• mulan

Carlanderskatöserna del 19

calcaneus skrev 2010-05-10 18:08:25 följande:
    Det är väl gränsfall, beror på hur kroppen reagerat och så... Vore ju skittrist om det inte blev så.
    Tolkade ditt svar fel. Hoppas att ni hinner innan sommaren
    .?*¨*?.. ♦ Någonstans där inne finns vårt mirakel ♦ ..?*¨*?.
  • mulan
    calcaneus skrev 2010-05-10 18:36:22 följande:
    Tack!  De partajjar inte i provrören, de blir ihopkommenderade med pipetter, vi kör med ICSI. Stackars den labbtjejen som blir satt på att pilla in spermier i alla de äggen!
    hahaha !! Ok .
  • mulan
    calcaneus skrev 2010-05-11 18:37:03 följande:
    Ledsen att jag bombar tråden, men jag måste ju prata av mig här, det är ju inte så många andra som är insatta i svängen (även om det är fler än man tror) De ringde idag och sa att de har fått 17 normalt befruktade embryon som de nu odlar vidare. Det är ju helt sagolikt! Men hon som ringde förberedde mig på att det knappast blir något FET före sommaren. De har sista dag frö FET 30/6 och det hinner jag knappast till. Jag är såklart otålig men får väl hejda mig i alla fall.
    Åhhhh gösses vilket resultat . GRATTIS!!!!!!!!!!!!!

Då blir det med andra ord långtidsdling på äggen De gör att FET blir senare i cyklen. Vi 2 dagars odling får man tillbaka äggen 3 dagar efter ÄL. Vid långtidsodling får du tillbaka äggen 5-6 dagar efter ÄL. Räknade lite på dig och nä det ser inte ut som att du kommer hinna innan sommaren om du måste hoppa över en cykel. Surt

Hur mår du idag?? Uppsvälld??
  • mulan

calcaneus: Skönt att det inte blev värre
    Tycker inte heller att ÄP gjort ont. Endel får ju jätteont men jag tror oxå det beror på läkaren. Dom är så duktiga på CA. Kändes mer när jag var i Linköping

• mulan
    Finns ingen ledig signatur skrev 2010-05-11 20:19:43 följande:
    Grattis till en fantastiskt bra skörd , håller tummarna för 30/6....Själv har jag börjat spraya i går hoppas att få ut ialla fall ett ägg och hinna med att få tillbaka det innan sommaren........
    Grattis till spraystarten
  • mulan
    calcaneus skrev 2010-05-11 21:38:09 följande:
    Distansgyn såg vid första VUL dag 6 att jag var överstimulerad och minskade dosen Gonal-F. På VUL dag 9 tog de blodprov och sa åt mig att sluta med Gonal-F. På grund av antalet äggblåsor och östrogennivån (tror jag) i blodprovet bestämde de på Calanderska att jag skulle ta Suprefact istället. Det är en medicin som enligt FASS används mot prostatacancer så det är nog ingen jättevanlig medicin. Alltså: om man inte är överstimulerad funkar Ovitrelle utmärkt och man kan göra ET direkt. Risken med överstimulering är att vätskebalansen i kroppen rubbas och man kan bli uttorkad samtidigt som man har vätska i buken. Den kan behöva tappas samtidigt som man får vätskedropp.  Det brukar visst vara värst efter ÄP eftersom alla äggblåsor är punkterade då kan fortsätta läcka vätska. OM ajg har fattat rätt, jag är ju ny i den här svängen men gillar fysiologi.
    Jag tror du har stenkoll , men du jobbar väl inom vården själv va?
  • mulan

Vi har oxå manlig faktor.
    Distansgyn blir sur om apoteket inte har sakerna hemma. Har hänt mig några gånger. Nu har jag som tur är varit ute i god tid på apoteket så de har hunnit få hem det tills jag behöver grejerna.

Jag var lite överstimmulerad på vårt förra färskförsök. Blev rejält svullen med en mage stor som i 6 månaden ungefär. Var då inne hos gyn på VUL inför ET (långtidsodling) så han kunde kolla om det gick att göra ET. Jag hade vätska i magen men det gick att göra ET iaf

• mulan
    Längtans Stina skrev 2010-05-11 22:13:59 följande:
    Så hur ligger ni till nu? Bäbis i magen? I så fall, hur långt gången är du?
    Ligger gravid till . Detta är ett FET på färskförsöket som jag blev överstimmulerad på. Jag går in i v 7 i morgon . Nytt rekord för mig. Har två tidiga MF vid tidigare försök
  • mulan
    calcaneus skrev 2010-05-12 21:40:52 följande:
    Distansgyn hade visst ringt och försäkrat sig om att Suprefacten fanns till och med. Kan tänka mig att ett apoteks sortiment kan påverkas ganska mycket om det finns en läkare på orten med lite specialintresse. Oj! 6-månaders mage! Då får man säga att Suprefacten har fungerat, jag har känt mig lite tjock, men inte i närheten av gravid-tjock. Det kan väl vara värt lite väntan då...
    Jo vårt apotek har mer hemma än många andra apotek om jag tolkat det rätt. Bara i denna tråden är vi ju iaf 3 st hos samma gyn och apotek. Han har sagt att han har IVF patienter som bor kanske 8-10 mil bort och dom kanske oxå hämtar sin medicin där.

Ja var glad att du inte fick min svullna mage. Hade lite svårt att gå då. Men det gick över fort
  • mulan
    calcaneus skrev 2010-05-12 22:14:42 följande:
    Det regerar att bo på landet helt enkelt!
    ha ha ha
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19