-
Japp, menopur.Vädur 78 skrev 2010-12-06 19:01:23 följande:Spännande. DU sprutat med Menopur nu va??
-
Kryddan: Å så härligt med ett starkt . Hoppas du kan smälta det och slappna av snart.
Sydney: Lycka till imorgon-håller tummar o tår! -
Förstår att det är blandade känslor men samtidigt vill man ju som du säger ha ett avslut så man kan tänka framåt och planera vidare.FruNaftra skrev 2010-12-08 11:02:32 följande:Kryddan, men herre gud vad roligt. GRATTIS!!!! Hoppas allt går vägen nu. Underbart att se att det plussas i tråden.
Kram till alla er andra, framför allt till er som möts av motgångar nu.
I måndags var vi iväg till CA och slutligen gynakuten för att få ett avslut på graviditeten. Igår tog jag medicinen och det hela kom igång. Känner mig lättad på ett sätt även om det såklart känns ledsamt. På måndag ska jag på kontroll för att se att allt har kommit ut. Sen ska jag ringa CA och diskutera hur vi ska gå vidare.
Kram till dej! -
Men herregud! Underbart att höra..o ja! Mirakel sker!! Stort grattis!!Lilla fröet skrev 2010-12-09 08:53:46 följande:starkt + i morse
på naturlig väg..åh jag kan inte sluta skaka...hoppas hoppas detta går vägen nu, 5 g gillt
Mitt delmål nr 2 är avklarat idag. Andra vulet och allt såg bra ut, dock hade cystan växt på sig oxå tyvärr, 5*5 cm nu-blodfylld..Yeeak! Ä.P på tisdag 07.45...hoppas, hoppa , hoppas att det går bra hela vägen nu. Är mkt lugnare denna gången, trots cystan, nu vet jag ju hur det går til och hur rutinerna ser ut. Skönt.
Har tenta imorgon så har dessutom haft lite annat att tänka på...Whish me luck!!
Kram på er alla! -
Loppanlängtan: Vad roligt att du oxå hamnat här. Alltid lika roligt med "välkända ansikten". Amorosa finns oxå här inne bland tjejorna och går oxå på Carlanderska nu. Självklart önskar man ju inte att någon skulle behöva vara här men nu ser ju inte livet ut så och då är det ju trevligt med vänner som man kan behålla genom trådarna.
Jag är jättenöjd med Ca men har inget att jämföra med. Mitt landsting har samarbete med dem så mina landstingsfinansierade försök blir där. Dessutom jobbar min hemortsläkare, Susanna Horak pedersen även som läkare på CA så det är lite extra roligt!
Önskar dej och alla er andra en trevlig helg . Kram -
Cotton: Å så härligt att höra, förstår att det var jobbiga timmar och dagar inför detta u.l.. Hoppas du kan slappna av lite nu och bara njuta! Stor kram!
Sydney: Skickar en stor kram till dej oxå, hoppas du kan fira julen ordentligt ändå och få fokusera på något annat en stund. Kram -
Stämmer, ruvar på en 2-dagars men vet inget om kvaliten på de andra ännu. Fick ut 9 ägg 8 befruktades och 7 hade börjat dela sig i torsdags när jag var på ET.Ett tillbaka till mig och 6 st odlas vidare. Har en sån dålig känsla tyvärr, känner mig rätt nere och hopplös. om inget av de 6 går att frysa så vet jag ju vart denna ruvningen barkar...Vädur 78 skrev 2010-12-17 08:11:12 följande:Akita: Hur går det för dig? För visst var det du som var igång och sprutade med Menopur nu? Eller är jag helt snurrig
-
Jo så är det..vid 5 befruktade odlar dem vidare till blastocyster MEN vårt resultat är inte så bra som du tror, tyvärr. Visst vi har en kanonbra berfruktningsgrad men förra gången (första)klarade sig bara ett embryo, av 7 befruktade, till dag 5 och det var inte så bra att Göran ville sätta in det. Alla slutar att utvecklas så något är ju galet, Vad vet jag inte. Denna gången bytade vi både metod och preparat men jag vet ännu inte hur det har gått med dem 6 som dem odlade vidare, magkänslan säger mig att det gick käpprätt åt helvete även denna gången. Nu fick vi tillbaka på dag 2 antagligen för att dem inte vågade chansa att där inte skulle finnas någon kvar på dag 5 denna gången heller.Toppenloppan skrev 2010-12-19 15:08:06 följande:
Lito:
Är oxå en nykomlig i tråden men hälsar så klart VÄLKOMMEN!!! 37 äggblåsor låter verkligen mycket, jag har haft 29 och mådde inte så bra!!!
Cotton:
Förstår att oron kommer växa framöver! Har själv funderat på hur man ska stå ut den dag man lyckas längre än ett fåtal dagar....kommer säkert köpa sk "Angel-sound" men nojja över att inte lyckas höra hjärtljuden med den....
Kryddan:
Förstår dina "ödestankar", inbillade mig att det faktum att jag har en massa Gonal-F kvar i kylskåpet gjorde att vi misslyckades nu sist....som om det skulle kunna påverka Vill liksom inte utmana ödet!
Akita:
STORT lycka till med ruvningen! Trodde dock att man brukade få en blastocyst tillbaka med så fina resultat som ni fick, har jag fattat fel??? Om man får mer än 5 befruktade odlar de inte vidare då???
"EGO":
Tror min mens är på g, första efter vårt supertidiga missfall förra månaden. Dags att starta nedregleringen i så fall, sprutar Enanton Depot var 3:e vecka fram till ÄP så min endometrios krymper. Väntar bara på att den riktigt kommer igång....
Tänk, jag blir liksom aldrig ledesn över "vanlig" mens numer, bara av IVF-mens.....sååååå många tårar man gråtit över det förr men nu blir det ungefär lika odramatiskt som när jag hade spiralen...
Vi har ju 2 försök kvar men om resultatet är detsamma så vet jag inte om det finns mkt mer dem kan göra..så uttryckte sig iaf Susanna sist, min läkare. -
Rd 7 idag och känner nada! Vet att det säkert är för tidigt men ändå...vill ju så gärna känna något.
GOD JUL önskar jag alla här i tråden!!
-
Fick brevet från CA på posten idag...inga av dem 6 embryorna gick att frysa. =(
Tårarna rinner..varför skulle jag öppna det jävlans brevet idag, dagen före julafton??
Det betyder ju att menopur inte hjälpte oss, kvaliten blev inte bättre-bara att vänta in menshelvetet!! -
Tack alla för era tröstande ord!!! Det värmer
-
Mens och minus....
Nu blir det ett låååångt uppehåll med denna karusell. Mår fruktansvärt dåligt, känner mig värdelös och livet har liksom ingen mening för mig om man inte får barn...
Tar mig väl upp igen -för det gör man ju alltid, men nu gäller det att komma på fötter igen och ta hand om mig själv o min kropp.
Kram på er alla goa tjejer och lycka till!
Vickis