Inlägg från: akita06 |Visa alla inlägg
  • akita06

Carlanderskatöserna del 19

En liten fråga...(om någon kan svara) Gjorde ju äggplock igår, Marianne Wodd eller vad hon nu hette gjorde det och jag fick preliminär tid för Et på lördag men dem skulle höra av sig om det blev ändringar. idag har ingen hört av sig...ska man ta det som ett gott tecken?? Vanligast är väl att om det inte blev tillräckligt många befruktade att man gör ET 2 dagar efter ÄP, alltså imorgon och eftersom ingen hört av sig blir det ju inte det.
    Vad tror ni??
    Jag kommer givetvis ringa imorgon och höra mig för men tänkte att ni kanske hade någon idee eller erfarenhet.

2010-året då allting händer!
  • akita06

Ååå...hoppas ni har rätt, vill så gärna ha bra resultat och någon till frysen. Vågar knappt ringa imorgon..tänk om dem säger att "Oj, är det ingen som har ringt er, nej det blev inga ägg befruktade alls.."
    Varför är man så dum och målar upp massa scenarion och hjärnspöken...?

• akita06

Oj!! Här är det ruljans vill jag lova...

Grattis till all som gjort lyckade äggplock, vul, eller ET och lycka till alla ni som har det framför er, själv har jag ET på lördag med en 5-dagars...förstår inte riktigt vad det innebär mer än att den just är 5 dagar gammal.

Stor kram till er alla kämpande medsystrar!

• akita06
    Calcaneus: STORT GRATTIS!!! Gud vad roligt!!

Skrippo: Håller tummarna för att du får bra besked imorgon. Min vännina blödde lite till o från fram till v 12-13 och nu har hon gått över tiden 8 dagar, bf 6/10. Så det behöver inte betyda att det är kört! Kram till dej.
  • akita06
    EN FRÅGA Någon som blivit irriterad i underlivet av vaggisarna?? Jag har klåda som vid svamp och det har spridit sig ner lite på insida lår..jättejobbigt. Är ju värst om man kliar  för då då kliar det bara mer o mer o mer! Ska höra mig för idag när jag ändå är på CA. Det kanske bara är till att stå ut!? Känns liksom inte som att det är någon ide att börja med svampvagitorier heller eftersom, jag kommer fortsätta med vaggisarna ett tag till.
  • akita06
    Skrippo skrev 2010-10-16 14:12:57 följande:
    Var inne på kontrolld. Blödde fortfarande sparsamt.
    Hon kunde då inte se varifrån blödningen kom.
    men fostret var för litet för sin ålder men hjärtat slog fortfarande.
    Menhon sa det lutar åt missfall. De toh hcg blodprov och jag skulle återkomma på fredag.
    Vid lunch tid fick jag fruktansvärt ont, mår illa och blöder MASSOR.

Bara gråter...
    STOR KRAM TILL DEJ..vet hur det känns!
  • akita06

Vet inte riktigt hur jag ska börja.....

Innan jag blev gravid trodde jag att det räckte med att få ett pluss på stickan så var lyckan gjord, när sedan missfallet kom 2 veckor senare förstod jag att det räcker inte att få ett pluss, så inför denna ivf-behandlingen har jag liksom gaderat mig mot det och skulle inte ta ut något i förtid.
    Jag visste oxå att det var lite nervöst dem första dagarna efter äggplock...skulle något ägg ha kvalite'e nog och skulle det bli något befruktat??  Ingen ringde på dag 2 eller 3 så det bådade ju gott. Att det som sedan hände skulle hända hade jag faktist inte alls förberett mig på...det fanns liksom inte med på kartan
    Vi bor 8 mil ifrån Carlanderska och skulle vara där 12.45. Jag hoppade upp ur sängen idag, tog en lååång tur med hundarna, städade hela huset och fick min förkylda man att ta sej i kragen o följa med på insättningen. I Mölndal, kl 12.20, fick vi ett samtal av Göran Westlander...(eller vad han nu heter) Har ni åkt? Hur långt har ni kommit,? "Det finns inget embryo som håller tillräckligt god kvalite så det blir inget ET idag".  Han sa att detta kan hända och att det oxå kan vara roten till vår barnlöshet men att vi fortfarande var unga..(32 o 31)
    Av 8 ägg blev 5 befruktade. På dag 3 var där 2 kvar och det var dessa som nu inte hade god kvalite nog att ens sätta in...
    20 min!!!! innan ringer dem o meddelar detta....hur i helvete är dem funtade på det stället??
    Fick liksom en chock av samtalet  så fick inte ur mig så mycket just då men min man försökte slita telefonen ur näven på mej och säga dem ett o annat..tur att jag höll i.

Någon...? skulle höra av sig om en vecka.

Jag blir så trött, är mest bara helt tom o apatisk nu...hur orkar man?? Är det detta som är vår "akilleshäl"??

Skrippo: Jag sörjer för dej idag, vet hur du har det...Life sucks!!

• akita06

Känns lite bättre nu.Har pratat med Göran.
    7 av 8 ägg blev befruktade men sedan ramlade många bort ganska snart..kommer inte ihåg vad han sa riktigt. På fredagen fanns där 2 kvar och på lördagen var där bara ett som inte riktigt hade blivit en blastocyst o inte riktigt utvecklat sig. Befruktningen är inte själva problemet utan mina ägg så nästa gång ska jag prova menopur istället. Vilar en månad och kör korta protokollet nästa gång så vi hinner ett försök till innan jul.
    Borstar av mig och börjar klättra uppåt igen...

Lycka till alla, jag gör en konstpaus från allt "familjelivande"

• akita06
    Fylgja skrev 2010-10-19 11:31:26 följande:
    Sköt om dig under pausen! Det känns alltid bra att få lite svar och kanske möjlighet att pröva en ny variant!
    Tack!
  • akita06
    FruNaftra skrev 2010-10-21 18:45:09 följande:
    Tack tjejer.
    Jo jag blev bara så förvånad. Känns som man är där var och varannan dag och så träffar man inte henne förrän NU   En dag i veckan jobbade hon där tydligen. Hoppas jag får se mer av henne (om jag måste komma tillbaka), hon var sjukt trevlig.

Jag blödde lite grann när jag gick på toa förut....lite rosa bara. Det kan väl inte vara annat än att instrumentet repat lite?
    Susanna Horak är min hemortsläkare, hon jobbar på KK-mottagningen i Varberg när hon inte är på CA!!Glad
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19