Inlägg från: amorosa |Visa alla inlägg
  • amorosa

Carlanderskatöserna del 19

Love is everything: lycka till imorgon! Jag har för mig att jag läst att sköldkörtelvärdet borde vara under 1,0 om man önskar bli gravid, men ingen ivf-läkare var med på de noterna som jag pratade med...

Härligt att ni hade en så fantastisk bröllopsresa, och har många fina minnen med hösten! Ang att spara ihop pengar; du kan inte göra bruttolöneavdrag på ditt jobb? Då blir det lite billigare.

Visst är världen orättvis ibland. Att man gör abort, för att man haft fel livsstil när barnet blev till... Tröttsamt. Man vill bara sparka och gråta och hötta med näven åt dem! Men 2012 kommer ni garanterat att lyckas, och då kommer världen att vara rättvis igen!

Sötisa: stort grattis till giftermålet! Det är en så underbar och minnen bevarar man väl längst in i hjärtat!   

Hoppas alla här inne kommer att få ett underbart 2012, med drömmar som blir uppfyllda! Jag tror på er! Stor kram!  
    www.baby-langtan.bloggplatsen.se ♥BF 2012-02-13♥ På 7:e ivf-försöket gick det!
  • amorosa
    Olivia: vi har bara gjort ett vul på CA, på våra två behandlingar där. Tyckte också det kändes osäkert först, eftersom vi gjorde två eller flera på vår förra klinik. Men det gick ju bra ändå. Men det är klart du ska uttrycka din osäkerhet!

Love is everything: låter ju verkligen lovande!   

Kul att ni är några som kommit igång nu! 
  • amorosa
    Olivia: svårt det där med ett eller två ägg. Vi har satt tillbaka två ägg, två gånger (i Malmö). Men båda gångerna var de av lite sämre kvalitet. Vi resonerade som så att vi hellre fick tvillingar än inget barn alls (fast eftersom ni redan har en son, så funkar ju inte resonemanget! ). Men tror inte vi fått tillbaka två om de var perfekta... 
    Håller tummarna för att åtminstone ett ägg är perfekt, som ni får tillbaka idag! Trist att sambon inte kan följa med, men som du säger, bättre på ET än på ÄP.
  • amorosa
    Hemflyttad skrev 2012-01-30 15:25:34 följande:
    Amorosa - snart är det dags för dig! Hur mår du? Jag borde vara mer aktiv på gravidtråden, förhoppningsvis blir det lite mer action där nu snart efter alla plus på den här tråden de närmaste veckorna...
    Ja, det närmar sig med stormsteg, kan man säga! Jag mår faktiskt jättebra, förutom lite foglossningar och svullna fötter och händer. Men jag är så glad för grav öht, så jag klagar verkligen inte.

Hoppas innerligt att det blir massor av plus de närmaste veckorna här! Det är ni så värda allihopa! Kram till er alla! {#emotions_dlg.flower}  
  • amorosa

Olivia: hoppas verkligen att du har fel och att kroppen spelar dig ett spratt. Jag har inte fått rosablandade flytningar innan td, men däremot hade jag det i två veckor efter vi plussat. Varje dag trodde jag att det var kört, men den lill* klamrade sig ändå fast och nu kommer den snart till världen. Försök att ha hoppet kvar tills motsatsen bevisas! Ang ägg till frysen, så har vi också bara fått ett endaste och det var på detta sista och sjunde försöket... Det kändes som en klar bonus, eftersom vi inte räknat med det pga tidigare floppar. Kanske är det ert syskon som ligger där i frysen? Bra att ni tar ett samtal med CA, oavsett resultat på td. De ska absolut få veta hur man tänker och känner, annars kan de ju aldrig bli bättre, eller hur?

• amorosa

Olivia: skit också! Men jag slutar inte hålla tummarna förrrän du testat!

Vädur: tack! Ja, det är spännande! Man går som på nålar och undrar när det ska sätta igång!  

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19