• Miffi

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Vi som försöker göra en pojke eller flicka del 5

Då var det dags att fortsätta i den här tråden.
    Här samlas vi som var med i den förra tråden men även nya planerare som försöker oss på konsten att göra en liten flicka eller en pojke.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-15 21:36
    TJEJ:
    Miffi
    ljubav
    dojence
    sirendes
    Jennyfer
    Älsklingsadam
    MCH
    Strumpan77
    LukasochViktorsMamma
    minagosebarn

POJKE
    Rödros
    telma64
    Valkyrian1 (Bf 22 Mars)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-19 23:03
    här kan ni se vem som "bakar" tjej eller kille och vilka som plussat :)
    www.familjeliv.se/Forum-1-32/m50157808.html
    ♥Liam & Oliver♥
  • Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke
  • lajm

Grattis Miffi! Vilka underbara nyheter! Har inte varit inne på FL sedan förra veckan! Så roligt!

Visst kan du nog lita på det BM sa at tdet är en liten sessa i magen! Kram

• lullelulle
    Klaraah skrev 2010-07-04 19:57:18 följande:
    Millroy jag förstår dina funderingar, men som jag uppfattat denna tråd så är den till just för dem som önskar sig det ena eller det andra könet. Man ska få önska utan att känna skuld. Om du tycker att det är fel så finns det säkert bättre trådar för dig. Förlåt...
    Min mening var inte att få er att känna skuld.. Trist om du uppfattade det så.. Jag förstår att man kan ha en önskan, kanske bara lite svårt att förstå att man blir så "fixerad" vid den,,,Som sagt jag har bara tittat "ytligt" i denna tråd, kanske missuppfattade en del då jag läste om olika preparat, när man ska ha sex osv...kändes bara så konstigt för mig eftersom jag inte funderat så mycket på kön osv. För mig känns det ÄRLIGT talat inte viktigt vilket det blir. Men vad vet jag, kanske känner jag annorlunda i framtiden..Tror dock ändå inte att jag skulle "våga" uttala mig så öppet om det för det känns så känsligt, ´skulle kännas fel mot det barn man ska få. Ett exempel är en kollega till mig som så öppet pratade om önskan om att det skulle vara en pojke, trots att man inte frågade henne så sa hon hur mycket hon hoppades att det skulle vara en pojke, detta sa hon till allt o alla. Hon fick en jättefin flicka och är helt säkert överlycklig för henne. Men jag tror säkert att fler än jag reagerade.

Tycker jag fått bra svar i övrigt och kan till viss del förstå hur ni menar. Accepterar  att vi alla är olika och kan ha olika tankar om saker och ting. Huvudsaken är ju att alla önskar sitt barn hälsa och att det är älskat oavsett kön, och det har jag nu förstått att ni gör.

Som sagt var, lycka till med era bäbisar!!!
  • lullelulle
    PåvägMotSyskon skrev 2010-07-04 20:40:41 följande:
    Varför är en önskan så fel? Man älskar barnet oavsett kön när det väl är ute.

Jag har 2 pojkar o ska ha ett barn till, är det så konstigt då om man skulle vilja ha en flicka? så mina barn får en syster..? å jag får en mor o dotter relation.. å köpa tjejkläder. fixa håret på? o alla grejer som gör att man vill ha de andra könet..

Få se hur hon ser ut me en blandning av den man ja älskar och mig?

Är det inte i grund o botten en självklarhet att alla önskar sig ett friskt barn? Vad har det med önskan om kön att göra egentligen?

Jag tycker det skulle va roligt me 1 av varje, utan att behöva förklara varför...

Älskar sina barn gör man ju ändå... eller har uppfattas det som om vi inte skulle älska barnet om de kom de som vi inte önska?? Låter lite enkelriktat av dig o skriva som du gör.

Jag tror säkert att fler än jag kan missuppfatta den tråd när man läser ytligt i den. Framförallt då man själv inte tycker kön spelar någon roll eller där man som jag har sjukdom inom familjen och inte tar "hälsa"  och ett friskt barn för givet. Nu menar jag inte att ni tar ett friskt barn för givet, (tror jag inte ni gör) men jag tror det lätt kan uppfattas så om man snabbt ögnar igenom tråden. Det jag såg då jag tittade igenom snabbt var diskussioner om vilka preparat man kan äta för att öka chanserna till ett visst kön, när man ska ha sex för att det ska bli det ena el andra könet, hur man håller tummarna för varandra att det ska visa sig vara en pojke el flicka på UL osv.

Tror säkert att fler än jag kan höja på ögonbrynen över att läsa sådana saker. På mitt sjukhus har de inte berättat kön vid UL förrän nu alldeles nyligen då de börjat berätta om de kan se kön och om man vill veta. Anledningen att de förr inte berättade sa min BM var för att det i några fall i landet hänt att personer valt abort då det varit ”fel” kön. Även om detta såklart är YTTERSTovanligt. Detta bevisar dock att det inte är en självklarhet för alla att ett friskt barn är det viktigaste.

Ditt svar ger en annan synvinkel och när jag läser det kan jag förstå din önskan om en flicka. Det jag funderade på var mer hur ni i tråden känner om det inte blir det kön man tänkt. Känns skönt att läsa att det alltså egentligen inte spelar någon roll vilket kön det blir, att det är älskat oavsett...

Hoppas ni får en fin sommar med era magar J själv svettas jag som en gnu, men det hör väl till ;)

• vickey

väntar med spänning vad det är för liten i magen ,långt till 3 aug känns det som

• na96gen

Hej alla glada,
    från när kan man göra ett köns UL ? alltså från vilken vecka Tyst

• Vix
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-06-28 20:01:41 följande:
    Jag tänkte ta maxdos bisolvon,tror det är 3 tbl om dagen? Men som sagt det blev lite sporadiskt,glömde visa dar och tog 1 visa dar. 
    Zink finns ju i mitt val kvinna, men jag köpte på hälsokost bara zinktbl. Jag tog 3 ggr rekommenderad dos,då det kan hjälpa vid infertilitet +att jag bor på gotland där vi har väldigt kalkrikt vatten. Då kan zink neutralisera kalket i kroppen..... (för hög halt kalk o för låg halt zink kan leda till infertilitet)
    Män kan med fördel oxå äta zink,ger bra spermiehalt! 
    Magnesium köpte jag oxå separat på hälsokost och åt rek. dos extra.

Tvålen köpte jag på apoteket och är RFSU:s intimtvål med lågt ph.. Ljust rosa flaska,kommer inte exakt ihåg vad som stod på den...
    Men du hittar den lätt i hyllan för intimprodukter från rfsu! 

Lycka till!!!!!!!!!!!!  
    Nu har jag shoppat :D Ska köra igång idag. Hoppas att det inte är försent. Jag fick min mens den 2 juli som beräknat. tror jag kommer ha äl den 18 juli. Bör väl hinna få till lite värden ;) Ska man äta allt hela månaden?
    (¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste pojkar, Hampus & Filip ♡ ¸.?°´¯)
  • ÄlsklingsAdam
    Vix skrev 2010-07-07 08:53:54 följande:
    Nu har jag shoppat :D Ska köra igång idag. Hoppas att det inte är försent. Jag fick min mens den 2 juli som beräknat. tror jag kommer ha äl den 18 juli. Bör väl hinna få till lite värden ;) Ska man äta allt hela månaden?
    Bisolvon kan du börja med från äl-ca 7 dagar innan äl. (det går säkert med ngr dagar till innan äl,ta bara maxdos då)

Zink o magnesium kan du äta hela månaden. Men 3ggr högre zinkdos ska du bara använda max 3 månader,sen kan du ta enligt rek dos på burken. 

Tvålen är bara bra att ha jämt! Skrattande 

Glöm inte sleven med det rosa bandet runt under sängen, hi hi hi hi!

Stort lycka till!

• Miffi

Idag kände jag sessan sparka för första gången, har ju haft lite svårt att veta om det är tarmarna eller hon som rört sig. Har ju moderkakan i framvägg. Det var så underbart att känna hennes rörelser, är så lycklig över att vi ska få en dotter. Kan inte tro det är sant Men man får väl inte tro på det för mycket ifall det mot för modan skulle bli en kille. Men som sagt bm var väldigt säker på att det blir en flicka.

• Vix
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-07-08 18:32:33 följande:
    Bisolvon kan du börja med från äl-ca 7 dagar innan äl. (det går säkert med ngr dagar till innan äl,ta bara maxdos då)

Zink o magnesium kan du äta hela månaden. Men 3ggr högre zinkdos ska du bara använda max 3 månader,sen kan du ta enligt rek dos på burken. 

Tvålen är bara bra att ha jämt! Skrattande 

Glöm inte sleven med det rosa bandet runt under sängen, hi hi hi hi!

Stort lycka till!

Tack :D
  • Vix
    Miffi skrev 2010-07-09 18:27:19 följande:
    Idag kände jag sessan sparka för första gången, har ju haft lite svårt att veta om det är tarmarna eller hon som rört sig. Har ju moderkakan i framvägg. Det var så underbart att känna hennes rörelser, är så lycklig över att vi ska få en dotter. Kan inte tro det är sant Men man får väl inte tro på det för mycket ifall det mot för modan skulle bli en kille. Men som sagt bm var väldigt säker på att det blir en flicka.
    Vad mysigt :)
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke