• mulan

Carlanderskatöserna del 19

Skrippo skrev 2010-08-29 20:40:54 följande:
    Hej på er

Hänger ju härinne lite smätt sen tidigare.

Har en dotter på 15 månader som blev till på CA.

Har 6 blastocyster i frysen och ska nu snart göra FET.
    Brukar ha ÄL på cd 15 eller 16 ( är på cd 12 idag och har börjat med ÄL tester )
    Ska till gyn imorgon för kontroll ( skulle egentligen gått i fredags men det fanns då ingen tid...)

Har aldrig gjort FET bara ET.

Någon som vill dela med sig av sina erfrenheter om hur det gått till. VUL när och hur många? FET hur många dagar efter ÄL? Vaggisar ?

Kram på er
    Hejsan vännen!! Kul att se dig här igen

Innan FET brukar jag göra 1-2 VUL och jag gissar att det blir samma för dig eftersom vi har samma distansläkare.
    Jag fick tillbaka min eskimå 6 dagar efter omslaget denna gången. Den var 6 dagarsodlad. Har du 5 dagars odlade i frysen blir det kanske 5 dagar efter omslaget.
    Alla tar inte vaggisar vid FET men jag har alltid gjort det.

Lycka till!! Kramar!!!!!
    .?*¨*? VECKA 22 ?*¨*?.
  • mulan
    Skrippo skrev 2010-08-30 19:32:49 följande:
    Hej på er

Koll hos min gyn idag. Allt såg fint ut!
    Nu är det bara att invänta ÄL och sen ringa CA.
    Är på cd 13 idag och ÄL borde komma på CD 15 eller 16.
    Är super nervös........

Kram på er
    Det kommer att gå så bra vännen ska du se . Jag håller tummarna!

En fika en dag kanske??? Eller vad säger du??

Kramar!!
    .?*¨*? VECKA 22 ?*¨*?.
  • mulan
    Skrippo skrev 2010-08-30 20:27:55 följande:
    Ja jag behöver all tumhållning som går att få!

Fikar gärna en dag!
    Då håller jag tummarna extra mycket !!!!

Ons eller tors em kanske om du kan??

Kram !!
    .?*¨*? VECKA 22 ?*¨*?.
  • mulan
    sushikatten skrev 2010-08-31 09:37:38 följande:
    Vädur78: Härliogt att det såg bra ut. Håller tummarna.

En annan är ett nervrak för jag försöker hitta symptom hela tiden. jag har varit illamående tills ruv2 och från och med idag ruv 4 känner jag mig inte längre illamående. Hur var det för ER som fick positivit på stickan. Vad hade ni för symptom i början av ruvningen? Berätta gärna.
    Har alltid haft dåligt med symptom. Men jag brukar ändå kunna ana vilket resultat jag får på TD eftersom jag alltid får blödning innan TD om det är minus. Håller tummarna!!!
    .?*¨*? VECKA 22 ?*¨*?.
  • mulan
    sushikatten skrev 2010-08-31 12:40:38 följande:
    Tack för alla svar och jag känner mig lite lugnare nu. Känner också att det är kört men det behöver inte vara det. Fredag så tester jag och då är jag väl på ruv 7 och hoppas att man kan se något positivt. Fy vad jobbigt. Vad man oroar sig. Försöker plugga samtidigt men tankarna är något annanstans.
    var det blastocyst??? Håller tummarna!
    .?*¨*? VECKA 22 ?*¨*?.
  • mulan

Japp jag plussade på RD 7 med en 6 dagars blasits

.?*¨*? VECKA 22 ?*¨*?.
  • mulan

Jag testatde oxå med ett billigt test och när det blev plus tog jag ett vanligt CB oxå, men de visade mycket svagare, dock plus . Sen fortsatte jag testa några dagar. sammanlagt blev det nog 15 test men har fortfarande inte fattat att jag är gravid och det har nu gått mer än 4 månader

.?*¨*? VECKA 22 ?*¨*?.
  • mulan
    sushikatten skrev 2010-08-31 16:27:13 följande:
    Ni skriver att ni testade från ruv 7 och fick positivt men hade ni testat innan och fått negativt?
    Testade inte innan. Och är osäker på om det varit synligt om jag testat innan för det var ganska svagt
    .?*¨*? VECKA 22 ?*¨*?.
  • mulan
    calcaneus skrev 2010-08-31 22:09:39 följande:
    Hej! Om du går hos samma distansgyn som Mulan kanske vi träffas i väntrummet för jag väntar ÄL samma dagar och skall i så fall göra vårt första FET. Nästan så jag längtar efter att gå upp på mornarna just nu...
    Det är samma gyn . Ni kan ha trådfika i väntrummet .
    Håller tummarna nu!!!
    Kramar!
    .?*¨*? VECKA 22 ?*¨*?.
  • mulan
    calcaneus skrev 2010-09-01 20:36:39 följande:
    Jag tror att jag får ÄL i morgon torsdag. Vi har tolv blastocyster i frysen så det vore väl faan om inte någon tog sig? Helst den första!
    Allvarligt talat undrar jag om inte 12 blastocyster i frysen är någon form av rekord. Har aldrig hört nån ha så många långtidsodlade där
    .?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19