Inlägg från: amorosa |Visa alla inlägg
  • amorosa

Carlanderskatöserna del 19

Colourful skrev 2012-04-05 13:47:14 följande:
    Hej tjejer! Jag väljer mellan Carlanderska och Cura i Malmö, men det lutar åt Göteborg. Är ni nöjda? Är det lång väntetid mellan gångerna? Hur är det med öppettiderna under sommaren?

Vi gjorde våra gratisförsök på Cura, innan de gick över till privat. Fick inget plus där och kände inget stöd från läkaren att fortsätta försöka. Blev rekommenderade CA av min chef. Har gjort två försök där och fått två plus (ett mf). Det går knappt att jämföra klinikerna. CA är så otroligt proffsiga och omhändertagande. Det är värt de extra milen man får köra. Välj CA!!
    www.baby-langtan.bloggplatsen.se ♥Alice föddes 2012-02-08♥ På 7:e ivf-försöket gick det!
  • amorosa

Vi fick också göra bruttolöneavdrag på mitt jobb. Delade betalningen på tre mån. Men det fick vi själv välja. I slutänden betalade vi då 40' istället för 60' för ett trepack. Vet att det finns trådar där detta diskuterats hett och just tolkningen av skatteverkets regler om mannen får ta hela beloppet.

www.baby-langtan.bloggplatsen.se ♥Alice föddes 2012-02-08♥ På 7:e ivf-försöket gick det!
  • amorosa
    lillis79 skrev 2012-04-13 09:44:27 följande:
    oki de va ju tråkigt.. mitt jobb ställer sällan upp på ngt men vad finns det egentligen för anledning till varför ett företag inte skulle ställa upp på detta? om företaget skulle neka, vad kan de ha för anledning isf??

Rena principer kan hindra dem. De förlorar inte en spänn på det, snarare "tjänar" de lite på det. Istället för att betala ut lön till dig och arb giv avg så stannar pengarna i bolaget och de betalar vinstskatt vid deklarationen. Lite svårt att förklara...
  • amorosa

lillis: det beror på hur ni lägger upp er avbetalning. Företaget betalar ju CA allt på en gång, medan ni kanske delar upp betalningen till företaget på mer än en månad. Då ligget ju företaget ute med lite pengar.

• amorosa

Det enda speciella jag gjorde efter ET var att se nåt roligt på tv. Läste nånstans att det gjorts en undersökning och att man då upptäckt att skrattar man efter ET vid ivf, så är chanserna större att det lyckas! För oss funkade det!! Skadar ju inte att prova!!

• amorosa

Csillag: beklagar...

mulan: hoppas!! Kul med datumen!!

Hittade äl-tester och grav tester i gömmorna häromdagen. Någon som vill köpa för en liten slant? De är från Testlagret, stickor. Har 13 äl tester och 6 grav tester. Inboxa mig om ni är intresserade!!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19