• mulan

Carlanderskatöserna del 19

Skrippo: Fortsätter min tumhållning för dig
    ...... och för alla andra ruvare . Mer bebisar till tråden!!!!!!

mom70: hejsan!!! Kul att se dig här .  CA är bäst och vi är ju flera från RMC som börjat här istället . Lycka till!!

.?*¨*? VECKA 25 ?*¨*?.
  • mulan
    Skrippo skrev 2010-09-15 16:50:58 följande:
    FruNaftra: Låter som en fullspäckad dag! Men ibalnd kan det va skönt också för då slipper man tänka på det som man går igenom.

Jag har jobbat på fm och nu på em så har jag städat. Men allra mest så har jag nojjat och sprungit på toa.

Kram
    Ingen blöding i sikte ?????
    .?*¨*? VECKA 25 ?*¨*?.
  • mulan
    Skrippo skrev 2010-09-15 19:10:07 följande:
    Ingen blödning ännu..
    BIM idag eller imorgon..
    Testar nog på lördag om ingen mens kommit. Är ju på RD 7 då men det är ju en blasto så det kan ju visa plus då...
    Jag hoppas att gårdagens fika betydde tur . Eftersom MINI fäste när vi fikade i våras så borde ju din blasto fästa nu .
    .?*¨*? VECKA 25 ?*¨*?.
  • mulan
    calcaneus skrev 2010-09-15 21:54:54 följande:
    Jag fick mens idag, precis på BIM. Jaja, så kan det gå, jag väntar och testar på onsdag och försöker igen direkt. Vi kan ju hålla på ett år på det viset (intalar jag mig själv)
    Kramar om dig här oxå!!! Hoppas fortfarande att du får ett plus på TD trots blödningen. Kramar!!!!
    .?*¨*? VECKA 25 ?*¨*?.
  • mulan

mom70 Grattis till ÄL . Bättre sent än aldrig . Men visst är det typiskt att det ska krångla när man väntar på start.
    Lycka till nu!!

.?*¨*? VECKA 25 ?*¨*?.
  • mulan
    Skrippo skrev 2010-09-16 09:00:31 följande:
    Hej på er

Ingen blödning ännu. Men eftersom ÄL var sen akn ju mensen va det med plus att jag har BIM igår eller idag.
    Känns verkligen som om den är på väg, men det kan ju va för att man är livrädd för just det....
    Synar trosorna hela tiden känns det som
    Är så less på detta

Nu ska jag ha "Stor & Liten" här på jobbet med... Får ofta frågan om vi inte funderar på syskon... Orkar inte det just nu....
    Skönt att tanten håller sig på betryggande avstånd . Hoppas att hon fortsätter med det i minst 1 år (mensen behöver ju inte komma direkt efter bebisens ankomst ). Fortsätter hålla tummarna!!!
     Kramar
    .?*¨*? VECKA 25 ?*¨*?.
  • mulan
    cotton skrev 2010-09-16 14:59:29 följande:
    Hej tjejer. Det är härligt att höra om alla starka kvinnor som kämpar här. Carlanderska har alltid varit oerhört bra och jag har alltid känt mig trygg där.

Vi genomförde vår första IVF där i maj i år och blev gravida på första försöket. Det kändes verkligen fantastiskt och vi kände nästan som att vi hade fuskat oss till graviditeten. Det kändes overkligt och jag vågade nästan inte tro på det där lilla plusset .

Tyvärr hände det värsta som tänkas kan på vårt RUL i måndags... det visade sig att vår lilla pojkes hjärta inte slog! Han hade troligen dött några dagar tidigare. Vilken chock, vilken sorg. En barnmorska samt två läkare varav en överläkare undersökte mig och bebisen och de var tyvärr alla överens om att han inte levde mer. I tisdags åkte vi in till Östra sjukhusets specialförlossning och blev inlagda och skulle föda vår lilla son. Han kom först dagen efter, på onsdagen klockan 10,11, han var 20 cm lång och vägde 160 gram. Vår lilla tappra kille som inte ville lämna mammas trygga famn i magen. Det blev en liten Cornelius och jag är så glad att jag fått se honom, hålla om honom och pussa på honom. Han hade sin pappas näsa och mina runda kinder och tio små fingrar och tio små perfekta tår. Läkarna kunde inte hitta något uppenbart fel på vår lilla kille. Men nu har de tagit massor med prover på mig och på Cornelius och på moderkakan och vi hoppas ju få svar på vad som kan ha skett.

Samtidigt som vi brottas med känslan av orättvisa och sorg och en stor villkorslös kärlek inför sin son, har vi tagit nästa försiktiga steg framåt och ska träffa Torbjörn på Carlanderska på fredag nästa vecka. På något sätt måste vi ta oss framåt och våga försöka igen och ge Cornelius ett syskon.

Oavsett, jag hoppas alla ni dagens ruvare och sprayare och spruttagare, får massor med plus och jag hoppas att alla gamlingar här, kommer vara gravida när jag skriver här som ruvare om någon eller några månader.

Kramar till era lla
    Åhhh NEJ Gråter Gråter Gråter!!!!!!!!

Jag beklagar verkligen . Finner inte ord. Vilken mardröm ni gått igenom denna veckan. Det är ju det vi alla är mer eller mindre livrädda för.
    Men vilket fint namn ni gav honom. Åh vad fint att ni fick ha honom hos er efteråt. Den tiden är nog väldigt viktig när man haft ett så sent MF/MA.
    Vet alltså inte vad jag ska skriva men ni finns i mina tankar och jag hoppas verkligen att ni lyckas på nästa försök och kan få ett syskon till er änglason.

Massa kramar Hjärta
    .?*¨*? VECKA 25 ?*¨*?.
  • mulan

Jag opererade ju bort 2 av mina 3 myom i december. Har ju haft dom ett tag och CA visste om det, liksom min gyn som upptäckte dom. Men då gjorde de alla bedömningen att de inte  berodde på mina myom att vi inte lyckades. Efter OP väntade jag ju till april innan jag gjorde FET för att det skulle läka ordentligt. Och då lyckades försöket och jag har nu en MINI som sparkar för fullt där inne . Men om min graviditet berodde på operationen eller om den hade kommit ändå vet man ju inte. Det var bara 1 av myomen som ev kunde vara i vägen.

.?*¨*? VECKA 25 ?*¨*?.
  • mulan
    Resande skrev 2010-09-16 18:14:01 följande:
    Mulan- tyckte väl jag kände igen problemet. Tack för att du delar med dig och påminner mig. Det finns hopp om livet med andra ord.
    Japp det finns hopp . Hoppet är det sista som överger oss. Kram
    .?*¨*? VECKA 25 ?*¨*?.
  • mulan

Skrippo: Håller tummarna för en blödningsfri dag!!! Kramar!

.?*¨*? VECKA 25 ?*¨*?.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19