• mulan

Carlanderskatöserna del 19

Colourful skrev 2012-04-05 13:47:14 följande:
    Hej tjejer! Jag väljer mellan Carlanderska och Cura i Malmö, men det lutar åt Göteborg. Är ni nöjda? Är det lång väntetid mellan gångerna? Hur är det med öppettiderna under sommaren?
    Jag är jättenöjd med CA . Har ju fått en underbar liten dotter tack vare dom
    Tror de brukar stänga runt midsommar. Vet inte när de öppnar igen.
    ♥ Ebba ♥
  • mulan
    majsanna skrev 2012-04-05 17:57:53 följande:
    Ytterligare ett misslyckat försök till handlingarna. Har hållt en låg profil här, men även den sjunde återföringen gick åt helvete.

Fick förra söndagen tillbaka två perfekta embryon (embryologen var lyrisk när han visade dom på skärmen) men i tisdagskväll (på dag 9) började blodet komma och idag sitter jag här tom och med mensvärk.

Att ska vara så jävla svårt! 
    Åhh nej
    Jag beklagar verkligen!
    Hoppas att ni snart mår bättre och orkar kämpa vidare igen.
    Massa kramar!!!!!!!!!!!!!!!
    ♥ Ebba ♥
  • mulan

Oj vad jag har missat mycket !

Läser bara lite snabbt här nu

lillis79 skrev 2012-04-15 17:00:04 följande:
    fast jag mår redan dåligt av mitt jobb, både fysiskt och psykiskt och jag är inte ens gravid än eller har börjat med hormonbehandlingen..
    är bombsäker på att mina missfall beror på stressen på jobbet och de tunga lyften på 45 kg ca 10-12 gånger/dag.
    min rygg är redan förstörd och tankarna på att stressen och den fysiska påfrestningen på jobbet gör att jag inte blir gravid maler i mitt huvud varje dag jag är på jobbet så jag vill inte utsätta mig för det under behandling.
    tror det i mitt fall är mkt psykologiskt eftersom jag blivit gravid lätt 2 gånger och sen inte blir det alls.
    så jag kommer iallafall kräva en sjukskrivning när jag plussat, hoppas hon susanna hjälper mig med det annars får jag gå till min diabetes-läkare och be om det..
    Jag tror oxå att stress och tunga lyft är dåligt. Jag har tidigare gjort 7 återföringar för att få dottern.  Jobbade som vanligt men försökte ta det lugnare på jobbet vid 6 av de försöken. Minus och 2 MF som följd .

Vid det sista försöket gick jag hemma sjukskriven med en bruten handled. Å då blev jag gravid och fick 9 månader senare en dotter .
    Var sjukskriven heltid 5 veckor efter återföringen och sen jobbade jag 2 veckor innan det blev semester och man var ledig igen (om jag inte minns fel).

Denna gången går jag hemma mammaledig och hoppas att det kommer att fungera

Mitt jobb är tidvis väldigt stressigt och mycket tunga lyft. Oftast arbetsdagar på 10-12 timmar

Var på VUL igår och allt såg bra ut. Fick omslag i går morse så nu är det dax för FET . Gissar att det blir på fredag.

När jag blev gravid med dottern såg det ut så här:
    3 april 2010: Mens
    14 april 2010: ÄL
    20 april 2010: FET
    27 april 2010: testade PLUS
    4 januari 2011: BF

Å detta försöker ser ut så här än så länge:
    3 april 2012: Mens
    14 april 2012: ÄL
    4 Januari 2013: BF

Lägg märke till datumen . Dtta måste vara något positivt alltså .
    ♥ Ebba ♥
  • mulan

Csillag: åh nej jag beklagar . Dumma mens och dumma dumma minus

Pratade precis med distansgyn. Fick tid för FET på fredag som jag gissade så nu är det ännu en datum i repris

Pratade oxå om medgivandeblanketten som jag skickade för 1 månad sedan med posten. Den hade de inte fått
    Hur brukar ni andra som gör distansbehandling "skicka den"?. Ska ringa dom i em och se om den råkat komma idag (tar ju inte en månad att skicka)

♥ Ebba ♥
  • mulan

Nääeee allt jag skrev försvann

Förkortning

Csillag: Jag har aldrig tagit crinone. Har tagit progesteron mic (tror jag de heter) vaginala stolpiller som man tar 3 gånger om dagen. Ska ta det denna gången oxå bara för att öka chanserna även om det egentligen är onödigt i en annars helt naturlig cykel. Men tog det när jag fick Ebba (självmedicinerade det eftersom jag hade liggandes hemma)
    Hoppas att det löser sig för dig nu och de kommer fram till nåt som kan hjälpa er.

Love is everything skrev 2012-04-16 16:56:02 följande:
    Csillag: de tidigare 3 insättningarna jag gjorde började jag jobba direkt efter. Den sista gången nu var jag hemma i 2 och 1/2 vecka utan att lyfta ett finger!! Är i v. 15 nu.... Om det var det som gjorde det vet jag inte! Sökte mycket på immunologiska orsaker till att vi aldrig lyckades och kom fram till att man kan ha ett alldeles för bra immunförsvar för att kunna bli gravid, kroppen tror det är en infektion och stöter bort det. Under ET hade jag en hemsk förkylning, mitt immunförsvar var alltså lägre under tiden som ägget skulle fästa! Dessa två komponenter verkade vara grejen för mig! Lycka till!!
    Tror oxå på att ta det väääldigt lugnt när man ruvar. Var sjukskriven när jag ruvade på dottern och några veckor till efter det. Vid tidigare försök (6 st innan) har jag jobbat som vanligt även om jag försökt ta det lugnt.
    Å det med infektion har jag oxå hört talas om. Å nu är jag förkyld . Hostar dock fruktansvärt mycket å det tror jag inte är så bra. Ägget kanske lossnar?
    Olivia3mars skrev 2012-04-16 19:33:16 följande:
    Hejhej!

Nu drar vi strax igång med vårt femte syskonförsök.

Vi har gjort ett FET på Sahlgrenska, tre ET på CA (där inget av de tre försöken gav något till frysen).

Vårt barn (som föddes mars 2009) blev till på andra försöket på Sahlgrenska, med långa protokollet och menopur. På CA har vi kört kort protokoll alla tre gångerna, först puregon och sedan menopur två gånger. Nu ska vi köra på långt protokoll med menopur och hoppas att det ska fungera lika bra som sist vi använde oss av den metoden.

Jag börjar med spray nu den 21 april. Är det nån annan som drar igång nu?

Femte försöket, som sagt.. Nu får det baskemej ta å funka!!

Kramar och lycka till allesammans!!
    Långa protokollet börjar bli mer o mer ovanligt på CA tror jag. De flesta kör korta numera. Jag har iofs gjort långa på CA vid vårt första försök där.
    Hoppas att långa protokollet är er melodi . Lycka till!!!
    ♥ Ebba ♥
  • mulan
    Olivia3mars skrev 2012-04-17 08:59:23 följande:
    mulan: Ja, precis, det kör mest bara det korta nu. Dock är det så att det långa kan ge fler ägg, och när vi körde långa på Sahlgrenska så fick de ut 12 respektive 15 eller 16 (minns inte exakt). Nu på CA, med korta, har de fått ut 6, 6 och nu sista gången enbart 4. Kan tillägga att jag bara ha en äggstock kvar. Så vår förhoppning är att det ska kunna bli några fler ägg. Vi har ju inte fått några till frysen på CA och då har vi ju behövt börja om från början varje gång.. plus 30 000 till, istället för 11 000..

Så ja, det får vara det långa protokollet som funkar för oss för nu är vi less på minus-resultat..

Kramkram
    Är nog olika för jag får fler ägg nu än med långa protokollet. Å andra sidan borde det bero på hur stor dos av sprutan man tar. Innan tog jag 150 ie och senaste försöken 300 ie.

lycka till! Kram!
    ♥ Ebba ♥
  • mulan
    Csillag skrev 2012-04-17 11:10:23 följande:
    Hmm nja vettifasen om dom hette så..Hmm kollar igenom mna papper idag.
    11 år tar ett tag kan ja säga,usch känsligt oxå kan ja säga,

Nej jag går inte i Jönköping hehe.Men de kunde faktist vari jönkpinhg haha.
    Vill gärna inte avslöja vart jag går då både jag o Mulan går till samma läkare. 
    Lite fel mot henne.

Det är ingen fara om du avslöjar för min skull, men känner fler här inne i tråden (dock inte så jätteaktiva) som går hos samma gyn
    ♥ Ebba ♥
  • mulan

är Susanna den nya läkaren på CA?? Jag har inte varit där på 2 år och vet att det fått nån ny sen dess

lillis79 skrev 2012-04-17 18:11:37 följande:
    underbart! Glad de mesta verkar lösa sig trots lite motgångar.. pratade med carlanderska idag om mitt tunga arbete, missfall, etc. om jag kan få hjälp med sjukskrivning om jag plussar och barnmorskan sa "det brukar sällan vara några problem att få det av läkaren" så en sten föll från mitt hjärta och jag känner mig mindre orolig nu Glad
    hinner du med ett försök till innan de går på semester? har ni bokat datum?
    Åh vad skönt. Kan vara bra att veta med tanke på mitt jobb. Just nu är jag mammaladig men ska börja jobba igen till hösten om det blir aktuellt med en ny IVF då.
    mmiaa skrev 2012-04-18 14:01:17 följande:
    Csillag: Då har vi samma distansläkare, själv bor jag i Gnosjö :)
    Här planeras stimulerat FET runt den 10 maj så nu knaprar jag provera för att få blödning nästa vecka och då börja med Progynon och Trombyl. Sista försöket i vårt 3-pack, måtte det gå vägen!
    Heeeej mmia!! Kul att se att ni är på G igen
    Du är ju en av dom i tråden som jag tänkte på som har samma distansläkare som mig och Csillag
    Lycka till med FET!!
    Csillag skrev 2012-04-18 14:43:59 följande:
    Åhh va skoj,eller ja inte skoj att ni oxå behöver hjälp.men hoppas du fattar va ja menadeSkäms

Jag har inte så många försök kvar heller.
    Har ett 1 1/2 kvar så blir ett helt o ett FET om de inte tar sej.
    Sen får vi se.
    Med oddsen emot oss känns de lite meningslöst att fortsätta då.
    Detta 3 paket va ju inte ens lätt att få.

Äter du trombyl för tidigare MF ?
    (Om jag får fråga) 
    Jag ska oxå ta trombyl. Har gjort det de senaste försöken. Min önskan efter mina MF och distansgyn gick med på det
    ♥ Ebba ♥
  • mulan
    Resande skrev 2012-04-21 19:24:12 följande:
    Mulan grattis till ruvarstatus!! Håller tummar och tår för dig! (Har bytt namn men har samma bild så jag hoppas du känner igen mig ).

Håller självklart tummarna för alla andra som också försöker bli gravida!
    Heeeej!!!

Självklart känner jag igen dig . Tänkte på dig häromdagen så jag var inne lite hos dig och snokade

Tack så mycket !!!

Hur mås det med er nu??? Kramar!!
    ♥ Ebba ♥
  • mulan
    Resande skrev 2012-04-22 09:34:06 följande:
    Mulan vi har varit konstant sjuka sen nyår så det börjar tära lite, men för övrigt bra. Lillebror är ett solsken vilket är extra skönt när treåringen trotsar för allt vad han är värd. Vi är verkligen lyckligt lottade vilket jag fösöker påminna mig om när det är som tuffast.

För er som inte känner till vår resa så var vi oförklarligt barnlösa och fick efter tre års försök äntligen en son på första IVF-försöket på Carlanderska, köpte ett trepack vilket vi absolut inte ångrar. Gjorde sedan 5 syskonförsök, varav 4 var med blastocyster från CA (FET) som inte ville fästa och sen ett nytt färskförsök där jag fick blödning redan på ruvardag 6. Lillebror kom till på något mirakulöst sätt någon vecka innan vårt 6:e IVF (ännu ett färskförsök) när äl var två veckor senare än den borde ha varit. Mirakel kan inträffa så ge inte upp!! 
    Det roliga är ju att det finns någon form av trots i alla åldrar. Min 16 månaders kan oxå vara rätt så trotsig. Hon vet vad hon vill och får hon inte som hon vill så hörs det i hela kvarteret. Kram på dig!!

i Fredags tjuvtestade jag på RD 7 och det var POSITIVT !!!!
    Idag tog jag ett CB test och det blev ett klart och tydligt Plus. Kommer testa iaf 1 vecka till
    ♥ Ebba ♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19