• Nea76

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Grattis!!!

(¯`°?.¸ ღ Stolt mamma till prematurtvillingar ღ ¸.?°´¯)
  • Nea76
    Dioraa skrev 2010-02-20 11:00:54 följande:
    Fick ett svaaagt lodrätt streck på test idag.. spökstreck eller kanske ett tidigt plus..? vad tror ni??
    Om det är ett tunt blått streck så kan det vara ett spkstreck. Sist fick jag såna streck på 3 av 4 CB!! Helt otroligt dåligt.

Var inte gravid då. Hoppas dock du är det!
  • Nea76
    Dioraa skrev 2010-02-21 08:57:35 följande:
    Det var inget spökstreck på testet igår  för idag blev det !!
    Stort grattis!!!!
  • Nea76
    Dynah skrev 2010-02-23 20:30:10 följande:
    Hittade också hit nu...från gamla tråden. Jag har ju bakat en pojke efter tre tjejer...jag grät när jag fick provsvaret från MKP, trodde lixom inte det var möjligt...
    Grattis till pojken!! Vad är MPK??
    (¯`°?.¸ ღ Stolt mamma till prematura tvillingar ღ ¸.?°´¯)
  • Nea76
    Dynah skrev 2010-02-26 15:12:48 följande:
    Jag valde att göra ett moderkakstest på en gång för att vara på den "säkra sidan". Det är man ju förvisso aldrig, men det är det mesta i alla fall JAG kan göra för att utesluta eventuella "fel". Usch så fel det låter när man skriver ner det....
    Jag skulle nog oxå vara intresserad av det men i mitt landsting erbjuds inte det, hur går man tillväga då? Betalar man själv?
    ღ stolt mamma till prematura tvillingar ღ
  • Nea76

Ja, men det kan det väl vara värt isf. Om man nu tycker det är viktigt!!

ღ stolt mamma till prematura tvillingar ღ
  • Nea76

Hej allihopa!

Hänger gärna på här! Är i startgroparna för att börja bebisverkstan igen och eftersom jag har två pojkar skulle jag gärna vilja försöka ge flickorna lite förtur...Flört

Har tänkt använda mig av cut-off metoden (Shettles) och ha sex långt innan ÄL, har funderat lite på det där med kosten oxå men jag vet inte om jag orkar med det...är det någon här som äter tillskott för att få en tjej?? Typ magnesium, kalcium och c-vitamin?

Har även läst att det finns krämer man kan använda för att göra miljön i slidan surare så Y-spermierna får det lite svårare. Någon som provat det?

Vill även säga till Skrållan att jag håller tummarna för dig idag!!

ღ stolt tvillingmamma ღ
  • Nea76
    Elsans skrev 2010-07-31 11:15:25 följande:
    Hej! Jag undrar om ni har någon listtråd eller så där det står hur ni bakar? Jag ska sluta med p-piller om 1v och vill försöka baka en dotter till.

Tänker på dig Skrållan!!

Väntan på liten: Det är inte särskillt schysst att gå in i en massa "planerar trådar" och gnälla om hur fel alla gör som tex vill ha ett visst kön eftersom det finns dom som inga barn har. Att någon annan vill ha en med snippa eller snopp gör dig inte mer barnlös. Detta är inte direkt första gången du gör så här.
    Jag håller med angående Väntan på en liten. Har försökt anmäla inlägget till FL men blev nekad. Har tröttat på hennes sätt att bemöta andra människor. Det sprider bara dålig stämning. Människor är olika - respektera det menar jag!!
    ღ stolt tvillingmamma ღ
  • Nea76
    Väntan på en liten skrev 2010-08-02 18:52:23 följande:

Mina: Skulle vilja ha en förklaring.

Vad är det du vill att jag förklarar? Jag anser bara du sprider dålig stämning med dina inlägg och jag är inte ensam om att tycka det. Du är välkommen att diskutera här i tråden men slå inte i huvet på andra att du har fått X antal missfall och därför ska alla andra vara nöjda som minsann fått barn redan. Alla har vi olika erfarenheter och bakgrunder. För någon kanske det är en sorg att inte få en flicka, för andra att inte kunna få barn överhuvudtaget. Konstigare än så är det inte.

Jag är övertygad om att man kan påverka könet till en viss del och tycker det är oerhört spännande att läsa alla teorier. Det finns studier som visar att ph i underlivet påverkar vilka spermier som når fram, X klarar sig bättre än Y i sura miljöer. Det är belagt.

Titta gärna på www.ingender.com för mer information under FAQ. Finns länkar där. Gå in på forum och klicka vidare.
    ღ stolt tvillingmamma ღ
  • Nea76

Och med det lämnar jag Väntan på en liten.

ღ stolt tvillingmamma ღ
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke