Inlägg från: Goabullen |Visa alla inlägg
  • Goabullen

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Hej experter!
    Jag har en underbar son men vill gärna ha en lika underbar tjej Men så klart blir nästa minialfred lika efterlängtad han med

Men ni som är experter måste fråga. Jag har ägglossning nu och jag och min sambo hade sex i förrgår. Ska vi köra idag också eller ska jag hoppas att det är en seg liten tjejspermie som är kvar därinne Är det själva ägglossningen på g nu eller har ägget inte släppt än? Nån som vet? Hade inget plus imorse vid sextiden men nu plus vid halv åtta..

Tacksam för svar!! Kram och grattis alla blivande mammor! 

• Goabullen
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-07-02 20:17:08 följande:
    Är teststrecket lika starkt eller starkare nu så innebär det att du bör ha ägglossning om ca 12-48 timmar. (lite olika för olika test)
    Sen ska man ju egentligen inte testa med morgonurin,utan först vid 10 tiden.... 
    Nej just det -  det fick jag reda på här Borde fått ÄL igår tycker jag då det var 14 dagar till mens då.. Men det kanske är svårt och veta då jag tog imorse vilket var dumt gjort.. Hmm undrar om vi ska få till det ikväll.. Annars är det ju ingen brådska så jag kan ju faktiskt vänta tills nästa måndag.. 

Tog förresten clearblue digital så det var en glad gubbe! Vet inte om det kan vara svagt därmed.. Är inte 100 på hur de funkar..

Tack för svaret!

• Goabullen

Hej flickor!
    Var inne här för ett tag sen och frågade om råd att få en tjej. Knaprade tranbärstabletter som bara den och hade sex innan ÄL - men första gången tog det sig inte tyvärr. Så nu andra gången käkade jag lika mycket men hade sex varannan dag. Och häromdan visade stickan plus! Hihi - känns så kul! Hoppas nu bara lilla pyret stannar där inne Tror mycket på ph-metoden så det finns iaf en chans att det är en flicka! Annars får vi en Alfred2 vilket vore häfttigt det med
    Grattis Skrållan förresten till friska bebisen! Det är min högsta önskan det med.

• Goabullen
    PåvägMotSyskon skrev 2010-08-21 13:08:17 följande:

Hallå! hur gjorde ni när ni körde tjej-metoden?
    använde du ph-stickor, vilka isf? Är de nån speciell text som de ska stå när det är gynsamt för pojke samt flicka??? man lär ju ha kolla hur ph-stickan ska se ut när det är "okej" för som nu tjejer..

Sexa ni över äl varannan dag?? Hur många tranbärtabl käka du (när börja du innan äl o sluta du?)

Mycker frågor, men det är ju så mycket när man väl börjar att tänka på ph värdet o allt va de innebär när man försöker sig på ett visst kön (som tjej nu som jag är intresserad utav)

Hej!
    Nej jag använde inte ph-stickor utan käkade lifes tranbärstabletter tre gånger dagligen från sista dagen för mensen i typ 11 dagar framåt (så jag visste att jag täckt in ägglossningen) (+magnesium och bisolvon maxdos och folsyra så klart) Vi sexa varann dag fram till dagen efter ägglossningen tror jag.. Är inte 100 på när min är men jag fick en sån där geléklump näst sista dan vi fösökte som antingen är att ägglossningen ska vara typ då eller så har den varit redan.. Det är tydligen olika för olika personer.. Förra månade körde jag med ägglossningstest men det struntade jag  i denna gången Känns som man känner igen sin kropp ändå och med varannan dag kanske det är svårt och inte pricka in.. 
    Lycka till med baket!  
  • Goabullen
    Vix skrev 2010-08-21 20:16:59 följande:
    Grattis till Plus  Håller med dig, tror också mycket på pH-värdet. När jag började testa mig så hade jag så högt som det gick ph 8 som ska gynna pojkar. Vilket jag har haft med båda mina pojkar. Denna gång så började jag med tranbär och kom ner till pH 5,6 åt även bisolvon och zink så jag hoppas att vi har lyckats denna månad och att det är en liten tjej därinne
    Tack tack! Så du testade! Hade varit häftigt och sett hur basisk eller sur jag egentligen var... Hoppas det lyckades! Annars blir det ju bra ändå men jag förstår din längtan (eftersom jag gör likadant Vilken vecka är du i? Jag är bara i vecka 6 men hoppas veckorna flyger fram.. 
  • Goabullen

Tack söta ni - det värmer!

Kul att det finns fler som tror på ph-metoden.

Vix: hihi - då får du också en flicka alltså Då väntar vi med spänning på pluset!
     Lycka till du med Love83!

• Goabullen
    PåvägMotSyskon skrev 2010-08-22 12:33:45 följande:
    Jag är redan gravid nu i v22 hihi, men för EVENTUELLA framtidsmål??? (får nämligen triss i pojkar nu)
    En fundering jag har, Spelar det ingen roll när man sexar bara ph värdet är okej (dvs man äter tranbär som du gjorde?)
    Hihi - du är som jag - ett planeringsfreak Triss är ju jättehäftigt! Men vad är det som säger att det inte kan komma en fjärde!

Du jag vet inte riktigt.. Många säger ju att man ska sex innan ÄL men det verkar ju inte som man helt 100 kan veta det då ÄL-testerna inte är exakta. En del får ju plus när man precis haft det och en del precis innan man ska ha.. Jag tänkte att många spermier dör ju av lågt ph (har ju ingen vetenskaplig teori om det men det verkar vara allmänt känt) och flickor kan ju faktiskt bli till på ÄL också så då kör jag på det som många tror - att killar ogillar sura miljöer.. Och struntar i tidpunkt.. Förra gången jag försökte innan hände inget så. Jag vill ju hellre ha ett barn än inget - oavsett kön Men som sagt - jag är ingen expert  
  • Goabullen
    mirakel10 skrev 2010-08-22 12:41:51 följande:
    Goa bullen grattis!Så du åt tranbärstabletter 3ggr om dagen hur många tod du varje gång? Jag e rädd att jag tar död på mannen spermier?!

Vix: Hur mycket tranbärstabletter och hur länge behövde du äta dem för att sänka ditt ph så pass??

Om man använder intim tvål från apoteket kanske det blir bra ox?? Den sänker väl ph??!! Oh jag e så sugen på en liten till min pojk blir 5 år nu...
    Tack Mirakel10! Jag tog två tabletter och gången tre gånger per dag.. Tror det var en ganska stark dos.  Och nån rackare överlevde iaf Skrattande
  • Goabullen
    mirakel10 skrev 2010-08-22 13:47:30 följande:
    Goa bullen, oki det gjorde jag nu med och så hade vi mys på natten innan det slog över till glad gubbe på ältest! Trodde det var perfekt tajming men testade med gravtest och det verkar tyvärr inte ha tagit sig! Mitt tålamod börjar tryta så denna gången tror jag både vi myser innan och på den dagen det slår om..! Man bli så besviken varje gång det inte tar sig..

Grattis iaf för plus hoppas du blir kvar i tråden och att vi kan följas åt lite grann...så tabu belagt så jag vågar inte rikigt ta diskussionen men vänner..:O)
    Mirakel tio; Känner precis igen mig. Det var därför jag struntade i och ha innan utan vi körde varannan dag istället... Tänkte bli så "sur" som möjligt istället då jag hellre får ett barn än en tjej om du förstår vad jag menar... Väntan är så jobbig varje gång.. 
    Känner igen mig med tabu. Men min förra barnmorska sa faktiskt i min förra föräldragrupp att det var helt  ok och önska sig det ena eller andra könet. Man älskar ju inte det barn det än blir mindre för det. Men förstår vad du menar med tabu med vänner.. 
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke