Vi som försöker att få en flicka eller en pojke
Vi som försöker göra en pojke eller flicka del 5
Vi som försöker göra en pojke eller flicka del 5
Grattis Miffi! Vilka underbara nyheter! Har inte varit inne på FL sedan förra veckan! Så roligt!
Visst kan du nog lita på det BM sa at tdet är en liten sessa i magen! Kram
Jag tror säkert att fler än jag kan missuppfatta den tråd när man läser ytligt i den. Framförallt då man själv inte tycker kön spelar någon roll eller där man som jag har sjukdom inom familjen och inte tar "hälsa" och ett friskt barn för givet. Nu menar jag inte att ni tar ett friskt barn för givet, (tror jag inte ni gör) men jag tror det lätt kan uppfattas så om man snabbt ögnar igenom tråden. Det jag såg då jag tittade igenom snabbt var diskussioner om vilka preparat man kan äta för att öka chanserna till ett visst kön, när man ska ha sex för att det ska bli det ena el andra könet, hur man håller tummarna för varandra att det ska visa sig vara en pojke el flicka på UL osv.
Tror säkert att fler än jag kan höja på ögonbrynen över att läsa sådana saker. På mitt sjukhus har de inte berättat kön vid UL förrän nu alldeles nyligen då de börjat berätta om de kan se kön och om man vill veta. Anledningen att de förr inte berättade sa min BM var för att det i några fall i landet hänt att personer valt abort då det varit ”fel” kön. Även om detta såklart är YTTERSTovanligt. Detta bevisar dock att det inte är en självklarhet för alla att ett friskt barn är det viktigaste.
Ditt svar ger en annan synvinkel och när jag läser det kan jag förstå din önskan om en flicka. Det jag funderade på var mer hur ni i tråden känner om det inte blir det kön man tänkt. Känns skönt att läsa att det alltså egentligen inte spelar någon roll vilket kön det blir, att det är älskat oavsett...
Hoppas ni får en fin sommar med era magar J själv svettas jag som en gnu, men det hör väl till ;)
väntar med spänning vad det är för liten i magen ,långt till 3 aug känns det som
Hej alla glada,
från när kan man göra ett köns UL ? alltså från vilken vecka
Idag kände jag sessan sparka för första gången, har ju haft lite svårt att veta om det är tarmarna eller hon som rört sig. Har ju moderkakan i framvägg. Det var så underbart att känna hennes rörelser, är så lycklig över att vi ska få en dotter. Kan inte tro det är sant Men man får väl inte tro på det för mycket ifall det mot för modan skulle bli en kille. Men som sagt bm var väldigt säker på att det blir en flicka.