Inlägg från: amorosa |Visa alla inlägg
  • amorosa

Carlanderskatöserna del 19

Majsanna: fantastiskt vacker annons! Ni kommer säkert att ha en riktigt jobbig dag, men det är ändå en dag ni kommer att ta er genom. Stor kram!

Olivia3mars: välkommen hit! Du har fått så bra svar redan, så det ger jag inte mig in i! Men gratulerar till bra äggskörd och befruktning och hoppas ni får en finfin blastocyst tillbaka idag!

• amorosa
    Love is everything skrev 2011-05-25 17:44:52 följande:
    Olivia3mars: Välkommen hit!! Vilken tid hade du på CA idag? Var du en av de tre paren?? Jag var nämligen där och gjorde FET idag vid 13:30 ungefär!!!!!!!! Glad Komiskt det kan vara ibland!!

Fick tillbaka en perfekt blastocyst som hade klarat sig galant på upptiningsfasen! Vi fick även se att den var på väg att kläckas på skärmen! Underbart.... Nu känns det äntligen på riktigt och jag har en härlig känsla som säger att det kommer gå vägen den här gången!! Solig Har för övrigt fixat med jobbet så jag är ledig ända till på måndag! Ska lägga mig i soffan och slappa 3 hela dagar nu har jag tänkt....

Stor kram till er alla!!
    Härligt! Grattis! Håller tummarna för er!
  • amorosa

Nu ruvar jag också på en finfin blastocyst! TD 8 juni. Hoppas hoppas! Det fanns några som skulle odlas vidare till imorgon, för att ev frysas. Men det tror vi inte mycket på. Har ju aldrig någonsin fått nåt till frysen... Det var skönt att vara där en lördag. Vi var de enda på ET just då, och Margareta verkade så avslappnad och lugn. Som om hon hade all tid i världen.

Loveiseverything: då har vi TD samma dag! Jag tror att vi testar på mån 6/6 istället, eftersom vi är lediga från jobbet då.

Olivia3mars: när jag plussade på vårt förra försök (mf), hade jag känt lite ilningar och dragningar i magen till och från under ruvningen. Det hade jag aldrig känt förut. Men det är ju inte alla som känner nåt öht. Och bara för man känner nåt ena gången, så behöver ju inte nästa gång vara samma. Vi har förresten ganska exakt 20 mil till CA, så det blir en del bensinpengar nu när bensinen är så dyr...

mmiaa: jag tror säkert bara du har testat för tidigt. Jag fortsätter hoppas för dig!

vinterland: hoppas inte det är någon fara. Bra att du tar det lugnt!

sydney: konstigt. Båda gångerna vi gjort ET på CA, har Margerata visat på skärmen var embryot legat. Trodde det var standard. Aldrig haft Göran på ET.

• amorosa

vinterland: förstår din oro. Men det är ju så otroligt vanligt med blödningar i början av graviditeten. En mycket nära väninna till mig är nu i v 19 (tror jag) och hon har ständiga blödningar, fast bebisen mår bra. Läkaren tror hon kommer att blöda hela tiden. En del kan alltså blöda genom hela graviditeten utan att det är någon fara. Hoppas allt ser ok ut på tisdag. Det är ju snart!

• amorosa

Måste dela med mig av ett klipp ur
    ">Johan Glans World tour of Skåne
    , som vi såg när vi kom hem från ET i lördags. Har tidigare läst en studie där man kommit fram till att kvinnor som skrattar direkt efter ET har större chans för graviditet vid ivf! Knasig studie, men det kan ju aldrig skada att skratta lite eller hur?!
    Hoppa fram till ca 8.50 om ni inte vill se hela klippet. Ser ni inte hela, så handlar det om att en fd knarkare kom till Johan Glans' skola och berättade sin historia.
    Jag skrattade så jag grät vid just det här avsnittet!

• amorosa

vinterland: j-a skit! Kan vi verkligen inte bannlysa mf efter ivf?? Har du pratat med CA? Ta en välbehövlig paus under sommaren och njut av allt det goda du inte får under en graviditet! Vet att det är en klen tröst, men sommaren är en fantastisk tid för återhämtning. Varma kramar.

• amorosa

Hemflyttad: välkommen hit och grattis till ruvning! Tråkigt att ni blev besvikna på ÄP, och att de inte ringt er som de sagt. Vi har snarare motsatt erfarenhet: att de ringt när vi inte väntat oss det. Gjorde de ÄP tidigare den här gången, än era andra försök? Varför fick du högre dos gonal-f? Pratade ni inte om dina tidigare doser och resultat? Konstigt att du fick högre dos, om du fick ut 12 ägg på tidigare försök...  Eller har jag missat nåt?  Konstigt också med färre ägg på högre dos... Hoppas ni fick till frysen också!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19