• 42an

Carlanderskatöserna del 19

Hej på er tappra kämpare! Nu vill jag också vara med här och snacka liteCool. Har 2 barn på 3 och 5 år, båda kom till via ivf, den första på cvl och den andra på carlanderska. Har nu lyckats få med maken på tåget mot en trea, det var inte lätt, det tog ett år, men jag är envis och ihärdigFlört!

Så idag ringde jag vår distansläkare och bad honom köra igång. Är på dag 21 idag så jag hoppas på den korta varianten så jag kommer igång snart.

Har hunnit fylla 41 och äggreserven har sinat. Jag har fått veta att jag har ungefär 10% chans att lyckas, men det är ändå mer än vad vi har själva.

Känner att jag är så nöjd med våra fina barn men jag är inte riktigt klar än, vill så gärna uppleva allt igen om man nu får be om mer i livet?
    Lyckas vi är det underbart och om det inte funkar så har vi iallafall försökt.

Lycka till alla ni andra, vi hörs!

• 42an

Hej på er, tack för det varma välkomnandet!
    Pratade med min distansläk i torsdags om att det var dag 21 om de ville köra den långa, hade sökt dem flera dar men de hade varit lediga. Hon sa då att det var inga problem, de skulle kontakta CA om behandlingsplan och fixa recept.

När jag ringde på em sa hon att "det är inte säkert att vi får svar idag", vi trodde båda att det var den korta varianten som skulle köras så jag kände mig lugn, och tänkte att de ringer väl som igår. Det gjorde de inte, har tom ringt apoteket men det finns inget recept där.

De vet att jag har kort cykel och idag på dag 23 känns mensen mkt nära, vad ska jag göra? Kan man börja spruta på andra eller tredje dan?Är det ngn av er proffs som vet? Eller går det att få tag på ngn på CA på helgen? Jag vill verkligen inte vänta en månad till, har redan väntat ett år på att maken skall "omvändas" och i min ålder så brinner der ju i knutarna! Snälla ni vad skall jag göra?????

• 42an

Tack alla för tröstande information!  Mensen har inte visat sig än, även om det känns nära, så jag kniper så gott det går. Lugnande att höra att det går att börja spruta dag 2 eller 3 också.

Ang ryggont, det hade jag också med första barnet, vid ca 2-3 mån, det var en trötthets/kliande känsla som bara gick över när jag la mig ner en stund. Minns att jag kände mig så töntig att klaga över ryggont så tidigt i grav. Men då var det kanske ivf-en. Undrar vad som orsakar det?

Kram på er allihop!

• 42an

Hej på er, igår var jag på CA och tog alla proverna. Idag hämtade jag ut allt på apoteket, vilken tur att högkostnadsskyddet täcker det!

Väntar bara på mensen, är på 26 idag och det är en riktigt lång cykel för att vara jag.
    Innan jag visste att jag skulle komma igång med detta var jag i en hälsokostbutik och frågade om de hade ngt som kunde pigga upp äggen. Fick då ett homeopatmedel,Ovaria hypophysis comp,  som skulle hjälpa mot barnlöshet och mensrubbningar.
    Hon sa att man skall ta det i 10dgr och att man kan bli lite spänd över magen av den. Efter 7 dgr känner jag mig som om jag redan har börjat spruta, öm i äggstockarna och lätt mensvärk sen första dan. Hoppas att jag inte har ställt till ngt genom att ta den. Har inte tagit mer än 7 dgr, struntar nog i resten. Är rädd att det skall röra till ngt. Kanske inte var så smart, men hon sa att det var ofarligt så jag får väl lita på det.

På apoteket hämtade jag gonal f och med dosering 300ie, oralgutran 250mcg, ovitrelle250mcg samt vagitorier. Är inte 300ie gonalf rätt mkt? Har för mig att jag har haft 150 de andra gångerna när jag gjort lång metod. Eller så tycker han att mina ägg är så gamla och sega så de behöver en rejäl knuff.

Han (min distansläkare) har varit oerhört negativ till mina chanser att lyckas och hans sköterska påpekar det varje gång vi talas vid, det känns trist. Det räcker att de har talat om det men nu vill vi prova ändå och då behöver man lite backning ist.

Lycka till ni andra som väntar på resultat!

• 42an

Då kom mensen, dag 29, (efter 2 grav testerFlört).
    Skall på vul på månd, sen skall jag väl börja med sprutorna, äntligen!

Kom på nu att jag kanske skulle kolla om ngt av läkemedlen skall ligga i kylskåp och Ovitrellen skall ju göra det. Det sa inte damen på apoteket, och den var inte kall när jag fick den. Som jag kan förstå anvisningen så får man inte kyla den igen när den varit i rumstemperatur och den får vara" varm" i max 30 dgr. den kan ju har varit ur kylen rätt länge innan jag fick den. Vet ngn ngt om detta, känner mig toknojig, är en lugn och förståndig person i vanliga fall men detta gör mig helhispig.Skäms

• 42an

Hej, på er tappra, kloka kvinnor! Har idag varit på vul hos min distansläk efter att ha sprutat en vecka.

Han hittade 2 hyfsat stora äggblåsor + ngn liten på vä sida samt ett par små på hö sida. Efter att de kontaktat CA så hade de tydl fått till svar att jag var svårstimuleras, tror tom att hon sa mycket) och ny koll på fre. Vet att jag har rätt dåliga odds men blev ändå lite deppig.
    Ni som varit med i svängen ett tag, hur har det varit för er? Hur många blåsor har ni haft efter en vecka och hur länge har ni fått spruta för att få fart på äggen?

• 42an

Tack fru Naftra, vädur78 och sushikatten för era svar! Tacksam för tumhållning! Som vanligt i denna soppan, bara vänta och hoppas.......
    Lycka till kryddan!
    kram

• 42an

Hej, var på gekås i förrgår, vill bara tipsa om att de hade billiga grav test och äl-test. Köpte 2pack grav-test för under 30:- Hoppas de är bra och visar många +Flört.

Skall till distansläk imorgonbitti på vul. Snälla håll tummarna för att det finns några stora äggblåsor så det blit äp på månd!!!!!!
    kram

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19