-
Åhhhh vad mysigt (drömmer mig bort ). 16 månader och skrikigt sig till guldskor. Sååå gulligt, så charmigt och sååå stor hon blivit . En ung liten dam som redan börjar bli modemedveten . Och du är väl världens stoltaste mammaceropegia skrev 2010-06-22 11:54:44 följande:mulan: Haha. De kommer! Och de kommer kännas med besked på slutet! :P Det är verkligen fantastiskt... Sitter och tittar på min dotter på 16 månader som springer omkring och jagar en fluga...i sina guldskor som hon skrikit sig till i affären med mormor.. Hon är redan en stor personlighet..men ännu inte så gammal..men det är helt..fantastiskt..jag kan fortfarande bli tårögd av att bara titta på henne.... Färg på tånaglarna vill hon ha som sin mamma också.. När blev hon så stor! *böl*
-
Åhhhh GRATTIS!!!!!!! Ett plus är ett plus .Finns ingen ledig signatur skrev 2010-06-23 20:28:21 följande:Jag har tjuvtesta, har egentligen testdag 27/6. Vågar man lita på svaret? Jag har plussat!!!GRATTIS!!!!! Läste artiklen om er här på FL. Den har nog gett hopp till många kämpar gissar jagdiggiloo skrev 2010-06-23 21:42:13 följande:Såg att jag fortfarande var gravid i listan!. Har iaf uppdaterat nu, fick en liten flicka i december .
Lycka till alla kämpar! Kan varmt rekommendera Carlanderska. Jag lyckades bli gravid efter totalt nio försök, varav tre på CA (1 ivf och 2 fet). Korta metoden och långtidsodling samt ostimulerat fet var rätt väg för mig.
Och den metoden som fungerade för dig är samma som funkade för mig -
Underbart !!!ceropegia skrev 2010-06-24 21:02:46 följande:Finns ingen ledig signatur: GRATTIS!!! :)
Mulan: Det är världsmysigt :) Livets mening..Det är inte likt CA. Förstår verkligen att du blir besviken och sur. Hade jag varit dig hade jag ringt och pratat med om om deras sätt att hantera ditt fall och att dom nekade dig ett blodprov till.Happiness skrev 2010-06-24 11:30:37 följande:Ett stort GRATTIS till alla pluss!
Själv är jag väl ganska bitter eftersom man ska ha under 1 när man startar IVF. Det hade inte jag, men ändå valde dom att starta. Jag bad om ett blodprov till och blev nekad. var ny insatt på Levaxin och dom gick inte in och höjde dosen eller kollade så jag låg för högt.
Klart jag fick missfall när mitt TSH värde låg förhögt. Dåligt att dom inte kollade upp det bättre. Självklart kommer jag inte rekommendera Carlanderska till någon. På många sjukhus i landet tar dom blodprov under IVF behandlingen för att kolla så att TSH inte drar iväg. Varför CA väljer att göra på detta viset vet jag inte....men uppenbarligen är deras tillvägagångsätt felaktigt eftersom dom flesta IVF läkare är mycket nogranna att kontrollera värdet eftersom det leder till MF. Tycker det är så grymt dåligt av CA att inte erbjuda oss något....
Hur många andra har dom behandlat på samma sätt måntro? Vill verkligen att detta ska uppmärksammas eftersom dom inte kollar värdena och optimerar för en IVF behandling. Med andra ord pengarna rakt i sjön...vi hade aldrig en chans att lyckas.
Å andra sidan hade jag på min utredning 2,3 i TSH. Jag påpekade detta för min distansgyn vid ett tillfälle efter att ha läst om detta i trådar men han sa att de var inte för högt. Värdet ska ligga mellan 0.2 och 4.0.
Jag har även varit på en landstingsklinik och de har heller aldrig sagt något om att TSH är för högt när det ligger på 2,3 -
Åhhh nej . Hoppas det är falskt alarm. Massa kramar till digFinns ingen ledig signatur skrev 2010-06-24 22:39:56 följande:Ja då var det kört igen då Blöder!!!
-
Håller tummarna för att liten bara skräms (fy inte göra så mot mamma och pappa ). Kramar!!!Finns ingen ledig signatur skrev 2010-06-27 07:54:44 följande:Idag hade jag min officiella test dag, å jag testar fortfarande , Jag har inte blött något mer sedan i torsdags.Så kanske , kanske sitter det kvar.......................Håller tummarna för ett fint plus på onsdag!!!!! Kram!sydney skrev 2010-06-27 08:23:07 följande:Finns ingen ledig signatur: Grattis till pluss!! Hoppas du slutar blöda och får behålla din lilla plutt.
Jag är på RD 11 idag, tänkte först tjuvtesta imorse men hoppade det, och väntar nog till TD på onsdag om inte mensen kommer före... Jag känner ingenting i brösten längre, har likadan mensvärk som innan mens så vet inte vad jag ska tro. Har även vid ett par tillfällen haft små spottings som innan mens men nu var det någon dag sen sist. Detta är en plågsam väntan.
Sushikatten: verkligen trist att det inte blev något pluss för dig. Nu får ni försöka njuta av sommaren och komma igen efter sommaren. blir det FETdå?Självklart!!!!!!!!!!! Håller dom stenhårt! (lite svårt att skriva )ceropegia skrev 2010-06-28 10:53:23 följande:Idag har jag KUB...nervös! Håll tummarna! :) -
GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!sydney skrev 2010-06-29 07:55:23 följande:Nu kan ni släppa tummarna, det gick vägen: jag testade positivt imorse, HURRA! Det kom snabbt ett tydligt streck på CB.
Ruvardag 13 idag och imorgon på TD blir det ett nytt test och sedan får jag meddela klinikerna. Vet inte hur det funkar nu med VUL och semesterstängningar. Vill inte vänta till efter sommaren... jag svävar på moln idag!!
Ceropegia. Hur gick det igår? -
Grattis till kanonsiffror!!!! Nu ska vi följas åt till den 4 o 5 januariceropegia skrev 2010-06-29 23:08:48 följande:CUB-testet igår gick toppenbra! :) 1 på 17000 att barnet har DS.. Hade jag inte gjort testet hade det varit 1 på 800. Alla organ och kroppsdelar fanns och fungerade. Nu vågar jag tro att detta faktiskt kommer gå vägen! :)Ja det är nog gränsfall att man kan se hjärtat slå. Hoppas du får se det!sydney skrev 2010-06-30 11:23:09 följande:Ceropegia: grattis till lyckat KUB!! Hoppas du kan slappna av nu och njuta av sommaren som gravid!
Har fått tid hos distansläkaren 13 juli, då kommer jag bara vara i v.6+1
Tror väl inte de kommer att se så mycket, hjärtat har kanske inte börjat slå så tidigt. -
Jag gjorde det på sjukhuset i Värnamosydney skrev 2010-07-01 08:12:29 följande:Ni som har gjort KUB, var har ni gjort det nånstans? Tänkte också göra det senare, får vänta med att boka tid till efter VUL. Jag har sett att mama mia (Carlanderska) har det och funderar på att göra det där. Hallands landsting gör nämligen inte KUB så jag får åka iväg och betala det privat.
-
Grattis grattis grattis!!!!! Lovar och svär att hålla tummarna stenhårt!!!!Happiness skrev 2010-07-02 19:53:24 följande:Vet ni vad!?! Ett mirakel har inträffat. Jag har PLUSSAT!Helt spontant av mig själv. HAha! Vad är oddsen för detta då? Dag 11 i ÄL och dag 20 i cykeln. Bild finns i galleriet!
Jag är helt chockad. Lova nu att ni håller tummarna så jag inte får ett MF till. -
Man kan inte låta bli att vara nervös trots att alla säger att man inte ska tänka på det. Att allt kommer gå bra osv.Finns ingen ledig signatur skrev 2010-07-08 20:45:40 följande:Hej på er, här händer det inte mkt
Jag börjar bli nervös nu, har tid för VUL nästa torsdag. Känner mig jättegravid , har alla symptom man kan ha, å endå så är jag orolig att det inte skall vara nått kvar..........
Vilken vecka är du i??
Kramar och lycka till!