• mulan

Carlanderskatöserna del 19

calcaneus skrev 2010-08-24 21:33:39 följande:
    Tack för glada tillrop om alla eskimåer och hoppet om sushi hela graviditeten. 

Jag börjar oroa mig för vaggisarna. Verkar kletigt och jag som inte lärt mig trivas med tampong ens... Några fler tips än trosskydd?

Visst är det så att jag skall ringa distansgyn när jag får omslag på ÄL-stickan? Jag satt på en underbar ö i Trosa skärgård före midsommar när jag ringde om hur det skulle gå till så jag blir osäker...
    Trosskydd är det bästa tipset, för om du glömmer de går inte trosorna få rena. Blir som stearin i trosorna. Vaggisarna känner du inte när du fört in dom. De är så små.
    Japp du ska ringa gyn när du får omslag. Han vill ha in dig på VUL innan.
    Nu ska du äntligen bli ruvare snart . Håller tummarna!!!
    .?*¨*? VECKA 21 ?*¨*?.
  • mulan

Kryddan: Har förstått att många behöver pergitime nu. Så typiskt att det är slut. Hoppas att de snart får fram fler. Kramar!!!!!

.?*¨*? VECKA 22 ?*¨*?.
  • mulan
    FruNaftra skrev 2010-08-25 17:24:16 följande:
    Kom att tänka på en sak. Jag glömde fråga läkaren om detta....så jag passar på att fråga er.

För 3 månader sedan dog en god vän och jag fick ett rökåterfall. Hade varit rökfri i typ 2 år. Men när han dog så försvann motivationen och jag började röka igen. Nu efter att jag pratade med Göran om IVF så gick jag ut och tog den sista cigaretten och kastade resten. NU är det slut på äcklandet!!

OM vi nu skulle hinna få fram pengarna till en IVF innan mensen kommer, om ca 1-1,5 vecka, tycker ni vi ska köra igång, trots att jag har rökt i 3 månader?
    Det är nog ingen fara. Tror du kan köra på . Hoppas bara att det löser sig med pengarna. Beklagar sorgen efter din vän. Kramar!!!!!
    Cånrad skrev 2010-08-25 17:25:59 följande:
    Hej allihopa, fick en son i januari på vårt första IVF försök och är överlyckliga över honom. De konstaterades att jag inte kunde bli gravid på egen hand då äggledarna är sammanväxta döm om min förvåning när jag gjorde ett positivt gravtest...... Var på VUL i förra veckan och hoppas jag är i vecka 15 redan....

Nån anna som detta har hänt om inte så vet ni nu att det kan hända!!!!

Hoppas ingen tar illa upp för att jag skriver om detta här, jag är bara så lycklig!!

Bamsekram till ala ni som kämpar!!
    !!!!!!!!!!

Under kan ske och det är tredje gången denna veckan som jag läser om IVF:are som blivit gravida på egen hand .

GRATTIS!!!!!! Underbart!!!
    .?*¨*? VECKA 22 ?*¨*?.
  • mulan
    calcaneus skrev 2010-08-25 20:50:18 följande:
    Tack för vaggis-lugnandet.

Om nästa ÄL kommer en dag senare än den borde så kan min man vara bortrest när vi skall göra FET. Är det något extra papper eller något han skall skriva på om han inte är med? 
    Ja det är det. På CA:s hemsida finns det en sida om godkännande vid frysåterföring som ska skrivas på och tas med

http://www.fertilitetscentrum.se/assets/files/Samtycke%20tining.pdf

Hoppas att länken fungerar. Men den ska ni ha med oavsett om en av er eller båda är med vid FET
    .?*¨*? VECKA 22 ?*¨*?.
  • mulan
    calcaneus skrev 2010-08-25 21:41:56 följande:
    Tack Mulan, du är fantastisk på att svara snabbt och säkert! Det är så tryggt att ni finns där ute!
    Ha ha!! Har för mycket tid över nu när jag är sjukskriven halvtid. FL och FB är då bra tidsfördriv
    .?*¨*? VECKA 22 ?*¨*?.
  • mulan
    FruNaftra skrev 2010-08-26 15:53:37 följande:
    Vi har gjort en ekonomisk genomgång och kommit fram till att vi kommer ha råd med IVF nu direkt. Fast då är det bara singelförsök (den för 30 000). Så i morgon ska jag ringa CA och gå igenom vad som kommer hända och så är det bara att invänta mensstart. Skönt att jag inte sate krokben för mig själv i.o.m. rökningen.

Skönt att det är spikat och klart   och framför allt är det skönt att planera framåt nu när man lätt har fastnat i det förflutna (tänker tillbaka till då när vännen levde).

Nu kör vi så det ryker, tjejer!!  Kram på er!
    Skönt att det löser sig!!!! Ett stort lycka till nu . Håller tummarna!!! Kram!
    .?*¨*? VECKA 22 ?*¨*?.
  • mulan
    Strawberry3 skrev 2010-08-29 10:19:13 följande:

Hej alla!

100818 kom ännu en CA-bebis till världen. Den 11 november 2009 plockades jag på ETT ägg som nu klarat hela den skakiga  vägen och resulterat i en efterlängtad  LILLASYSTER  . Kämpa på flickor - mirakel kan ske!

Har inte hunnit läsa så noga i tråden men såg någon kommentar om vaggisar eller crinone, så jag vill bara säga att efter 3 ET med efterföljande tidiga MF då jag tog vaggisar, så fick jag nu sista gången 2*crinone/dag. Vet inte om det var det som gjorde skillnaden men det funkade ju den gången. Hade även ändrat protokoll + trombyl så det behöverju som sagt var inte vara det som gjorde skillnaden men nog känndes crinone bättre att ta. Det stannade liksom kvar.

Ett stort stort GRATTIS !!!!!!! Visst sker Mirakel . Hoppas ni mår bra hela familjen!

Jag har tagit vagiatorer vid alla mina försök. Med blandat resultat, men denna gången tar jag oxå trombyl och det verkar ju fungera för mig
    .?*¨*? VECKA 22 ?*¨*?.
  • mulan

Medlemslistan behöver uppdateras!!!!!!

Vi borde tex ha fler CA bebisar än vad den visar

.?*¨*? VECKA 22 ?*¨*?.
  • mulan

Kulan: Välkommen hit och lycka till !!!! Tredje gången gilt !!!

Jag har alltid gjort många VUL innan både ÄP och FET. Men i det fallet är det min distansläkare som vill det. Och det ska jag nog vara glad över .

.?*¨*? VECKA 22 ?*¨*?.
  • mulan

Gjort lite uppdateringar i medlemslistan men det var inte det lättaste

.?*¨*? VECKA 22 ?*¨*?.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19