. Människor är olika - respektera det menar jag!!
    ღ stolt tvillingmamma ღ
  • lajm

Hej alla. Har inte kollat internet på flera veckor. Hoppas allt är bra med er! Skrållan- håller tummarna jättehårt för er! Själv går jag in i v 26 på Måndag och jag börjar bli stor nu. Har en annanform på gravidmagem denna gång-är liksom rundare och bredare. Men mår fortfarande bra..peppar peppar.. Kramar till alla

• skrållan1978

hej alla. Besöket på förlossningen blev en lång dag men bebis och jag mår bra. Blödningen visade sig bero på livmodertappen och inte alls moderkakan som jag trodde.. det är mao livmodertappen som är rejält påverkad, och hade dessutom förkortats från 4 cm till 2,5 cm på bara 1 vecka... har sträng order att vila, inte bära/lyfta/stressa o inte ha sex på ett tag... Har gått in i v 28 nu o magen växer för fullt, bebisen sparkar hejvilt och är aktiv. Nu hoppas jag att jag slipper fler besök på förlossningen, dit vill jag inte förrän i oktober när det är dags=)

• telma64
    skrållan1978 skrev 2010-08-01 08:31:37 följande:
    hej alla. Besöket på förlossningen blev en lång dag men bebis och jag mår bra. Blödningen visade sig bero på livmodertappen och inte alls moderkakan som jag trodde.. det är mao livmodertappen som är rejält påverkad, och hade dessutom förkortats från 4 cm till 2,5 cm på bara 1 vecka... har sträng order att vila, inte bära/lyfta/stressa o inte ha sex på ett tag... Har gått in i v 28 nu o magen växer för fullt, bebisen sparkar hejvilt och är aktiv. Nu hoppas jag att jag slipper fler besök på förlossningen, dit vill jag inte förrän i oktober när det är dags=)
    då får du verkligen ta det lugnt nu så du slipper få din bebis innan BF dagen, skönt allt gick bra. Fick du ingen ul bild?
  • skrållan1978

telma, nä dom gjorde bara vaginalt UL för o kolla livdertappen, såg en skymt av bebisens huvud bara=)*ler* så nää ingen bild på bebisen=)

• lycktan
    skrållan1978 skrev 2010-08-01 08:31:37 följande:
    ÅÅÅÅÅ va skönt du är tillbaka och att allt är ok med er! Ligg platt pankaka nu och ta hand om er.
  • PåvägMotSyskon
    Miffi skrev 2010-07-31 15:20:12 följande:
    Det finns chans på att det är en flicka för dig denna gången. Titta på mig två pojkar och en flicka i magen
    Jag håller tummarna för dig
    hehe. ja chansen finns kanske, men de känns ju nästan som den inte finns då man har 2 pojkar redan hehe =)

Körde ni nån speciell metod, (nära äl eller inte?)

tack så mycket iaf =)
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Bebis Bf 4-6/1-2011(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • skrållan1978

hehe ja jag känner ju samma jag, visst jag har fått 2 döttrar tidigare men har  ändå 4 pojkar o dom 2 sista barnen är 2 pojkar på raken, så lite samma känsla"-det blir en kille till"=)

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke