Inlägg från: akita06 |Visa alla inlägg
  • akita06

Carlanderskatöserna del 19

FruNaftra skrev 2010-09-19 12:44:31 följande:
    Jag börjar känna mig sprickfärdig. Ska bli skönt att få ÄP överstökat i morgon men jag är såååååååååååååååååååå nervööööööööööös 
    Ska sända en tanke till dej imorgon..LYCKA TILL! Det kommer gå superbra!
    2010-året då allting händer!
  • akita06

FruNaftra: Vet precis vad du menar...våra närmsta vänner tänker likadant.."Ja men nu får ni ju hjälp"..precis som att det är självklart att det alltid blir barn om man gör ivf-dem har ju inte en susning! Hoppas många tittar på kanal 5 dokumentär om ofrivillig barnlöshet när den kommer!

• akita06

Var är min blödning??? På spraydag 14 idag och fortfarande inget...suck! Vad fan ska det alltid krångla för??

• akita06
    FruNaftra skrev 2010-09-25 12:08:51 följande:
    Lycklig vill ha mer, ja det var mensen sa Torbjörn över telefon nyss. Jag uppfattade det inte om det var suprefacten som gjorde att den kom tidigare eller om det var svullnaden. Men det känns inte så viktigt att veta just nu känner jag. Vi fick 5 fina blastocyster till frysen!!! Hurra!!

Några embryon skulle odlas vidare en dag och så skulle de se på dom i morgon om de skulle vara tillräckligt starka, men han sa att det inte var så mycket att hoppas på. 5 stycken är jag sjukt nöjd med och mer än vad jag vågat hoppats på (sist fick vi ju bara 2 till frysen).

Han ville att jag skulle komma in på onsdag för VUL så får vi se om svullnaden har gått tillbaka. Har den inte det så kommer kanske ägglossningen strula och då blir det ingen återföring denna månad. Så jag ska försöka vila och ta det lugnt så mycket det bara går. Vill helst inte vänta en månad till.

Akita06, min mens var också ganska sen när jag sprayade. BM sa att de kunde göra något åt det hela om mensen inte skulle komma innan en viss dag. Vad har de sagt till dig?
    Min bm har inte sagt någonting utan bara att jag skulle höra av mej när mensen kommer men även om den inte kommer inom 2 veckor. Får ju ringa på måndag. Vill verkligen dra ut på sprutstart ytterligare 1 vecka. Men vad jag kan förstå så kommer det att göra det om inte blödningen behagar komma innan måndag.
  • akita06

FEL FEL FEL...... "INTE dra ut på det ytterligare en vecka" ska det stå.

• akita06

En liten fråga...Är det viktigt att man blött klart helt innan man startar med sprutorna eller räcker det att man har börjat blöda?? hur har ni andra fårr göra.
    Min blödning började igår lite grann och imorse var det rejält rött blod men nu under dagen har det varit mindre, nästan som bruna flytningar bara...betyder det att jag inte kan börja med sprutorna på onsdagkväll som planerat.??

• akita06
    FruNaftra skrev 2010-09-27 19:18:43 följande:
    Som jag har fattat det så är det inte superviktigt att blöda ut ordentligt innan sprutstart. Men Göran ville att jag skulle göra det innan jag började spruta vid min förra IVF. Jag vet inte riktigt varför han ville det....
    Ring och fråga dom på onsdag om du fortfarande blöder lite. Men är det så lite redan nu så lär det nog vara helt över på onsdag
    Tack FruNaftra..du är en klok kvinna du! =).
  • akita06

Hihi...borde ALLA kvinnor få tycker jag! Iallafall VI!!

• akita06

Tack alla för era svar..verkar ju som det bara är att köra på då...ska väl ringa till kk på onsdag iaf om det inte drar igång med buller o bång inatt..vem vet, kanske inte kommer blöda mer än såhär heller. Vill ju inte att det ska påverka slemhinnan negativt ...att den blir för tjock till ett ev.  ET eller att man får avbryta.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19