• Miffi

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Vi som försöker göra en pojke eller flicka del 5

Då var det dags att fortsätta i den här tråden.
    Här samlas vi som var med i den förra tråden men även nya planerare som försöker oss på konsten att göra en liten flicka eller en pojke.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-15 21:36
    TJEJ:
    Miffi
    ljubav
    dojence
    sirendes
    Jennyfer
    Älsklingsadam
    MCH
    Strumpan77
    LukasochViktorsMamma
    minagosebarn

POJKE
    Rödros
    telma64
    Valkyrian1 (Bf 22 Mars)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-19 23:03
    här kan ni se vem som "bakar" tjej eller kille och vilka som plussat :)
    www.familjeliv.se/Forum-1-32/m50157808.html
    ♥Liam & Oliver♥
  • Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke
  • Valkyrian1

Grattis MiffiSkrattande

Tjejligan -96, -98, -99, -02, -08 och en prins -10
  • telma64

skrållan du ska inte tveka du har en liten tjej där inne i din mage som Miffi!
    Grattis Miffi till tjejen, härligt att få köpa klänningar till nästa sommar då?

• Klaraah

Härligt Miffi!!!! Gick in på familjeliv bara för att se om du skrivit! Glad för din skull.

Idag frågade en dagismamma om jag visste vad det var för kön. Började snyfta när jag berättade att vi ska få en tjej. Man får lite dåligt samvete för att man kanske inte skulle varit lika glad för en tredje kille men so what. Jippi!!!
    När får man börja köpa tjej-kläder i storlek 56 om man är i vecka 22?

• Klaraah

Skrållan jag såg ett av dina senare ultraljud. Det är ju en tjej. Varför inte göra 3d-ultraljud för att få kul bild och se kön? Jag kanske gör det senare typ i vecka 30 för att få en fin bild och för att få ännu en bekräftelse på att det är en tjej så att det inte kan bli någon överraskning vid förlossning.

• Goabullen

Hej experter!
    Jag har en underbar son men vill gärna ha en lika underbar tjej Men så klart blir nästa minialfred lika efterlängtad han med

Men ni som är experter måste fråga. Jag har ägglossning nu och jag och min sambo hade sex i förrgår. Ska vi köra idag också eller ska jag hoppas att det är en seg liten tjejspermie som är kvar därinne Är det själva ägglossningen på g nu eller har ägget inte släppt än? Nån som vet? Hade inget plus imorse vid sextiden men nu plus vid halv åtta..

Tacksam för svar!! Kram och grattis alla blivande mammor! 

• ÄlsklingsAdam
    Goabullen skrev 2010-07-02 20:00:09 följande:
    Hej experter!
    Jag har en underbar son men vill gärna ha en lika underbar tjej Men så klart blir nästa minialfred lika efterlängtad han med

Men ni som är experter måste fråga. Jag har ägglossning nu och jag och min sambo hade sex i förrgår. Ska vi köra idag också eller ska jag hoppas att det är en seg liten tjejspermie som är kvar därinne Är det själva ägglossningen på g nu eller har ägget inte släppt än? Nån som vet? Hade inget plus imorse vid sextiden men nu plus vid halv åtta..

Tacksam för svar!! Kram och grattis alla blivande mammor! 
    Är teststrecket lika starkt eller starkare nu så innebär det att du bör ha ägglossning om ca 12-48 timmar. (lite olika för olika test)
    Sen ska man ju egentligen inte testa med morgonurin,utan först vid 10 tiden.... 
  • Miffi

Vill så gärna köpa lite rosa kläder nu Men jag ska väl vänta lite en rosa snuttefilt blir det väl iallafall.

• Goabullen
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-07-02 20:17:08 följande:
    Är teststrecket lika starkt eller starkare nu så innebär det att du bör ha ägglossning om ca 12-48 timmar. (lite olika för olika test)
    Sen ska man ju egentligen inte testa med morgonurin,utan först vid 10 tiden.... 
    Nej just det -  det fick jag reda på här Borde fått ÄL igår tycker jag då det var 14 dagar till mens då.. Men det kanske är svårt och veta då jag tog imorse vilket var dumt gjort.. Hmm undrar om vi ska få till det ikväll.. Annars är det ju ingen brådska så jag kan ju faktiskt vänta tills nästa måndag.. 

Tog förresten clearblue digital så det var en glad gubbe! Vet inte om det kan vara svagt därmed.. Är inte 100 på hur de funkar..

Tack för svaret!

• ÄlsklingsAdam
    Goabullen skrev 2010-07-02 20:54:11 följande:
    Nej just det -  det fick jag reda på här Borde fått ÄL igår tycker jag då det var 14 dagar till mens då.. Men det kanske är svårt och veta då jag tog imorse vilket var dumt gjort.. Hmm undrar om vi ska få till det ikväll.. Annars är det ju ingen brådska så jag kan ju faktiskt vänta tills nästa måndag.. 

Tog förresten clearblue digital så det var en glad gubbe! Vet inte om det kan vara svagt därmed.. Är inte 100 på hur de funkar..

Tack för svaret!
    Inte lika haj på clearblue men får du glada gubben borde det innebära att äl ej skett och att den kommer ske inom den tid som står på paketet..
  • Klaraah

Jag skulle försöka att inte ha sex närmare än 3 dagar innan äl för att försöka få en tjej. Ta gärna tranbärstabletter och bisolvon också.

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke