Inlägg från: akita06 |Visa alla inlägg
  • akita06

Carlanderskatöserna del 19

Grattis FruNaftra till så många blastisar och grattis Kryddan71 till ruvningen.

2010-året då allting händer!
  • akita06
    calcaneus skrev 2010-09-28 22:19:18 följande:
    Kolla, nu känner jag mig så hemma här i tråden att jag tom skaffat mig en profilbild! Ett stort steg för FL-skeptiska mig!
    En liten fråga...Hur kommer det sig att du har det "profilnamnet". *nyfiken*
    Läser till BMA och kommer därför i komntakt med alla kroppsdelar på latin.
  • akita06
    FruNaftra: Vad skönt att det såg bra ut och du/ni slapp vänta...nedräkning nu då?!

Calcaneus: Haha,misstänkte att det var nått sånt. Härligt med omslag, nedräkning för dej med ju och det är klart gubben ska vara med! =)

Ikväll tar jag första sprutan..Wiiiee!!!
  • akita06
    Lilla fröet skrev 2010-09-29 20:15:20 följande:
    läste att man inte ska "banta" under tiden man försöker bli gravid? Jag kör ju gi för att gå ner i vikt.. ska det försvåra eller vaför ska man nte? Kanske en dum fråga
    Tror inte GI är någon fara. När man bantar ställer kroppen in sig på svält och då signalerar den att det inte är en bra miljö för ett foster och kroppen kan i vissa fall stänga av allt som har med reproduktion att göra eftersom den inte är redo att ta emot och nära ett foster. Men som sagt..tror inte GI är någon fara även om jag själv inte skulle välja det just nu. Försök äta bättre och röra på dej mer och håll tillbaka på godis, kakor och läsk(förutom på lördag) så tror jag det räcker. (låter så enkelt- men jag vet att det inte är det!)
  • akita06
    Danei: Såg allt att du hade uppdaterat i medlemslistan. STORT Grattis!!
  • akita06
    42an skrev 2010-10-01 10:41:43 följande:
    Hej, måste bara berätta att det fanns 3 stora fina äggblåsor på vul idag!
    Liten skörd jämfört med tidigare, men jag är glad att det blev några alls. Äp på månd. Håll tummarna för att det finns ägg ialla är ni snälla! Kram
    Håller tummarna!
  • akita06
    Cotton: Det hade ju varit underbart om vi alla fick våra bebisar i sommar, vågar dock inte hoppas för mycket. Kanske en barnavagnsträff isåfall?!
    Sänder en stor helgkram till dej me.
  • akita06
    didda skrev 2010-10-01 22:54:02 följande:
    släggan: känner inte ett skit! Jo, jag är på skitdåligt humör men det är nog mest för att blödningshelvetet inte har kommit! Det verkar ju som att Synarela inte funkar på mig, jag borde kanske ha haft Suprecur den här gången också...fasen, nu verkar det ju som att hela planeringen spricker.....skit också!

Ursäkar ett superneggoinlägg ;-(

Ha det bra alla tappra kämpar i tråden!
    Mom: vilken dag är du på? Jag fick min blödning på dag 15 och det är tydligen inte så ovanligt som man kan tro.

Släggan: tror säkert det beror på sprayen, jeg fick dock huvudvärk när jag halverade dosen, alltså första dagen med sprutorna. Men vilken skillnad det är att komma igång med dem. Mår sååå mycket bättre. Har inte mått dåligt på sprayen direkt men det är ändå så jättestor skillnad. Glad ,uppåt och pigg, dessutom har hyn i ansiktet blivit kanon!! =) Bara att tacka o ta emot!! Känner mig inte lika pluffsig längre heller.
  • akita06
    didda skrev 2010-10-02 12:36:35 följande:
    akita06: åhh, det var skönt att höra! Nu blev jag genast lite gladare! Jag är på spraydag 14 idag, jag tycker jag läser överallt att alla får blödningen på dag 7-10 och även min läkare sa att den borde komma inom 14 dagar men kanske det inte är helt ovanligt att det dröjer längre alltså.....enligt planen så ska jag börja med sprutorna på onsdag (6/10) så det är ju inte så många dagar kvar...kommer den inte får jag ju inte börja med sprutorna... 
    Jag vet en till som fick den på dag 15 och en på dag 16..så ännu är inte loppet kört! Jag fick min blödning förra söndagen, kom dock inte igång ordenligt innan måndag men jag fick starta på onsdagen ändå...lite hopp kvar alltså.
    Kram på dej!
  • akita06
    didda skrev 2010-10-02 21:15:28 följande:
    Tack för pepp tjejer! Blödningen har äntligen kommit! SÅ skönt, nu behöver jag inte vara orolig för sprutstarten! Yippieee!

Vädur 78: grattis till utslag! Vad skönt!
    Så skönt, då kan du slappna av lite nu o luta dej tillbaka. Konstigt att man kan längta till att få börja med sprutor, jag är dessutom spruträdd, men är ändå som ett barn på julafton strax innan kl 20 varje kväll då jag vet att jag ska bli stucken (Min man gör det på mej)
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19