• 42an

Carlanderskatöserna del 19

Hej, Dallas. Sjukhusapoteket i Varberg verkar alltid ha alla IVF-mediciner hemma.

• 42an

Vädur, alltid supertråkigt när det inte flera blir befruktade. Men det behövs ju bara ett! Håller tummarna för att det är ett superägg!! Kramar om, vet hur det känns. Orättvist!

Vid vår första ivf fick vi ut 8ägg, bara en blev befruktad, det kändes rätt hopplöst då, men det är vår fina dotter som nu är 5år. Det svåra i det här är att finna sig i att det blir som det blir. Man satsar så mycket ork, känslor och pengar och så kan man inte påverka ett smack, fast man hade gjort vad som än krävdes för att lyckas. Tänker på dig och kram igen!

• 42an

Vädur: Kram på dig!! Skönt att du fick prata med Göran till sist, och bra att de ska slå sina kloka huvuden ihop. Mitt i eländet är det ju ändå tur att du inte känner brådska, ta hand om varann och eran lille parvel! Skickar många kramar till er!!!!!!!!!!

• 42an

Sydney: Tog en prog.vagg/dag efter mitt FET. De sa att "det inte skall behövas men det gör ingen skada". Känns ändå bra att ta dem, då gör man ju nåt. Började på FET-dagen. Lycka till!!!

• 42an

Sidney: Det är ju det som är så jobbigt, det känns ju precis likadant. Det är verkligen supersvårt att hålla modet uppe. Fick för mig sist att man även får "mensvärk" av proggisarna, hade känning även innan ET. Vet att jag tänkte att "det skall jag komma ihåg", när värsta nojan sätter in. Kasta inte in handuken än!

Fy vad jobbigt med åksjuka, det hade våran dotter också, mellan 2½-3½år. Efter ett tag tog hon själv badlakanet som alltid låg bredvid henne på sätet och kräktes i  det. Hemskt!! Sonen slapp åksjuka, tack och lov!

Håller tummarna!!

• 42an

Lito, beklagar så jättemycket. Håller med, vi som har kämpat så borde inte kunna få missfall. Det är så orättvist! Stor kram till dig!

Sydney, Stort grattis! Har inte hört att man har ökad risk för just missfall av feber, men jag har hört att man skall hålla nere febern med tabletter för att fostret inte mår bra av ökad temperatur. Tydligen skall man inte ligga och pressa i solen på stranden för länge heller utan svalka sig i vattnet ibland. Det sista sa min gyn när jag frågade om jag skulle tänka på ngt särskilt när man åker på solsemester gravid. Krya på dig!!

• 42an

Stort grattis Sötisa!!!!!  Ingen kan vara mer väl värd ett fint plus efter en sån lång och tung resa. Så underbart!

• 42an

Hej på er, grattis till alla plus! Jag har valt att hålla vårt "projekt" för mig själv denna gång. Fick också tillbaka ett fint embryo den 20mars, men det gick inte denna gången heller.
    Fy vad ledsen man blir, denna gången trodde jag faktiskt att det skulle gå vägen. Nu är pengarna slut och det blir sannolikt inga fler barn för oss. En mycket sorglig tanke. Kram på er och lycka till allihop!

• 42an

Tack snälla ni. Nu är tårarna slut, har gråtit hela kvällen. Det är surt att vara "för gammal", det känns som jag just har börjat med "barnsvängen", de är ju bara 3 och 5år. Men det var  tydligen i sista sekunden vi fick dem. Hur skall man sluta längta? Jag vet inte.

Fick veta för ett tag sen att min närmsta chef skall ha barn i aug, rena pinan att sitta i samma rum som henne tills dess, och sen le och gratulera när hon hälsar på. Känner mig faktiskt lite missunnsam, den graviditeten var ett "misstag". Det är så orättvisst. Alla som vill  ha barn borde kunna få det! Kram

• 42an

Vädur: Lycka till! Margareta är min favorit. Snabb och smidig, kände ingenting när hon gjorde ÄP, blev förvånad att hon redan var klar.
    Hon är lite tyst, men svarar lugnt och utförligt om man frågar. Det kommer gå kanon!

• 42an

Stor kram vädur, lider så med dig! Som du har tjatat och försökt förklara och så blev det som du befarade. Det är verkligen skandal om de räknar detta som ett försök. Hemskt för dig att behöva gå egenom detta. Hoppas att de lyssnar bättre på dig om/när ni orkar försöka igen. Kram!

• 42an

Majsanna: Stor kram. Ofattbart och så orättvist! Ta hand om varandra. Kram!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19