• mulan

Carlanderskatöserna del 19

amorosa skrev 2010-09-08 20:19:44 följande:

Hej tjejer och tappra kämpare! Undrar bara om någon av er går på distansbehandling på Carlanderska? Dvs enbart gör ÄP och ET där, och gör alla vul och kontroller hos någon av deras samarbetsdoktorer på annan ort?

Har hört så mycket gott om Carlanderska, och nu har vi använt alla våra gratisförsök i Malmö och det är dags att börja betala. Funderade på om man skulle byta till Carlanderska, och göra vul och kontroller i Halmstad där de har någon de samarbetar med. Tyvärr är Carlanderska några tusenlappar dyrare än vår nuvarande klinik i Malmö, men det kan det ju vara värt.

Stort varmt lycka till allihopa!

Jag gör distansbehandling men ÄP/ET/FET på CA. För oss blir det billigare än om man gjort allt på CA, men jag vet inte om det är samma priser hos alla distansgyn.
    Lilla fröet skrev 2010-09-08 20:26:25 följande:
    Hej, jag e ny här
    vi har idag en dotter, färdigutredda under 2004 gjort en missfallsutredning o där inga fel, jag har endometrios, men endast micro, opererats både med titthål o tagit bort sammanväxningar o polyper vid 2 tillfällen, har nu alltså sökt till carlanderska..men vad kan dom egentligen göra för oss..gör ett sista försök, vet ju bara hur galet dåligt man mådde när man va inne i denna cirkusen o vill ju egentligen inte hamna där igen, fast det e skillnad på den längtan som fanns när man inte hade något barn..kanske låter knäppt i era öron men hoppas ni förstår vad jag menar

min man gjorde ett spermaprov då för 6 år sen,  tror ni man behöver göra om det? 
    Eftet 3 år ska proverna som togs under utredningen tas om. Påmin gärna läkarna om det för det är lätt att det glöms bort.

Välkomna båda två !!!!!!
    calcaneus skrev 2010-09-08 20:16:04 följande:
    Det gick nog bra tror jag. Blasten hade inte hatchat men fortsatt växa efter upptiningen. Jag fick en utskrift av hur den såg ut nytinad. Göteborgstrafiken var snäll mot mig, det var annars det jag var mest orolig för, men sushin var inte lika god som i Borås. Jag hann gå en liten sväng på stan innan också, jag blir alltid förvirrad av Göteborg, lurigt med en så stor stad! (Jag är uppvuxen i Stockholm men de ränderna har visst gått ur...)
    Grattis till ruvningen !!!!!1
    .?*¨*? VECKA 24 ?*¨*?.
  • mulan
    amorosa skrev 2010-09-08 22:30:31 följande:
    Hej Akita! {#emotions_dlg.flower} Det är en liten värld, det här forumet! Ni gör vul och kontroller i Varberg då?

Det låter som alla är väldigt nöjda med CA. Har ni provat andra kliniker också? Vad är det som gör CA så speciellt och varför ska vi välja dem? Avståndet och pengarna talar ju inte för det precis... Har ni några bra argument?
    Jag har varit även på RMC i Linköping och gjort våra gratisförsök där. De är väl duktiga men de går inte jämföra. Engagemanget (hur sjutton stavas det??) på CA är mycket bättre. På landstingsklinikerna är det ofta mer löpande band.
    På RMC är de rädda för att testa nya metoder om en metod inte fungerar på en patient. Några här i tråden sen bytt till CA och då lyckats på första försöket när de prövat andra metoder.
    .?*¨*? VECKA 24 ?*¨*?.
  • mulan
    FruNaftra skrev 2010-09-09 09:45:47 följande:
    Idag har jag så ont i ryggen att jag inte vet var jag ska ta vägen
    Jävla sprutor!
    Ryggen ?? Tur att sprutperioden bara är några dagar så du mår bättre snart igen. Kramar!!

Har lyssnat på MINI idag igen när jag var på akupunktur
    158 slag/minut Hjärta
    Älskade MINI
    .?*¨*? VECKA 24 ?*¨*?.
  • mulan
    42an skrev 2010-09-09 22:04:58 följande:
    Hej på er tappra kämpare! Nu vill jag också vara med här och snacka liteCool. Har 2 barn på 3 och 5 år, båda kom till via ivf, den första på cvl och den andra på carlanderska. Har nu lyckats få med maken på tåget mot en trea, det var inte lätt, det tog ett år, men jag är envis och ihärdigFlört!

Så idag ringde jag vår distansläkare och bad honom köra igång. Är på dag 21 idag så jag hoppas på den korta varianten så jag kommer igång snart.

Har hunnit fylla 41 och äggreserven har sinat. Jag har fått veta att jag har ungefär 10% chans att lyckas, men det är ändå mer än vad vi har själva.

Känner att jag är så nöjd med våra fina barn men jag är inte riktigt klar än, vill så gärna uppleva allt igen om man nu får be om mer i livet?
    Lyckas vi är det underbart och om det inte funkar så har vi iallafall försökt.

Lycka till alla ni andra, vi hörs!
    Välkommen hit och lycka till !!!!!!!!
    .?*¨*? VECKA 24 ?*¨*?.
  • mulan
    Skrippo skrev 2010-09-10 08:42:32 följande:
    Hej på er

Välkomna nya!

Någon här som ätre citodon trots graviditet. Vad har ni fått för restriktioner i så fall?

Super nervös inför morgondagens FET. Tänk om de inte klarar uptiningen?

Kram på er
    Du har en välfylld frys så risken att någon inte ska klara sig är microskopiskt liten.  Tänk på att 9 av 10 klarar upptiningen på CA . Håller tummarna inför morgondagen!!! Kramar!
    .?*¨*? VECKA 24 ?*¨*?.
  • mulan

Lalie: Välkommen tillbaka och lycka till!!!

34:an: Jag har börjat spruta på CD 2 när jag gjort korta metoden. Det är sprayet du börjar med på dag 21 om du kör långa metoden så du ska nog hinna med ett försök i nästa cykel

Kryddan: Lycka till !!!!

Fru Naftra: Fortsätter hålla tummarna!!!

Skrippo skrev 2010-09-11 18:31:51 följande:
    Hej på er

FET gick bra idag. De behövde bara tina en blastocyst så vi har fortfarande 5 kvar, det känns ju alltid skönt om något. Men denna såg toppen ut på alla sätt och han sa vi hade 50% chans till graviditet.
    Har alltid haft ganska ont vid ET, så också idag, det är alltid lite bökigt att få in katetern.......
    Så nu har jag ont i underlivet och som rejäl mensvärk...

Kram på er alla och stor lycka till!!
    Grattis här oxå till lyckat FET . Fortsätter hålla tummarna! Hoppas att vi kan ta en fika i veckan. Vore kul så jag kan smitta dig med lite gravidbaciller
    akita06 skrev 2010-09-12 11:17:55 följande:
    Har börjat spraya idag, så nu är det igång på riktigt. Har väldigt blandade känslor till IVF-behandlingen o resultatet men vågar inte tro för mycket. Ser det som en "provomgång".
    Ska ev starta med puregon 29/9 och prel. ä.p. och e.t. blir v 41
    Grattis till starten!!! Det är bra att du ser det som en provomgång för det är det på ett vis. Alla reagerar vi olika på spray och sprutor. Lycka till och jag håller tummarna!!!
    .?*¨*? VECKA 24 ?*¨*?.
  • mulan

Oj vad många nya det kommer till tråden nu här .
    Jag har säkert missat nån så nu blir det en gemensam:

VÄLKOMMEN HIT TILL CARLANDERSKA TÖSERNA OCH LYCKA TILL

.?*¨*? VECKA 24 ?*¨*?.
  • mulan
    FruNaftra skrev 2010-09-13 21:37:27 följande:
    Kul att vi blev så många i tråden Cool

GLÖM INTE att skriva in er i listtråden så vi har koll på er (titta i TS, där finns länken till den tråden).

I morgon ska jag till CA för en sista kontroll innan ÄP. Lyckades fixa barnvakt i sista sekund (phu). En kompis tar långlunch och kommer över och tar över en kortis så jag hinner åka in.

Hoppas på många fina ägg i morrn
    Lycka till i morgon
    .?*¨*? VECKA 24 ?*¨*?.
  • mulan

OJ OJ OJ VAD NI SKRIVER!!! Jag har redan glömt det mesta. ska se vad jag minns.

Längtans Stina: Grattis till pickande Hjärta  .

Angående dosering av Gonal-f så har jag de senaste försöken tagit 300 ie. Tog 150 förr.

Fru Naftra: lycka till mer ÄP och barnvakt!!!!

Skrippo: tack för en mysig fika idag

.....öhhh och nu tog det stop i hjärnan på mig.....

Kramar om er alla!!!!!

.?*¨*? VECKA 24 ?*¨*?.
  • mulan
    Vädur 78 skrev 2010-09-14 22:22:22 följande:
    Känns som min mens redan är på väg, är på dag 24 idag, bör mensen vara regelbunden inför FET eller är det viktiga att man har ägglossning någon som vet????
    Hade 30 dagar sist. Innan jag blev gravid var det på 26-28 dagar med undantag efter IVF behandlingar då det kunde vara uppåt 29-32 dagar ibland.....
    Den bör väl vara hyfsat regelbunden vid otimmulerad FET men är du osäker så kolla med CA. Min har varit hyfsat regelbunden men de har varierat några dagar. ca 22-27 dagar
    .?*¨*? VECKA 24 ?*¨*?.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19