Inlägg från: akita06 |Visa alla inlägg
  • akita06

Carlanderskatöserna del 19

Hej hej allihopa!

Jag är en tjej från Varberg som ska göra IVF på Carlanderska om några veckor. Börjar spraya suprecur på söndag.Vi har försökt i drygt 2 år och i somras lyckades vi äntligen på egen hand.."när man minst anar det"-vi försökte inte ens den månaden. Tyvärr slutade det i mf i v 6+0 så nu har jag liksom fått erfara att det inte räcker med ett pluss på stickan utan det ska gå hela vägen för att det ska bli ett barn. Är lite nervös och har inte så stora förhoppningar på det här.
    Vad har ni andra för erfarenhet av Carlanderska...vet så lite om dem.

2010-året då allting händer!
  • akita06
    Amorosa: Hej vännen!!
    Vi går på distansbehandling på Carlanderska..har dock inte varit där ännu, blir väl v 41 preliminärt.

Fru naftra: Vårt sjukhus i varberg  sammarbetar med Carlanderska när det gäller IVF så vi betalar inget själva...ännu. Jag är 32,min man 31;  inga "fel" har hittats på varken mig eller mannen.
  • akita06
    amorosa skrev 2010-09-08 22:30:31 följande:
    Hej Akita! {#emotions_dlg.flower} Det är en liten värld, det här forumet! Ni gör vul och kontroller i Varberg då?

Det låter som alla är väldigt nöjda med CA. Har ni provat andra kliniker också? Vad är det som gör CA så speciellt och varför ska vi välja dem? Avståndet och pengarna talar ju inte för det precis... Har ni några bra argument?
    Ja det låter ju superbra..kanske man ska våga hoppas. Tappade gnistan lite efter vårt mf-kändes liksom som ytterligare ett hinder dök upp. Inte bara befruktningen och infästande som ska lyckas utan man ska även hålla kvar det lilla livet. Tycker absolut att ni ska kontakta dem iaf. Hör vad dem har att säga, kanske finns något att göra annorlunda.
    Kram på dej!
  • akita06

Har börjat spraya idag, så nu är det igång på riktigt. Har väldigt blandade känslor till IVF-behandlingen o resultatet men vågar inte tro för mycket. Ser det som en "provomgång".
    Ska ev starta med puregon 29/9 och prel. ä.p. och e.t. blir v 41

• akita06
    Sydney o Vädur: Jag gjorde 3 zonterapibehandlingar i somras och blev gravid efter sista gången, nu slutade ju det i mf men efter att ha försökt i 2 år utan resultat får man väl ändå se det som ett framsteg =/ Jag tänker gå till min zonterapeut igen när jag ska börja spraya.(..tror jag.)
    Under dem 2 åren som vi försökt har jag aldrig känt mig så tillfreds med livet som i somras så något bra händer ju i kroppen.
  • akita06
    42an skrev 2010-09-14 19:11:18 följande:
    Hej på er, igår var jag på CA och tog alla proverna. Idag hämtade jag ut allt på apoteket, vilken tur att högkostnadsskyddet täcker det!

Väntar bara på mensen, är på 26 idag och det är en riktigt lång cykel för att vara jag.
    Innan jag visste att jag skulle komma igång med detta var jag i en hälsokostbutik och frågade om de hade ngt som kunde pigga upp äggen. Fick då ett homeopatmedel,Ovaria hypophysis comp,  som skulle hjälpa mot barnlöshet och mensrubbningar.
    Hon sa att man skall ta det i 10dgr och att man kan bli lite spänd över magen av den. Efter 7 dgr känner jag mig som om jag redan har börjat spruta, öm i äggstockarna och lätt mensvärk sen första dan. Hoppas att jag inte har ställt till ngt genom att ta den. Har inte tagit mer än 7 dgr, struntar nog i resten. Är rädd att det skall röra till ngt. Kanske inte var så smart, men hon sa att det var ofarligt så jag får väl lita på det.

På apoteket hämtade jag gonal f och med dosering 300ie, oralgutran 250mcg, ovitrelle250mcg samt vagitorier. Är inte 300ie gonalf rätt mkt? Har för mig att jag har haft 150 de andra gångerna när jag gjort lång metod. Eller så tycker han att mina ägg är så gamla och sega så de behöver en rejäl knuff.

Han (min distansläkare) har varit oerhört negativ till mina chanser att lyckas och hans sköterska påpekar det varje gång vi talas vid, det känns trist. Det räcker att de har talat om det men nu vill vi prova ändå och då behöver man lite backning ist.

Lycka till ni andra som väntar på resultat!
    Nää, fy vad tråkigt att ha en sådan läkare o sköterska..inte särskilt proffissionellt (..hur fan stavas det..?) heller. Dem kanske borde tänka över sitt yrkesval. Visst kan man tala om för patienten vad dem har för chanser men det räcker ju att göra det en gång. Man är ju redan ganska skör efter allt försökande och ständiga nederlag vad det gäller barnbiten så det där var verkligen inte shysst! Dessutom finns det dem som lyckas efter 10 år!! Så det så.
    Är oxå lite i valet o kvalet om jag ska äta mina piller. Har fått naturläkemedel som ska stärka slemhinnan...tänk om det blir lite för bra och att ett embryo istället får svårt att fästa??
    Förstår precis din tanke o oro, men säger dem att det är säkert så måste det väl vara det....?
  • akita06
    Calcaneus: Styrkekramar till dig! Hoppas ni får göra nytt försök snart igen.

Skrippo: Förstår att du längtar till lördag-håller tummarna!!

Ego: 5 spraydagen idag o tycker redan jag har lagt på mej-känner mig jättesvullen...går det sååå fort?? Herregud! Vart ska detta sluta? Lite värmevallningar till o från men annars inga direkta biverkningar.
    På vilken spraydag är det vanligast att man får sin blödning?? Är det samma cd som vanligt eller får man den när man är nedreglerad?? Fattar inte riktigt det där...
  • akita06
    Cotton: Finner inga ord....du är en stark tjej! Hoppas det kan kännas bättre när ni får ett syskon till Cornelius.
  • akita06

Har sprayat en vecka nu 2*3 med suprecur men känner ingenting ännu...tror jag. ...men det kanske kommer nu i nästa vecka. Känner mig väldigt svullen dock!!
    Har en liten fundering..har ni andra fått datum för vul och blodprov i samband med spraystart/samtal?? Det har inte jag, jag skulle höra av mej när jag får min blödning  och sen ska jag ev börja spruta 29/9 därför att ä.p. görs på onsdagar på CA medans E.T görs på fredagar...alltså ska jag spruta i 2 veckor no matter what....ingen flexibilitet där inte.Så brukar det väl inte vara eller är det för att jag går på distans??

• akita06

Ok tack för info..då borde det ju inte spela nån roll eftersom ÄP o ET görs av CA och inte av min läkare...jag lär väl få reda på det när tiden är mogen.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19