• mulan

Carlanderskatöserna del 19

calcaneus skrev 2010-09-02 21:05:38 följande:
    Huga vilken dag!

Jag fick omslag på ÄL idag, ringde glad i hågen till distansgyn där sköterskan sa att det var ju vid mensen jag borde ringt. Hon kollade med gyn som inte ville ta i det denna månad utan tyckte att jag i så fall skulle vända mig till CA. Jag gjorde det. Maken höll på att få stresssammanbrott. När jag fick tag på dem lät det på BM som om det skulle kunna lösa sig men hon ville kolla med gyn. Bad henne ringa med besked till maken eftersom jag inte skulle vara tillgänglig på eftermiddagen. När jag var tillgänglig igen kollade jag, då hade han precis fått besked om att de tyckte att vi skall försöka! Hurra!

Så nu skall jag till distansgyn på måndag för att kolla "ovalutionsultraljud" och om slemmhinnan ser fin ut blir det FET på onsdag. Då är maken bortrest och jag skall INTE GLÖMMA ta med mig påskrivet godkännande. Något mer jag inte skall glömma när jag ändå håller på? 
    Oj ringde du aldrig gyn vid mensen . Han vill ju alltid ha in oss på VUL innan ÄL. Tur att det löser sig ändå .

Kan inte komma på något mer du ska ha med dig. Här hemma håller vi tummarna !!!
    .?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
  • mulan
    pessl skrev 2010-09-02 21:12:34 följande:
    Hej alla
    fick ett meddelande av Mulan om att listan var helt ur dato. Uppaterar mig därför på listan även om jag inte är så aktiv på FL över huvud taget. Jag tänker att det är lite hoppingivande om graviddelen av listan är lång
    Många kramar till alla som försöker! 
    Tack för uppdateringen !!!!
    .?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
  • mulan
    pessl skrev 2010-09-02 21:12:34 följande:
    Hej alla
    fick ett meddelande av Mulan om att listan var helt ur dato. Uppaterar mig därför på listan även om jag inte är så aktiv på FL över huvud taget. Jag tänker att det är lite hoppingivande om graviddelen av listan är lång
    Många kramar till alla som försöker! 
    .... och ett stort GRATTIS till sonen
    .?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
  • mulan
    calcaneus skrev 2010-09-02 21:29:15 följande:
    Nä, jag kom ihåg fel. SkämsJag ringde som sagt från en underskön skärgårdsö, sittandes på ett berg med vid utsikt och blommande rosenbuskar och björnbärssnår omkring mig. Nästa gång skall jag be att få skriftligt. När skall man börja med vaggisarna? 
    Tror jag brukar börja dagen innan, men inte ta någon "lunchvaggis" innan FET utan efter återföringen
    .?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
  • mulan
    Skrippo skrev 2010-09-03 08:24:50 följande:
    Hej på er

Ingen ÄL här på morgonen iaf
    Som senast har den kommit vid lunch en fredag å nu behöver jag all tumhållning som finns!!
    Fortsätter att hålla tummarna!!!!
    sushikatten skrev 2010-09-03 08:32:09 följande:
    Skrippo: Håller allt det går!

För min del är det nog kört att känningar har försvunnit sen dag två och det var likadant sist . Testade igår och det var negativt. En blastis och dag 6 ska det visa något. Imorgon tar jag klinikens sticka men det känns nästan som jag inte ska behöva det lite mensvärk på gång. Vi kommer att sätta igång direkt med nästa ivf så detkänns ok. Bara 30 lakan fattigare! Lycka till ni andra så länge och tack för allt stöd!
    Fortsätter att hålla tummarna krampaktigt. Men dag 6 är i tidigaste laget så ge inte upp. Det kan komma ett plus  i helgen vilket vi hoppas på. Kram!!
    .?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
  • mulan

Fru Naftra: Vilken sötnos ni har
    Jag har tagit kort på alla våga ägg jag fått tillbaka. Den jag har i mage nu är ju den som klarat sig bäst och den hatchade ju precis innan FET. Så häftigt att få visa MINI den bilden om några år
     MINI i magen innan FET

.?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
  • mulan
    Längtans Stina skrev 2010-09-03 19:53:58 följande:
    Plussade i går på TD!

Vill nu att det går vägen hela vägen om att det kommer ut en fin liten unge till i början på maj. Tycler att vi förtjänar det efter MF vid midsommar. Knappt att jag vågar tro på det.

Nästa milstolpe blir VUL om ett par veckor, sedan väntar KUB och NUPP och allt vad det nu heter.´Mer att oroa sig över.

Sushikatten; hoppas att du plussar i morgon så att vi kan följas åt till BF.
    Grattis grattis grattis !!! Vi håller tummarna stenhårt för att du får vara gravid flera månader in på nästa år och en bebis till våren . Kramar!!
    .?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
  • mulan

Fru Naftra: Det är mini innan jag fick tillbaka. Bilden som de visar på TV skärmen från labbet. MINI växer nu och frodas inne i min mage

.?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
  • mulan
    Kulan10 skrev 2010-09-04 10:43:14 följande:
    Längtans Stina: Grattis till plusset!!!

Själv var jag på mitt första VUL igår. Allt såg bra ut hade 8 stora blåsor och några små. Nästa VUL blir på tisdag och sedan blir det äggplock på torsdag eller fredag. Spännande...
    Åhh vad spännande !!! Håller tummarna!
    .?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
  • mulan
    Släggan skrev 2010-09-04 22:03:16 följande:
    Hej på er! Nu är jag tillbaks, laddad för att göra ett sista försök att få ett litet växande ägg. Vi har tidigare testat den korta metoden men nu ska vi ändra till den långa samt att ändra hormon till Menopur. Har fått så få ägg de andra gångerna och nu ska vi se ifall detta möjligtvis kan ge bättre resultat,
    Ni som testat långa metoden med nedreglering....hur var de första "spray" veckorna?
    Grattis till kommande starten
    Jag kommer faktiskt inte ihåg så mycket av sprayningen, mer än att jag hade vallningar. Ömsom frusen, ömsom svettades...... . Har bara gjort korta metoden de senaste gångerna. Lycka till!
    .?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19