• mulan

Carlanderskatöserna del 19

Mirakelbarn skrev 2010-05-24 14:02:23 följande:
    Vi får ta en shoppingdag tillsammans, jag är grym på det!! Har ju lite kvar sedan sonen men har inte vågat ta fram dessa ännu! Vi har blivit avslöjade av min bror o hans fru. Vi var där häromdagen o de hade sett att jag var gravid så fort jag kom in. Jag tyckte att jag hade klätt mig skitbra men icke !! De såg att det lyste gravid om mig men de sade inget. De hade däremot satt sig hos mamma igår och leende frågat när vår bebis är beräknad! Där fick man för att man planerat hur man ska berätta om vår nykomling i familjen! Jag undrar hur många utav våra vänner som vet men som inget säger ?
    Ja vi får att och bränna lite pengar på mammakläder

Jag har fortfarande inte prövat mina arbetskläder. Vågar inte ens. Kanske ska ta tag i det nu.

Får se när dom börjar avslöja mig och min mage om folk nu börjat avslöja dig
    .?*¨*?.. ♦ Någonstans där inne finns vårt mirakel ♦ ..?*¨*?.
  • mulan
    calcaneus skrev 2010-05-24 20:01:05 följande:
    Mulan: Tråkigt att inte få sällskap till VUL, men du behöver i alla fall inte oroa dig för stadstrafiken Kryddan: Det är framför allt spårvagnarna jag är rädd för, och så är det besvärligt att inte hitta. Fast det var ju inte komplicerat direkt att hitta till Carlanderska... Hoppas du får ordning på medicineringen! Lurigt. Jag tycker att det fanns hyfsat med mammakläder i Borås om ni är sugna på shopping. Dels finns det mammakläder på Lindex, H&M och Kapp Ahl på Knalleland, dels finns en liten barnklädesbutik inne i stan, runt hörnet från torget, som har fina. Köpte ett par jeans där som var finare och skönare än de jag använder till vardags. Hoppas hoppas att jag snart får användning av dem igen!
    Tack för tipset
    calcaneus skrev 2010-05-24 20:02:37 följande:
    M kan jag inte sudda, inga citat och inga radbrytningar. Hoppas ni orkar läsa. Jag gillar inte FLs sidor!
    Det är fler som haft problem med det
  • mulan
    Önskan om att bli 3 skrev 2010-05-24 20:54:13 följande:
    mulan: när jag å mannen var i Jönköping i feb så hade de mammakläder på Vero Moda på A6. Jag såg en så fin jeanskjol när jag var där men det var ju inte läge att köpa den då... Bara så du vet   Kramis
    Då hade jag inte hört fel då . Kul!!!! Då ska det shoppas en vacker dag
    Har din mage vuxit så du fått börja titta på mammakläder?
    Kram kram vännen!!!!
  • mulan
    Önskan om att bli 3 skrev 2010-05-25 09:55:09 följande:
    Min mage har inte vuxit till sig än, nu är jag lite fyllig sen innan å har gått ner i vikt så det syns och känns inte direkt än. Men jag kan tro att det kommer synas på dig å mirakelbarn snart! Ni är ju tunna sen innan! Men man blir lite sugen måste jag säga....Kram på Er vänner!!!
    Vill inte påstå att jag är smal direkt . Pendlat mycket upp och ner i vikt de senaste 10 åren, och har varit på gränsen till kraftig övervikt för några år sedan. Men trots det syns det på mig, så magen är stor men ändå långt ifrån då den var som värst förra helgen.
    sydney skrev 2010-05-25 10:27:11 följande:
    Nu har jag varit på VUL och är nedreglerad. Ska börja med sprutor imorgon, tror jag. har varit på apoteket och hämtat ut allt och väntar på att sköterskan ska ringa mig och berätta när jag ska börja & boka in nästa tid för kontroll. Jag går på distansklinik så hon skulle få tag på de på Carlanderska så skulle de bestämma vilken dag jag skulle börja. Någon som har tagit menopur sprutor? Vilka biverkningar kan man räkna med nu? läser att ni skriver om mammakläder. Det är nästan så att man längtar efter att få gå och shoppa det. har lite sen jag väntade dottern men den garderoben behöver nog fräschas upp lite. Av gravida vänner så har jag hört att Lindex och Kappahl inte har mammakläder längre, men det kanske bara gäller butikerna i Halmstad.
     Grattis till sprutstarten . Jag har inte använt menopur.

Har oxå hört att KappAhl o Lindex slutat med mammakläder. Synd
  • mulan
    Happiness skrev 2010-05-26 12:22:00 följande:
    Nu är testoholic i farten . Testade igår och idag med gravstickor (dom små). Haha jag är så fläng. Menmen nu kommer jag ju iallafall vara förberedd på TD. Bägge visade svaga streck...men det kan ju lika gärna vara Ovitrellen. Är jag gravid kommer väl strecken bli starkare antar jag. Har beställt fler idag. har ska doppas i kiss
    *viskar grattis grattis garttis*
  • mulan
    Happiness skrev 2010-05-26 13:01:47 följande:
    Vad du bara är super gullig *kramar om* alltid lika stöttande. Ja jag kommer nog att avlägga en daglig doppnings rapport här.Svagare/Starkare det är det som är frågan..HAHA!!
    Väntar med spänning på testresultaten
  • mulan
    ceropegia skrev 2010-05-26 21:36:04 följande:
    Inte tittat in på några dagar...I måndags förmiddags började jag störtblöda..... Åkte in till Sahlgrenska akut, fick ligga på en brits i korridoren i 3h och grina...sen blev jag undersökt. De såg ett hjärta, men sa att det slog för långsamt..att jag bara kunnde åka hem och vänta på ett fullständigt missfall.... grinade lite till, körde hem och kröp ner under täcket.. Då ringde min man till Carlanderska.. Fick en akuttid dagen efteråt... Torbjörn som undersökte mig sa att allt såg jättebra ut..och att "Liten" vuxit så det knakat sen vi såg den på VUL förra veckan...från 8mm till 16mm..och hjärtat slog jättefint... Så han beklagade att läkaren på Sahlgrenska skrämt ihjäl mig så.. Vad blödningen berott på vet de dock ej... Men han tror att det kommer gå vägen, iaf om jag vilar mkt...så denna veckan är jag soffliggande konstant... Detta var helt vidrigt att vara med om, hoppas ni slipper! Man blir ju skitskraj! :(Happiness: Håller tummarna!!
    Åh vilken mardröm . Men vilken tur att Torbjörn rädda er dag . Han är en klippa!!!

Hur fort/långsamt slog hjärta på Sahlgrenska??? Fick du några siffror? Jag fick höra av distansgyn att alla hjärtslag mellan 110 och 170 är godkänt runt denna tiden.

Kramar !!!!!
  • mulan

När jag hösten 08 fick veta att jag var väääldigt nära klimakteriet (var på RMC i Linköping då) och inte fick göra fler IVF pga att våra chanser var så små, då ringde jag Thorbjörn.
    De samtalet räddade oss. Han sa att vi ska inte alls ge upp eftersom jag hade haft bra resultat på CA innan.
    Jag hade innan gjort långa metoden men han sa att vi ska göra korta istället och berättade vad han tyckte. Sen ringde jag tillbaka till RMC och lyckades tjata mig till ett nytt försök. De försöket blev jag gravid och fick 2 till frysen .
    Tyvärr slutade det i MF men från att vara med ena foten i klimakteriet till en graviditet och 2 i frysen är ett stort steg. De steget hade vi inte tagit utan Thorbjörn . Annars hade vi hållt på med äggdonation nu.

• mulan
    Happiness skrev 2010-05-27 10:45:09 följande:
    Fick inget till frysen  så nu hänger det på det lilla livet jag har i magen. Pratade precis med mannen och vi kommer inte göra något mer försök (än på naturlig väg).
    Nä vad tråkigt . men då håller vi tummarna extra hårt för MINI i magen. Kramar!!!!
  • mulan
    sushikatten skrev 2010-05-28 20:31:36 följande:
    Ceropegia: Vilket mardröm du har fått vara med och jag vet precis hur oproffisiga de kan vara på SU. De uråldriga apparater kan de bara gissa. Jag blir skit förbannad att de får fortsätta så här.  Jag förstår att du blir på helspänn nu men vad härligt att T är så förstående. Så ta det jätte lugnt, vila och gör ytterliggare ett VUL för det lugnar alltid. happiness. Ja det är aldrig roligt att inte få något till frysen för då känns det som att man måste börja om från början igen och det känns lite jobbigt samtidigt kan det mycket väl vara så att det inte behövs. Håller tummarna att mini ska ta sig;)Själv var jag hos T idag och kollade inför ÄP och det hade växt till sig men fick ordinationer sist med att öka dosen och det var fortfarande inte helt färdigt. Jag har också blivit mycket väl mottagen och det känns mycket proffisigt på CA. Det känns jätte skönt att vara där. Sist misslyckades ivf.et totalt på grund att de plockade ut alldeles för tidigt. Jag kände att det inte var färdigt utvecklat och gick en dag tidigare. Dum som man är ifrågesatte jag inget. Det kan vara otur men ska det verkligen hänga på tur? Nu känns det helt annorlunda. T kollar noga och jag får bra ordinationer. Skönt att kunna förlita sig på proffs. Ångrar mig redan att jag inte gick till CA direkt!Mulan: hoppas allt är bra med dig och att du inte är för illamående. Berätta gärna hur det känns.
    Åhh vad spännande

Det är verkligen skillnad på kliniker, bemötande och kompetens . CA är BÄST!!!!

Jag mår typ för bra. Just nu är jag enbart alldeles för stor om magen . Bilder på min stooora mage finns i galleriet
    Är ganska förstoppad och hungrig för det mesta. Får springa på toa på nätterna.

Men noll illamående. Ingen molnvärk (vill ha det), inga stickningar, finnarna som jag hade massvis av i början har minskat kraftigt.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19