• Miffi

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Vi som försöker göra en pojke eller flicka del 5

Då var det dags att fortsätta i den här tråden.
    Här samlas vi som var med i den förra tråden men även nya planerare som försöker oss på konsten att göra en liten flicka eller en pojke.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-15 21:36
    TJEJ:
    Miffi
    ljubav
    dojence
    sirendes
    Jennyfer
    Älsklingsadam
    MCH
    Strumpan77
    LukasochViktorsMamma
    minagosebarn

POJKE
    Rödros
    telma64
    Valkyrian1 (Bf 22 Mars)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-19 23:03
    här kan ni se vem som "bakar" tjej eller kille och vilka som plussat :)
    www.familjeliv.se/Forum-1-32/m50157808.html
    ♥Liam & Oliver♥
  • Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke
  • skrållan1978

blir förslossningen för mig en sväng.... kommer som blodklumpar lite,,,ringt in o dom vill ha in mig.. har mensvärk.....förbannade moderkaka o krångla... suck... håll tummarna att allt e bra nu, kram

• Vix
    skrållan1978 skrev 2010-07-30 10:33:35 följande:
    blir förslossningen för mig en sväng.... kommer som blodklumpar lite,,,ringt in o dom vill ha in mig.. har mensvärk.....förbannade moderkaka o krångla... suck... håll tummarna att allt e bra nu, kram
    Tummarna hålles. Lycka till nu. Skönt att de vill kolla upp ordenterligt. Kram.
    (¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste pojkar, Hampus & Filip ♡ ¸.?°´¯)
  • telma64
    håller alla tummar att allt är bra och att du får se din flicka på Ul riktigt snart
  • lycktan
    oj oj va otäkt väntar på att höra ifrån dig! Kram och lycka till!
  • PåvägMotSyskon
    oj, vad står på... hoppas de inte är någon fara =/ inge mess från dig heller så man vet hur de gått....

tänker på er!
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Bebis Bf 4-6/1-2011(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Nea76

Hej allihopa!

Hänger gärna på här! Är i startgroparna för att börja bebisverkstan igen och eftersom jag har två pojkar skulle jag gärna vilja försöka ge flickorna lite förtur...Flört

Har tänkt använda mig av cut-off metoden (Shettles) och ha sex långt innan ÄL, har funderat lite på det där med kosten oxå men jag vet inte om jag orkar med det...är det någon här som äter tillskott för att få en tjej?? Typ magnesium, kalcium och c-vitamin?

Har även läst att det finns krämer man kan använda för att göra miljön i slidan surare så Y-spermierna får det lite svårare. Någon som provat det?

Vill även säga till Skrållan att jag håller tummarna för dig idag!!

ღ stolt tvillingmamma ღ
  • Elsans

Hej! Jag undrar om ni har någon listtråd eller så där det står hur ni bakar? Jag ska sluta med p-piller om 1v och vill försöka baka en dotter till.

Tänker på dig Skrållan!!

Väntan på liten: Det är inte särskillt schysst att gå in i en massa "planerar trådar" och gnälla om hur fel alla gör som tex vill ha ett visst kön eftersom det finns dom som inga barn har. Att någon annan vill ha en med snippa eller snopp gör dig inte mer barnlös. Detta är inte direkt första gången du gör så här.

• Röd ros

Åh, hittade er igen, som jag har letat. 2 ma senare och en utredning så är jag gravid igen och går in i v 12 på måndag. Har sett den lille på vul och allt såg bra ut. Nu återstår bara att se om det blivit pojk eller inte. Spelar inte så stor roll längre bara h*n stannar kvar......

• PåvägMotSyskon

bara 5 dagar kvar nu till ul.. shit va fort de går..  o vi ska iväg en sväng så ja har inge internet mer än i mobilen.. å då kommer de ytterligare va närmare hihi =)

ingen idé man skriver h*n utan de lär bli en han efter 2 tidigare pojkar

Men målet va en tjej.. fast det blev ju svårt å tillverka, iom att vi myste så precis till äl+ å på samma dag som mitt (1.a +) men kanske va mitt 2.a, då ja testa varannan dag pga begränsade tester..

Hoppas ni fattar hnur ja menar =)

dvs. mys 13.e 14.e april, +.a 14.e april.. o sen gick ner ner en del testet 15.e april... å ff räknar ju att äl skedde  15.e tror ja, enligt tempen..

Skillnaden nu mot me barn 2 var att me barn 2 så sexa vi varannan dag från dag 8 till dag 14, sen blev de var 3.e (pga miss på en dag så fortsatte de var 3.e pga det) Men nu så hade vi sexa sammanlagt 3ggr, varav 2ggr var i anslutning till äl..  Om nu de påverkar nått =) who knows. vi får se på tor nästa vecka vem som ligger i magen om h*n vill visa upp sig. =)

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Bebis Bf 4-6/1-2011(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke