• 42an

Carlanderskatöserna del 19

Hej, måste bara berätta att det fanns 3 stora fina äggblåsor på vul idag!
    Liten skörd jämfört med tidigare, men jag är glad att det blev några alls. Äp på månd. Håll tummarna för att det finns ägg ialla är ni snälla! Kram

• 42an

Tack snälla Fru Naftra!!!!!!! Sitter här och är rätt skakis faktiskt, livrädd för negativa besked imorgon. Trodde jag skulle vara cool den här gången, vi har ju ändå två fina barn, men jag kommer ändå bli våldsamt besviken om det inte funkar. Längtan är otroligt stark denna gången också. Tack för att du tänker på mig! Kram!

• 42an

Hej på er, tummhållningen funkade! 3 ägg från 4 äggblåsor. Nu ligger de och gottar sig efter ICSI hoppas jag. Allt gick otroligt smidigt, Dr Wood är suverän! Får besked imorgon efter 10. Det känns som en evighet tills dess, om allt går väl blir det ET på onsd em. Kram och stort tack för att ni finns!

• 42an

Hej, på er, 2 av mina 3 ägg var befruktade och pigga imorse, hoppas att de fortsätter så!

Kryddan: Oralgutan behöver inte ligga i kyl, däremot gonalF och ovitrelle.

• 42an

Hej på er, dags att avlägga rapportSkrattande. Vi hade 2 "toppembryon" idag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    En hos mig i gott förvar och en till frysen. Det trodde jag aldrig, min distansläkare var så negativ.

Torbjörn gjorde "jobbet" idag, vad han var vänlig och trevlig. Har inte träffat honom  förut, lätt på handen var han ocksåFlört.
    Jag frågade om vi hade klarat de största hindren och om mina chanser att lyckas var bättre nu, och de var de sa han. Tydligen är det rätt vanligt att man vid min höga ålder (41) har lite sämre embryon. Så skönt att vara den som det ser lite bättre ut för än gemonsnittet. Det är ju givetvis långt kvar till bäbis men nu vågar jag hoppas lite.

Cotton: Du har verkligen en extremt fin livsinställning. Hoppas att ni får en jättefin minnesstund! Jag miste min syster för fyra år sedan och fick en "dikt" (eller tanke) av min bästa väninna. Tänkte skriva den här, hoppas du inte tar illa upp eller att det river upp ngt. Den har hjälpt mig mycket. Stor kram på dig och er andra kämpare!!

"Tiden läker inga sår, men av erfarenhet vet vi att efter en tid kan man vårda minnet. Som ett litet paket med en fin rosett om som man då och då kan knyta upp för att minnas, gråta och le. För att sedan knyta rosetten igen och låta den vila till nästa gång."

• 42an

Ja dikten kan skänka lite tröst, att det är ok att inte vara ledsen hela tiden liksom.

Testdag 20/10

• 42an

Åh, vad skönt att höra Fru Naftra! Det är så jobbigt när man måste vänta till nästa månad. Torbjörn är en riktig gullegubbe, eller hur? Han gjorde min ET i onsdags, har aldrig träffat honom förut.

Själv ruvar jag och kan inte göra så mkt. Känner efter typ hela tiden, lite mensvärk och jättebomberFlört, men det är väl vaggisarna som orsakar det. Minns att jag haft mensvärk i början av båda graviditeterna och att jag varit säker på att det varit kört. Skit att det skall vara så lika symptom. Man borde bara fått ett kvitto med ok eller inte ok, eller hur?
    "Bara" att vänta alltså, skall nog ge mig på att testa till helgen, kommer inte kunna hålla mig tills på onsdCool.

Känner att jag har väldigt svårt att hålla reda på var alla är i sin behandling så jag hoppas att ingen känner sig ignorerad, försöker hänga med.

Kram på er alla och lycka till med det ni/vi hoppas på!

• 42an

Hej Cotton, vad skönt att ni fick en fin stund med er lille son. En minnesstund/begravning kan verkligen bli en fin stund och ett fint minne. Kanske att det blir lite lättare för er att tänka framåt nu när detta är avslutat "på riktigt", fast du har ju tänkt så bra och positivt hela tiden.

Cornelius kommer ju alltid att vara er förstfödda och storebrorsan. Stor kram på dig och än en gång måste jag beklaga er ofattbara sorg! Hoppas verkligen att ni snart får uppleva en ny, fin graviditet och få en lillasyster eller lillebror till Cornelius!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19