Inlägg från: amorosa |Visa alla inlägg
  • amorosa

majsanna: beklagar även här, och är så ledsen för er son som ni inte fick behålla. Kram till er!

loppan: usch, det låter verkligen som en pärs! Hoppas du repar dig snart! Vad skönt att Sesam inte tar skada iaf!

mmiaa: det låter ju strålande! Grattis!

Imorgon em är det vul för min del. Mannen kan inte följa med pga jobbet, så en mycket god vän hänger med som sällskap i bilen istället. Är ju ändå 2 tim enkel resa... HÅll tummarna för många fina äggblåsor!

• amorosa

Tack tjejer! Det gick bra! Det var ca 14 äggblåsor i bra storlek. Det blir ÄP på måndag, som planerat. Första gången jag träffade Göran. Han ville sänka min dos nu de sista dagarna, eftersom det fanns tillräckligt med blåsor. Men eftersom jag varit på den här dosen två behandlingar förut, och aldrig haft ont eller problem, så ville jag absolut inte ändra på något. Så jag sa att jag inte alls ville sänka dosen. Han gav med sig till slut. Han erbjöd oss att ingå i en studie med vitrifikation, dvs nedfrysning av ägg. Intressant! Det blir aktuellt om vi får ut mer än 10 ägg på måndag, och så får vi en liten slant i ersättning.

mmiaa: det är ju jättebra! Härligt!

• amorosa
    Vädur 78 skrev 2011-05-19 08:43:01 följande:
    Härligt att det såg bra ut och bra att du inte gick med på hans sänkning Spännande med studie, hur mycket fick man i ersättning då?
    Man får 2500 kr. Kan man ju ha annat roligt för!
  • amorosa

majsanna: mina tankar finns hos er...

För vår del är det ÄP imorgon. Är lite nervös för att det inte ska bli så många ägg, trots 14 äggblåsor i onsdags. Jag känner nämligen inte särskilt mycket i magen... Åker upp till Gbg ikväll och bor på SGS Veckobostäder på Utlandagatan i natt. Smidigt, nära och billigt.

• amorosa

Tack Vädur! Det gick väl ganska bra idag. Det blev 11 ägg. Har haft 15 de två senaste gångerna, så blev liiite besvikna. Men vet ju att 11 ägg är jättebra. Nu gick alltså ett ägg till nedfrysning, för att sen tinas upp igen efter tre timmar och bli spermie-injicerad tillsammans med de andra. ET på lördag, om allt går som det ska. Ganska ont i magen idag efter plockningen. Har inte haft så mycket problem med det förut. Konstigt, när det var färre ägg...

mmiaa: grattis till fin blastocyst och dessutom till frysen! Toppen!

• amorosa

vädur: det var Margaretha som plockade. Det var hon förra gången också, och då hade jag inte alls ont efteråt. Så det är väl olika från gång till gång. Då blödde jag inte heller alls efteråt, men det gjorde jag igår. Har fortfarande ont i magen när jag rör mig. Skönt att ha ett kontorsjobb, så jag kan sitta stilla mycket.

• amorosa

Vädur: jag måste nog hålla med Loppan om att det inte har betydelse för mig vem som gör plockningen. Förra gången hade jag, som sagt, inte ett dugg ont och det var Margaretha då också. Det beror säkert lite på paceringen på äggblåsorna osv. Såg på skärmen att hon hade lite svårt att komma åt några blåsor, så det kanske är därför jag har ont.

CA har inte ringt idag, så det måste ju finnas mer än fem befruktade idag alltså. Men ingen aning om hur många. Vet inte om jag ska ringa och fråga, eller vi får se på lördag helt enkelt.

Loppan: ja, det blir ET på lördag, om inget oförutsett händer innan dess. Vilken superhärlig bild ni fick av er dotter! Helt fantastiskt! Har ni börjat fundera på namn, nu när ni vet att det är en tjej? Hur långt gången är du nu? När är bf?

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19