Inlägg från: akita06 |Visa alla inlägg
  • akita06

Carlanderskatöserna del 19

Glittran skrev 2010-10-23 16:12:08 följande:
    Lycka till alla kämpare i tråden! Jag skriver inte ofta men jag läser.

Nu har jag uppdaterat listtråden med ännu en IVF-bebis: fick en dotter 21/10 (gjorde två syskonförsök, FET, det sista med blastocyst). Syskonförsöket gick ju smidigt för mig, för första barnet gjorde jag tre färskförsök (+ förberedelse inför ett FET som inte blev av) så ge inte upp! För väldigt många funkar det ju till slut.

Hoppas på många fler bebisar i tråden!
    STORT GRATTIS TILL TÖSEN!!
    2010-året då allting händer!
  • akita06
    cotton skrev 2010-10-23 14:57:26 följande:
    Och vad tycker du om henne? Är hon duktig? Jag känner mesig och måste nog att erkänna att jag vill ha någon jag känner på mitt FET, typ Göran eller Torbjörn.

mom70, jag håller tummar och tår för att det går bra  imorgon och att du kommer att få ruva på en perfekt blasis!

Grattis alla ruvare i tråden! Gud så spännande det är nu!
    Mjoo, hon är väl bra. Gillar hennes kollega, Joanna, bättre. Känner mig ofta korkad i hennes sällskap, men det kanske är inbillning.
  • akita06
    majsanna skrev 2010-10-24 12:27:43 följande:
    Flikar in med en fråga. Vi är ju på gång med att köpa trepack på CArlanderska med trolig spraystart 1 november.

Om man blir gravid på tex första försöket, när "brinner de" resterande försöken inne? Jag tänker på om man får missfall måste man då köpa nya försök eller finns de kvarvarande försöken kvar till en viss vecka i graviditeten eller liknande?

Hoppas ni förstår frågan...
    Men det är ju snart!!! Vad spännande! Hoppas verkligen det funkar denna gången och att ni får allt stöd ni behöver från Carlanderska.
    Vet du vilken metod ni ska köra denna gången??
    Jag har provat långa protokollet med suprecurspray och sedan Puregon men nästa gång blir det korta metoden men  Menopur, start i början på dec.

KramkramHjärta
  • akita06
    majsanna skrev 2010-10-26 15:38:06 följande:
    Hej flickor!
    Tänkte höra om jag får ansluta mig till er "på riktigt" nu. Jag har ju varit inne här och "gästspelat" några gånger, men nu är det bestämt att vi kommer göra vår behandling på Carlanderska.
    Har idag varit hos vår hemortsläkare i Linköping och planen är att köra kort metod även denna gången med puregon och sprutstart kommer att bli ungefär den 8/11 beroende på när mensen behagar att komma. Sedan blir det äggplock slutet vecka 46 eller början av vecka 47. Vi fick även köpa ett tre-pack så det känns bra.

Nu är det bara att vänta på att mensen ska komma. Det är ju inte särskilt ofta man gör det precis...
    Välkommen vännen!
    Jag kommer oxå köra korta metoden nästa gång, dvs i slutet av November men med menopur istället.

Kram på dej!
  • akita06
    FruNaftra skrev 2010-10-26 21:46:43 följande:
    Jag måste få hoppa in och berätta att jag testade med ett sånt där billigt skräptest precis nu och kunde ana ett svagt svagt skuggstreck på det. Det är så pass svagt att det absolut inte går att tolka som ett positivt resultat. Men är det starkare i morgon så känns det som att man vet åt vilket håll detta skulle kunna bära
    UNDERBART!! Hoppas det blir starkare o starkare...morgonurin u know!
  • akita06
    majsanna skrev 2010-10-28 20:45:55 följande:
    Fru Nafta: Jag vågar mig också på ett grattis!!

Jag känner att jag inte riktigt har "koll" på er alla än, men det kommer nog med tiden.

För min del känner jag ett lugn nu när jag vet vilken plan vi har att gå efter. Nu är det bara att vänta på mensen och det är ju inte alltid som man vill att den ska komma...

Idag fick jag ett första utkast på en artikel som kommer publiceras med oss i Svenska dagbladet. De ska göra en artikelserie om längtan och reportern hittade min blogg och undrade om vi ville ställa upp. Det var en väldigt märklig känsla att läsa en text om sig själv skriven av en helt okänd person.

Önskar alla en trevlig helg.
    Vet du när artikeln kommer publiceras?? Vill ju gärna läsa.

Släggan: Ha det så skönt på semestern! Själv ska jag ägna helgen åt tentaläsning, har stor anatomi o fysiologitenta på sönad!!!
    Frunaftra: FDet låter bra det här...lite pluss i tråden är verkligen på sin plats! Håller tummarna för ett fint sådant imorgon.
  • akita06

mom70: Läser till BMA (Biomedicinsk analytiker) Första året.

• akita06
    Frunaftra: Stort grattis ännu en gång!Gravid

Lilla Fröet: Jag fick oxå utslag i ansiktet när jag var gravid...Flört
  • akita06

Nej fy vad sorgligt det var här...håller med mom70, det borde vara förbjudet att få mf när man gjort IVF. Alltså..vi som redan har kämpat i flera år innan man startade IVF borde bara bli gravida på första försöket och ha en härlig graviditet i 9 månader och föda vackra barn..inte fortsätta att kämpa och hoppas för att sedan bli förtvivlade och nedbrutna gång på gång..FAN, vad livet är orättvist!!

Mom70, Lilla fröet, Pimma: Tänker på er,Stora kramar!!!!!!!

• akita06

Släggan: Beklagar verkligen, stor kram till dej!

Ego: Idag strecken nästan lika starka på ä.l.-stickorna så nu är det nära, vilket betyder att kroppen hittat sin "normala" cykel direkt. Såå skönt. Då är det mens om ca 2 veckor och nytt försök som gäller! Tjohoo!Skrattande

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19