Inlägg från: akita06 |Visa alla inlägg
  • akita06

Carlanderskatöserna del 19

Igår när maken skulle sätta (den 4e) sprutan på mig hade jag druckit 1 glas vin o behövde inte ens bita i kudden!!! Hahaha...kanske är det som e hemligheten för oss spruträdda!?

2010-året då allting händer!
  • akita06
    Vädur 78 skrev 2010-10-03 11:09:36 följande:
    Ja du får ta ett glas vin nu varje kväll För sen lär det dröja
    Ja det hoppas jag verkligen!
  • akita06
    42an skrev 2010-10-04 13:33:33 följande:
    Hej på er, tummhållningen funkade! 3 ägg från 4 äggblåsor. Nu ligger de och gottar sig efter ICSI hoppas jag. Allt gick otroligt smidigt, Dr Wood är suverän! Får besked imorgon efter 10. Det känns som en evighet tills dess, om allt går väl blir det ET på onsd em. Kram och stort tack för att ni finns!
    Grattis! Håller tummarna för att dem delar sig fint.
  • akita06
    42an skrev 2010-10-05 17:51:40 följande:
    Hej, på er, 2 av mina 3 ägg var befruktade och pigga imorse, hoppas att de fortsätter så!

Kryddan: Oralgutan behöver inte ligga i kyl, däremot gonalF och ovitrelle.
    Grattis, håller tummarna!!
    calcaneus skrev 2010-10-05 19:09:14 följande:
    Idag var vi på CA och gjorde FET. Tio kvar... I bilen på vägen hem lade maken upp planerna: jag skall sluta amma efter tio månader så jag får tillbaka mensen (fick inte tillbaka den förrän en månad efter amningsstopp senast). Sedan skall vi sätta in nästa blast så jag hinner få tredje barnet innan jag fyller fyrtio!

Vi får väl se, men jag håller med honom om att det känns som att det är synd att inte använda alla de där som ligger i frysen och väntar. 
    Grattis till ruvarstatus!!

En liten fråga: Händer det att man ägglossar av sig själv när man kör halv dos suprecur och sprutar puregon?? Idag har jag haft känningar av äggtillväxten och har grymt mycket ägglossningsflytningar, sånadär genomskinliga trådiga. ..en hel slemfabrik mellan bena om jag ska va ärlig. Blev lite rädd att jag ägglossar av mig själv nu. Någon som känner igen sig??
  • akita06
    cotton skrev 2010-10-06 11:34:35 följande:
    Tack alla. Vi har försökt att planera en så fin stund för oss tre som möjligt. Det känns som tvära kast i livet, att gå från att planera ett föräldrarskap till att planera sitt barns begravning.

Att vara annat än stark är inget alternativ just nu. Därför blickara vi framåt. Jag vet att man kommer att bära med sig sorgen och saknaden för resten av sitt liv, men vi bär även med oss kärleken till vårt barn och den är som sagt starkare än något annat. Det är den fantastiska kärleken som ger en styrka att orka fortsätta. Men visst har vi / jag, låga stunder då man bara sitter och stirrar rakt framför sig, eller gråter, eller skriver några rader till sin son.
    Livet tar tvära kast ibland, tycker ni verkar mkt starka o sunda. Hoppas ni får ett fint avslut och minne att bära med er. Kramar-om!

Calcaneus och 34;an Grattis till ruvningen!! Nu ska här bakas bäbisar!!

Lilla fröet: Jag är världens mest mesiga när det gäller sprutor , men nu efter 8 dagar börjar det faktiskt kännas ok-nästan så man längtar lite till kl 8 för man får liksom en liten kick av att man e så duktig =)
  • akita06
    Lilla fröet skrev 2010-10-06 20:52:58 följande:
    ja, jag e ju inte så värst förtjust heller så min man får göra det..men då knäpp som man e så ..hm, klarar han detta nu då, så att han gör rätt, men kan man verkligen göra fel? Hur mår du nu efter dessa dagarna?
    Jag mår bra, har mått ganska bra hela tiden faktiskt. Börjar bli lite öm i äggstockstrakten och lite svullen på magen och har fått rikliga flytningar men annrs helt ok.
    Ja man är ju lite av ett kontrollfreak vad det gäller sån där..haha. Tror inte det kan bli fel. Vad har du för injektionslösning/märke?? Jag har puregon penna, hur bra som helst och smidigt!
  • akita06

Wiiiee!! Var på vul idag och hom kunde se 10-12 äggblåsor och äggplock blir på måndag 08.45!!!!!! Har just nu ett adrenalinpåslag som inte är av denna värld...herregud! Jag som vart helt inställd på att det skulle bli på onsdag...måste hitta på nått annat att tänka på-är sjukt nervös och pirrig inför detta.
    Tänk om det bara blir 3-4 ägg och tänk om mannens simmare inte klarar att befrukta dem och tänk om vi inte får några till frysen alls...uff så många tankar.

• akita06
    Frunaftra:  Tack för tumhållningen! Vad var det där med blåbärspaj, choklad o cashewnötter?? Recept tack! Tungan ute
  • akita06
    Mirakelbarn: Kunde inte sagt det bättre själv!!
    Kram till dej på din "blä-dag"
  • akita06
    Sushikatten: Jag har oxå ä.p. på måndag. Ska dit 08.45!! Första gången för mig så jag är väääldigt nervös inför ALLT! Önskar dej lycka till..kanske vi ses!
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19