Inlägg från: amorosa |Visa alla inlägg
  • amorosa

Carlanderskatöserna del 19

Toppenloppan skrev 2011-02-25 12:54:38 följande:
    Amorosa:
    Har "bara" varit på dag-SPA på Skansen i Båstad men det var toppen!
    Vad skönt att ni unnar er, det behövs under denna kamp.
    Har du blött något mer eller kom allt ut där i början??

Kram
    Jag slutade blöda för ett par dagar sen. Men det var bara bruna flytningar de sista dagarna. Skönt att det är över nu.
    Vädur 78 skrev 2011-02-25 14:53:20 följande:
    Å det låter ju jättemysigt!! hur mår du? Tänker på dig! Kram
    Mår ganska bra, efter omständigheterna. Det känns som jag har drömt att vi lyckades blir gravida. Kan inte fatta att jag var gravid på riktigt.

Glittran: har inte pratat med CA än, det är nästa fredag. Men det låter ju ändå bra, det du skriver. Men jag hoppas slippa vänta 3 månader. De ska ta hcg-prov på mig och kolla så gravidhormonerna är borta.

Lito: grattis till bra äggskörd. Men jisses, vad många äggblåsor!!! Ta det jättelugnt nu och rå om dig själv! Hoppas det blir ET på onsdag.
  • amorosa

Lito: håller tummarna för perfekta blastisar på onsdag!

Green tea jasmine: härligt att komma igång! Hur gammalt är första barnet?

Läste i tidningen MåBra igår att det senaste rönet enl tidningen Fertility and Sterility är att dubbelt så många kvinnor blir gravida genom ivf om de skrattat direkt efter ET! Med andra ord, så se till att ha en bra komedi hemma efter återföringen, eller att mannen kan underhålla er!

• amorosa
    majsanna skrev 2011-02-28 17:40:17 följande:
    Idag har vi varit på ultraljud. Vår Dutt är 17 mm och hjärtat tickade på. Men, det finns alltid ett men. Moderkakan hade lossnat lite från livmoderväggen och där fanns det lite blod. Jag tar blodförtunnande mediciner och det kan vara orsaken. Därför ska jag sluta med dom och på ny kontroll hos spec-mvc på måndag. Mer finns att läsa på min blogg
    Härligt att se det lilla livet! Hoppas det blir bra när du slutar med medicinerna. Är det vanligt att det händer pga just de medicinerna?

Loppan: tack, vännen! Mår du bra?

Green tea jasmine: jag kan förstå att ni börjar med syskon så tidigt. Om vi får nåt barn öht, så kommer vi nog också sätta igång med syskonförsök ganska tidigt.

Undrar om det finns några studier på om syskon kommer tätare när det gäller ivf än vid naturlig befruktning...? Just för att man är rädd för att det ska ta så lång tid, menar jag.
  • amorosa

Någon som vet om det är lite särskilda förhållningsregler efter mf? Ska man undvika bad pga infektionsrisk eller nåt sånt? Sex? Hade tänkt köra och simma ikväll efter jobb, men nu slog den här tanken mig. Dessutom fick jag ont i magen plötsligt. Har haft det vissa dagar sen mf. Sen lika plötsligt är det borta igen. Konstigt. Ska bli skönt att få kollat allt på vul på fredag. Hoppas verkligen det inte är några konstigheter. Jag blöder ju inte längre, så det kan väl inte finnas några rester kvar då?

• amorosa

Lito: grattis till ruvning och en eskimå! Härligt!

Sötisa: skönt att komma igång igen! På vår förra klinik fick vi tillbaka två blastisar pga att de inte var toppkvalitet. På CA har vi fått toppkvalitet och bara en blasto. (Vilket också ledde till graviditet, men mf.) Vet inte hur CA resonerar om man har sämre kvalitet på blastisarna. Vi frågade Torbjörn på vul om ET av två stycken, men han sa direkt nej. Green tea jasmine har nog rätt, att de aldrig sätter tillbaka mer än en.

Loppan: man är ju sådär knäpp och är lite avis på dina gravidkrämpor...

Själv ser jag väldigt mycket fram emot besöket på CA imorgon, med vul och samtal med Torbjörn. Ska bli skönt att se så att allt ser ok ut och höra när vi kan komma igång igen.

• amorosa
    Sötisa skrev 2011-03-03 12:37:32 följande:
    Jag har gjort totalt 13 insättningar och nästan alla med 2 tillbaka med undantag av några fet med en blastocyst.. Chansen att vi skulle få två fiiiina blastocyster är inte så stor för det har ju aldrig hänt innan men vissa kliniker har ju en policy som de alltid ska gå efter oavsett historik på patienten.
    Tack gör era svar!

Amarosa, har varit i tråden lite till och från så har inte läst allt.. Fick du mf?? Fy i så fall, vet hur det känns.....
    Oj, 13 stycken?? Hoppla! Efter så många försök, kan jag ju tycka att de borde gå med på återföring av två blastisar. Men det är ju läkarna som bestämmer...
    Ja, vi fick mf i v 6... (Två veckor sedan.)
  • amorosa
    Happiness skrev 2011-03-03 23:33:49 följande:
    Hej tjejer! Det var jätte länge sen jag skrev härinne. Hoppas många har blivit gravida och att det fötts barn .
    Jag har glömt lite om vad som hände under IVF-behandlingen...

Hur var det nu igen? Börjar man med proggisar när vi fick tillbaka embryot...men hur länge skulle man hålla på? Hur många dagar efter man plussat skulle man hålla på med progesteronet?

Det var väl inte så länge va? Har för mig Margareta sa att det inte var bra att forsatta ta dem när man blivit gravid...men vad var orsaken? Vet ju att slemhinnan blir tjockare och det var just något med det ihop med embryot. Har fått teflonminne.

Tacksam för hjälpen. Önskar alla som kämpar ett stort LYCKA TILL!
    Man börjar med proggisarna på kvällen efter plockningen. Sen tar du dem tills de tar slut, alltså några dagar efter positivt test. Totalt 70 vaggisar skrev de ut till mig, och så 3 om dan, så drygt 23 dagar totalt. Att man inte ska ta dem när man är gravid har jag aldrig hört. Läkarna har alltid sagt till mig att de ska tas några dagar efter positivt test. Vet inget om slemhinnan i det här sammanhanget...
  • amorosa

Fick igår reda på att min "bundsförvant" i den här j-a barnlöshetskarusellen, har lyckats bli gravid. De fick mf för 2½ år sen, och har sen inte lyckats bli gravida igen. De är just nu mitt inne i en utredning. Jag berättade för henne om våra problem i höstas, och då berättade hon om deras problem också. Sen dess har vi pratat jättemycket om detta och stöttat varandra. Hon är verkligen toppen! Nu har de alltså lyckats bli gravida. Det är helt fantastiskt och underbart och jag är jätteglad för deras skull, men blev ändå depp när hon berättade. Hon testade i tisdags, så det är verkligen helt nytt. All energi bara rann av mig. Jag avskyr att jag känner så. Jag vill bara vara glad för dem, och de är verkligen värda det här. De har ju också kämpat länge. Men ändå. Avundsjuka. Min första tanke var: nu är vi officiellt sist i vårt gäng utan barn. Vi är 8 par som umgås, och det har varit babyboom i sex år snart. Bebisar till höger och vänster. Graviditeter utan problem. Det är förstås ingen tävling om vem som är först och blir sist. Men det är så j-a jobbigt att träffa dem med alla barn, bebisar och gravida magar och barnsnack. Blir så trött på det...

Sorry, för mitt deppinlägg och mitt idiotiska tänkande... Bidrar tyvärr inte till någon fredagsstämning... Var bara tvungen att få det ur mig...

• amorosa
    Sötisa skrev 2011-03-04 07:53:57 följande:
    Amarosa , jag känner igen mig så i det di skriver.. Man vill känna ren lycka men bitterheten tar alltid över. Du har turen att ha en sån vän i ditt sällskap, jag har skälv min allra bästa kompis som också behövt göra Ivf och det är ju självklart tråkigt på alla sett men för mig har det varit guld värt att det faktiskt finns någon som förstår exakt vad vi går igenom. Sen är våra historier helt olika och hon har nyss fått sitt första Ivf-barn. Jag och 7 av mina nära vänner blev gravida om och om vartannat för snart två år sedan och helt plötsligt skulle alla ha inom 4 månader från varann. Vi skrattade och trodde det var ett skämt när nästa och nästa meddelade graviditeten, det är ju precis så man vill ha det. När en 8:e kompis berättade på hennes födelsedag att hon också var gravid och dessutom skulle ha på exakt samma dag som mig blev jag lite illa till mods. Jag ringde min mamma och sa det här är inte bra, det kommer inte bli barn av alla graviditeter för det är för bra för att vara sant. Dagen efter fick jag mf... Så sjukt.
    Oj vad långt det blev.
    Oj, det är ju helt otroligt med graviditeter på en och samma gång! Vad jobbigt det måste ha varit för dig/er som fick mf... Att alla runt omkring fick barn på löpande band, i samma veva som ni egentligen skulle fått också...
    Ang vänner som också har problem, så är man ju lite självisk i såna här situationer. På nåt sätt är man ju glad att ha någon nära som förstår, även om det innebär att den vännen också har det superjobbigt. Sen har ju inte min kompis gått så långt som till ivf, och det önskar jag verkligen att hon slipper. Samtidigt som det hade varit skönt att ha någon som förstår cirkusen kring det också. Knepiga känslor. Man känner sig lite schizo...
  • amorosa

Love is everything: tack... Skönt att känna att man inte är ensam. Det var väldigt unga föräldrar i er umgängeskrets!

sydney: fy, vad jobbigt och segt. Kan du inte tempa på morgnarna, så vet du när du får äl? Istället för att gå och gissa och åka på vul hela tiden? Din temp går ju upp när du får äl. Bara en tanke, men kanske inte CA tycker är så bra idé. Riktigt surt om det krockar med er resa. Maximal otur.

vädur: kan de inte frysa 3-dagars? Konstigt. Tror du inte de odlar dem vidare till blastocyster då istället? Dem kan de ju frysa.

Jag är ju inte från Gbg, så jag vet inte riktigt hur det ligger till. Men görs alla era gratis försök alltid på Sahlgrenska? Inga på CA? Har bestämt för mig att Akita, som varit i denna tråden förut, blev remitterad till CA, men hon bor nog i Falkenberg. Kanske skillnad om man tillhör annat län? Bara nyfiken på hur det funkar.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19