• Miffi

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Vi som försöker göra en pojke eller flicka del 5

Då var det dags att fortsätta i den här tråden.
    Här samlas vi som var med i den förra tråden men även nya planerare som försöker oss på konsten att göra en liten flicka eller en pojke.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-15 21:36
    TJEJ:
    Miffi
    ljubav
    dojence
    sirendes
    Jennyfer
    Älsklingsadam
    MCH
    Strumpan77
    LukasochViktorsMamma
    minagosebarn

POJKE
    Rödros
    telma64
    Valkyrian1 (Bf 22 Mars)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-19 23:03
    här kan ni se vem som "bakar" tjej eller kille och vilka som plussat :)
    www.familjeliv.se/Forum-1-32/m50157808.html
    ♥Liam & Oliver♥
  • Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke
  • xcuseme
    Miffi skrev 2010-07-13 20:27:49 följande:
    Jag har en vän som testat den och den visade flicka men ut kom en pojke. Så jag skulle inte lita på den tror att ett ul är säkrare
    okej,, det är ju bara 95 % också, vissa får ju fel å vissa rätt, sj har ja inte gjort nån och är inte gravid heller. men vissa stämmer det in på. tänkte bara om man var nyfiken och ta ett i vecka 10 och sedan se på rul om de stämde.
  • ÄlsklingsAdam
    Vix skrev 2010-07-12 14:38:41 följande:
    En undran om Bisolvonet. Har jag uppfattat det rätt att man ska börja med att äta när man har ägglossning till 7 dagar innan äl. Ska man sluta sen? eller ta maxdos precis dagarna innan äl? Är lite segtänkt, måste vara värmen ;)
    Du kan börja vid mens tex om du har kort cykel,men jag menar att annars kan du börja äta 7-4 dagar innan äl. Det tror jag räcker..(tror 5-4 dagar innan räcker alldelles utmärkt om du äter maxxdos)
    under den tiden du äter ska du äta maxdos,men som sagt jag åt lite sporadiskt...
    Sen efter äl kan du göra uppehåll,man ska nog inte äta det under längre perioder... 

Känns det som du har kläm på det då?
  • ÄlsklingsAdam
    xcuseme skrev 2010-07-13 21:29:24 följande:
    okej,, det är ju bara 95 % också, vissa får ju fel å vissa rätt, sj har ja inte gjort nån och är inte gravid heller. men vissa stämmer det in på. tänkte bara om man var nyfiken och ta ett i vecka 10 och sedan se på rul om de stämde.
    Det har gjorts trådar om det testet här på fl med omröstningar,det visade sig att Ca 50% fick rätt o 50% fel! Alltså = samma som i det naturliga urvalet av kön som föds..

Och alltså väldigt opålitligt! Man kan lika gärna gissa..

Miffi;säger hon 99% är hon VÄLDIGT säker!Hon skulle aldrig säga så annars. då skulle hon säga att hon inte va säker... 
  • Miffi
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-07-13 23:42:36 följande:
    Det har gjorts trådar om det testet här på fl med omröstningar,det visade sig att Ca 50% fick rätt o 50% fel! Alltså = samma som i det naturliga urvalet av kön som föds..

Miffi;säger hon 99% är hon VÄLDIGT säker!Hon skulle aldrig säga så annars. då skulle hon säga att hon inte va säker... 
    Ja jag vill ju så gärna ha min lilla flicka nu Så tack så mycket, jag tror ju själv att det är en flicka. Samt att andra pojken inte såg ut så mellan benen, på honom syntes tydligt pungen underifrån. Men med tredje nu så syntes bara tre vita streck underifrån. Jag har ju köpt lite rosa grejer och kläder. Klart att man kan använda det som pojkarna haft men man vill ju visa att man fått en flicka
  • telma64
    Miffi skrev 2010-07-14 07:47:46 följande:
    Ja jag vill ju så gärna ha min lilla flicka nu Så tack så mycket, jag tror ju själv att det är en flicka. Samt att andra pojken inte såg ut så mellan benen, på honom syntes tydligt pungen underifrån. Men med tredje nu så syntes bara tre vita streck underifrån. Jag har ju köpt lite rosa grejer och kläder. Klart att man kan använda det som pojkarna haft men man vill ju visa att man fått en flicka
    men är det tre vita streck så är det en FLICKA, hade det varit prickar så hade det varit en pojke och då hade du nog sett pungen oxå som du säger, så köp nu lite till flick kläder och njnut av att det är en flicka i magen.. tveka inte utan njut av din graviditet..
  • xcuseme
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-07-13 23:42:36 följande:

okej, då är det ju inte säkert i huvud taget jue, dåligt att dom gör ett sånt test då när det är 50/50 % men då vet jag, hade tänkte köpa ett sånt själv nån gång i framtiden. men då ska ja strunta i det :)
  • telma64

jag är 5 dagr sen med min mens har tagit ÄL-test(min kamera strular så jag kan inte ladda in bilden) men ska båda strecken vara lika starka eller vilket av den annars??Hjälp mig??

• Miffi
    telma64 skrev 2010-07-15 12:22:30 följande:
    jag är 5 dagr sen med min mens har tagit ÄL-test(min kamera strular så jag kan inte ladda in bilden) men ska båda strecken vara lika starka eller vilket av den annars??Hjälp mig??
    Tror att båda ska vara lika starka för att det ska vara positivt. Ta ett gravtest nu då hoppas att du är gravid
  • telma64
    Miffi skrev 2010-07-15 14:04:45 följande:
    Tror att båda ska vara lika starka för att det ska vara positivt. Ta ett gravtest nu då hoppas att du är gravid
    tack,ska göra det ikväll,gubben vill vara med meddela hur det blir..
  • Miffi
    telma64 skrev 2010-07-15 15:18:25 följande:
    tack,ska göra det ikväll,gubben vill vara med meddela hur det blir..
    Ja det måste du göra. Sa spännande håller tummarna för att det blir ett plus
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke