Inlägg från: Klaveret |Visa alla inlägg
  • Klaveret

Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

Lysa: Ja, visst är det kul! Det slutar nog med en Emmaljunga ändå. Priset är ju lite avgörande...och vi tänkte köpa begagnat om vi väljer Bugaboo. Jag misstänkte att det var något knas eftersom många verkar ha bytt ut chassit...Chassifel är ju en ganska stor grej! Om det hade varit suffletten så är det ju en annan sak. Emmaljungan känns ju lite mer rejäl ändå. Den finns ju också i två mer lättkörda varianter nu, Ozon och Nitro. Var lite sugen på brun, men den färgen finns tyvärr inte att välja på. Bara en smygbrun variant, typ brunbeige. Tack för infon!

• Klaveret

Loris: Jag är inget större fan av öppna förskolan men har ändå gjort några besök när jag var mammaledig förra gången. Det är ju ganska trevligt! Jag har varit på Teg och Umedalen. Båda ställena kan rekommenderas. Teg känns ganska populärt så Umedalen kanske är lite lugnare. Nu var det ju som sagt ett tag sedan jag var där, men båda ställena hade iaf då bra planerad verksamhet och trevlig personal.

• Klaveret

Sofia76: Hej och välkommen! Jag har också en liten tjej som är född -06. Hon längtar efter sin lillebror, men önskade sig en lillasyster (såklart). Jag var också lite orolig för att "börja om", men nu finns det ju ingen återvändo så det går säkert bra! {#lang_emotions_laughing}

• Klaveret

Moyo: Misstänker att tisdag kan funka för mig. Måste bara dubbelkolla alla almanackor en gång till. Min hjärna är inte riktigt som den brukar...

• Klaveret

Hallå alla! Jag kan inte fika på tisdag för jag har kör då. Följer gärna med nästa gång!

• Klaveret

Ha så trevligt ikväll ni som fikar! 

Till er med "små" magar vill jag bara säga att det absolut inte är någon nackdel, men förstår att man blir lite otålig innan den poppar fram. Själv tillhör jag den stormagade typen...och det resulterar i en hel del uppmärksamhet samt att man inte kan dölja det så länge som man kanske skulle vilja. Alltså, bara fördelar med en "liten" mage tycker jag. Ej att förglömma att ALLA magar är vackra såklart!
  • Klaveret

Trist att missa ett trevligt fika. Maj månad är helt galen för mig så jag siktar in mig på ett fika i juni...Känns långt bort, men det är verkligen fullt i almanackan! Vore trevligt att träffas på riktigt. Kram på er!

Lillebror: Jag håller med föregående talare! Bort med dåliga barnmorskor!
    Loris: Hoppas det går över snart!
  • Klaveret

Sammandragningar och foglossningar. Ja, vilka intressanta samtalsämnen för oss berörda! Synd att folk runtomkring inte har samma intresse ibland! Jag har en del smärtor, men är ganska ok med det eftersom jag inte mår illa längre. ALLT är bättre än illamående! Ikväll känner jag att det är lite långtråkigt att vara gravid. Hade gärna varit på stan med goda vänner och druckit lite vin, fast den tiden kommer ju snart tillbaka. Den här tiden har man ju bara ett kort tag. Antar att det bara är att NJUTA! 

• Klaveret

Det är superbra att man kan hyra från NTF tycker jag, det gjorde även vi förra gången. Det är ju en onödig investering för så kort tid annars, precis som Lillebror sa. När det gäller barnvagnen är jag däremot mer beredd att spendera slantar. 

Lillebror: Vad härligt med en badenbaden! Jag önskar att jag hade haft en gräsplätt, då hade jag shoppat en sådan på direkten! 
Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)