Inlägg från: akita06 |Visa alla inlägg
  • akita06

Carlanderskatöserna del 19

Lalie skrev 2010-11-06 14:46:31 följande:
    Åh, släggan, jagkänner med dig. Drick hinkvis ikväll nu

Jag är så glad! Har varit på CA idag och fått tillbaka ett jättefint ägg! Förra gången det var dags ringde de innan det var dags att åka och hade dåliga nyheter. Denna gång hade alla 4 äggen befruktats och delat sig ordentligt. Jag känner mig glad och lycklig idag, och är så tacksam för att Göran är en sån toppenläkare. Detta blir vårt sista försök innan vi går vidare med livet, och just idag känns allt toppen!
    Nu blev jag allt lite intresserad och ett litet hopp tändes...
    Försökte gå in på din sida för att läsa men kom inte in, får man fråga vad som hände sista gången när ni blev uppringda??

Anledningen till att jag undrar är det hände oss oxå..bara det att vi redan hunnit till Göteborg innan Göran ringde o berättade att det inte skulle bli något ET (på dag 5) Vi blev helt knäckta båda två och istället för att komma ett steg närmre så dök ytterligare ett hinder dök upp. Det fanns bara ett embryo kvar av 7 och detta höll inte kvalitet nog att ens försöka sätta in.
    Detta var på långa metoden med puregon och till nästa gång ska vi köra korta med menopur enligt Görans rekomendation.
    Hoppas nu att det går att överkomma detta hinder och att vi får bli föräldrar någon gång.

Kram på dej och lycka till!
    2010-året då allting händer!
  • akita06
    Lalie skrev 2010-11-06 20:56:32 följande:
    Lycka till imorgon, Cotton!

Akita, jag är lite "hemlig"Cool, då ingen i vår omgivning vet att vi har försökt få syskon i över 4 år. Vill att det förblir så... I alla fall ringde CA oss sist och berättade att vårt enda befruktade ägg inte hade utvecklats som det skulle, inte delat sig ok utan var av dålig kvalitet.

Vi har kört precis likadant, korta protokollet med samma dos, båda gångerna, så det är så konstigt att resultaten kan bli så olika! Tänk på mig, det finns hopp! Förra gången=bara två ägg, ett befruktat och dåligt delat. Nu=fyra ägg, alla befruktade och alla delat sig fint. Det kanske blir jättebra resultat med korta protokollet för dig?!

Något som jag har funderat på är varför en del sprutar med Puregon, andra Menopur och som jag Gonal-f och likadant med Crinone och Progesteron MIC. Vet ni varför?
    Olika landsting och mottagningar använder sig av olika preparat, dock finns det olikheter iaf mellan menopur och puregon. Puregon och Gonal-f innehåller bara FSH-stimulerande ämnen medan Menopur innehåller FSH och LH-stimulerande ämnen.
    Vet inte om det var det svaret du var ute efter...kanske funderade du på vad som skiljer oss användare åt och isåfall vet jag tyvärr inte svaret.

Får jag fråga om du har ändrat på något annat i ditt liv mellan gångerna?  (Griper efter halmstrån som du märker)
  • akita06
    Vädur: Först vill jag bara säga att jag är lessen för din skull, hoppas du mår ok efter omständigheterna.
    Alldeles för mycket minus och mens i tråden nu...Vill vi INTE ha! Ändring tack!
    Sen sa Torbjörn även till mej att sista dagen är 5 december men jag förstod det som att det var sista dagen att starta korta metoden då..iof så startar man ju redan på cd 2 så det är väl skit samma.

Amorosa: Hej vännen! Vad kul å höra att du/ni har hittat hit på riktigt och att det känns bra. Skönt att ni har en plan och att ni tar nya tag efter nyår. Blir det långa eller korta protokollet?

Stor Kram Till Alla!!Hjärta
    Ps! Kommenterar inte alltid men läser varje dag, har sjukt mycket skolarbete nu så jag hinner inte med allt! Hoppas ni har överseende med om jag missar nått. Ds!
  • akita06
    Calcaneus: Grattis! Underbar känsla kan jag förstå! Lycka till och sköt om dej riktigt ordentligt nu! Kram
  • akita06
    Cotton: STORT Grattis! Gud så roligt! Underbara nyheter!
  • akita06
    majsanna skrev 2010-11-17 19:42:19 följande:
    Har varit på ultraljud idag och äggblåsorna växer verkligen inte så fort som vi vill. Trots höjd dos sedan i måndags fanns det bara 10 blåsor och de flesta var runt 7 mm. Pratade med CA vid lunch och har nu från ikväll höjt puregondosen till 300 enheter. Har en nytt ultraljud inbokat hos min hemortsläkare på fredag. Dock sa barnmorskan på CA att ev äggplock blir på måndag.

Jag var ett tag orolig för att allt skulle blåsas av, men nu hoppas jag att äggen växer till ordentligt de sista dagarna.
    som jag skrev i andra tråden så är det ju några dagar kvar så nu håller vi tummarna för att det blir äggplock på måndag. Såg oxå att du skrev här att det är CA som sätter dosen så nu fick jag svar på det oxå. =)

Cotton: Undervart att höra att du mår bra. Ta väl hand om dej och precis som du säger ...idag är du gravid så tillåt dig att glädjas!

Sänder en cyberkram till alla som behöver det och ett lycka till till er som är igång!
    Kram på er flickor.
  • akita06
    Lalie: Stor kram till dej, förstår att det känns tufft. Innan ville jag gärna 2 eller 3 barn men nu allteftersom tiden går och man stöter på nya hinder hela tiden så blir jag överlycklig om vi bara lyckas få ett. Jag skulle absolut utnyttja psykologen/kuratorn som finns till hands. Det är ju iaf värt ett försök.
    Funderar själv på att kontakta den som är knuten till vårt distansgyn för att få ventilera lite.

amorosa: Vet precs hur det känns. Idag har ett par vänner till oss fått sitt 2a barn och jag har jättesvårt för att ens gratulera.Hon är några år yngre än mig och har alltså fått 2 barn medan vi inte har lyckats med 1a ännu.
    Som någon sa så är det faktistkt ok att känna så. Det vi genomgår är inte mänskligt och det är ingen annan som inte själv vart i denna sits som förstår hur jobbigt det är och vilka känslor o tankar vi bråttas med VARJE dag!! Kram på dej!
  • akita06
    Fru Naftra: Som någon sa här så kan det säkert vara lite olika tillväxt i olika perioder/dagar. Min lillebror var för liten hela graviditeten och mamma blödde i stort sett hela tiden fram till 7e månaden. Åkte ambulans flera gånger med sängen tippad bakåt för att hon blödde så kraftigt. Min bror är idag 20 år gammal och det är inga "större" fel på han =) . Han är fullt frisk och jädrans snygg. Så alla graviditeter är inte enligt "mallen"
    Hoppas detsamma gäller för dej och att räkan vid nästa ul har växt på sig.
    Kram på dej,  
  • akita06
    Kryddan71: Grattis till ruvningen!
    Säger grattis till dej sydney i denna tråden oxå Flört

Jag var oxå inne o läste i den där tråden som frunaftra tipsa om och jag säger som Cotton, visst e det förståligt att man känner sig deppig och sorgsen när man misslyckas men det måste rinna av en med tiden. Det är inte sunt att gå omkring o tycka illa om folk/kliniker för ett visst resultat. Verkar som hon mår fruktansvärt dåligt fortfarande..och visst, missförstå mig inte , ivf-karusellen är verkligen ingen dans på rosor och inte lätt på något sätt, men man måste se till att hämta upp sig själv mellan varven. Hoppas hon finner glädje och tillit i sitt liv igen....som du sa cotton..vi vet inte hela historien.

Nu har min mens kommit..tjoohoo! så nu startar jag på onsdag igen...å gode gud gör så att det går bättre denna gången och att jag iaf får ett toppembryo som vill stanna kvar 9 månader och bli till ett fint,ljuvligt, levande barn! ,Ammen!
    (Tror jag fick med allt där...)

Kram på er alla!
  • akita06
    FruNaftra skrev 2010-12-01 10:29:07 följande:
    Hej tjejer. Har precis släpat mig hem från CA. Det är över nu. Hjärtat har slutat slå
    Fostret är mindre än vad det var för en vecka sedan. Kroppen kommer väl stöta bort allt snart. Tills dess får man gå runt och vänta på missfallet. Så himla tråkigt...känns så orättvist att man har gått så länge och trott att man skulle få en tidig julibebis. Mår illa och är trött som en gnu och ändå inte få ett dugg för det. Fan.....

Har fått återbesök så de kan se så att allt har kommit ut. Sen är det upp till oss att komma tillbaka när vi känner oss redo att börja försöka igen.
    Neej! men kära du vad livet är orättvist! Förstår att det är ett hemskt besked, var med om liknande i somras då jag fick mitt mf. Vet att de närmsta dagarna efteråt var som i en dimma. Kommer inte ihåg hur läkaren såg ut eller vad han hette för världen liksom försvann i samma ögonblick som beskedet kom.
    Ta hand om dej och varandra.
    Stor kram
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19