Inlägg från: amorosa |Visa alla inlägg
  • amorosa

Carlanderskatöserna del 19

Shibby: stort grattis! Vilket superresultat! Härligt! 7 av 7 är ju helt otroligt!

Loppan: äntligen start! Kör så det ryker!

Jag har svårt att somna på kvällarna nu. En massa tankar som rusar runt i skallen. Både om plockningen på fredag och resultatet... Hur många ägg vi kommer att få och om det blir blastocystodling. Kommer vi äntligen att få vårt första perfekta embryo, eller det kommer aldrig att ske?? Kommer vi att få nåt till frysen för första gången? Ja, ni vet ju hur det går runt i huvudet... Önskar det vore fredag nu!

• amorosa

cotton: vad härligt! Njut nu ordentligt av din graviditet!

FruNaftra: förstår att det är jobbigt med blödningarna. Hoppas det går bra på CA idag!

Shibby: jag brukar försöka sitta ner så mycket som möjligt efter införandet, om jag är på jobbet. Men det är trixigt, det håller jag med om. Jag avskyr när man känner att det rinner ut. Ska prova lägga den på tvären

majsanna: vad har gjort att du har Crinone istället för Progesteron vaggisarna under ruvningen? Har du bett om det, eller?

Vi kör upp till Gbg redan ikväll har vi bestämt. Vill inte riskera att hamna i bilköer på motorvägen imorgon bitti, när vi bara har 15 min marginal... Håll tummarna för oss imorgon!

• amorosa

FruNaftra: av någon anledning såg jag inte inläggen från idag, när jag skrev mitt förra inlägg. Ser ju nu att du kommit tillbaka och att allt gick bra på CA. Vad skönt! Jag käkade Provera för att få igång mensen inför behandlingen, eftersom jag annars är väldigt oregelbunden (ca 50-75 dagar). Ingen biverkningar alls. Kanske lite huvudvärk. Mensen kom drygt en vecka efter pillerstopp.

• amorosa

Skrippo: stort grattis! Njut nu ordentligt av din graviditet och dina symptom!

shibby: åh, vad härligt med bröllop! Är det ett stort bröllop? Hoppas ni får en helt underbar dag!

dallas: det låter ju helt osannolikt! Maximal otur!

Jag var på ÄP igår och fick ut 16 ägg. Över all förväntan! Jag var ganska nervös innan, eftersom jag tyckte jag inte känt så mycket i magen. Var rädd att det inte skulle bli några ägg alls. Men allt gick ju jättebra! Kul att få vara vaken under plockningen och se allt som hände på skärmen! Jag kände i princip inget alls, bara lite obehag att de "rotade" runt i magen. Blev supertrött efteråt och slumrade en bra stund i sängen innan vi fikade och sen körde hemåt. Låg på soffan hela eftermiddagen och kvällen och såg film och tv. Idag känner jag inget. Ska snart ut och gå en runda i det fina vädret, i lugnt tempo. Lite frisk luft sitter fint!

Hoppas bara inte de ringer idag... För varje minut som går så ökar hoppet för blast odling och ET på onsdag.

Ha en skön helg!

• amorosa

Shibby: wow, vilken häftig bröllopspresent! Stort grattis! Åh, vad härligt!

sydney: nej, vi har inte hört nåt från CA, så vi räknar med ET på onsdag. Tänkte ringa och höra hur tidigt de kollar blastisarna. Om det, mot all förmoden och Gud förbjude, inte skulle finnas något att återföra, får vi veta det innan vi kommer dit? Vill helst inte köra 2 tim dit bara för att få höra att det inte blir nåt... Vet ni hur de brukar göra?

dallas: kan du inte säga att du ska göra ett mindre ingrepp och inte kan jobba den dagen? De kan ju inte kräva att få veta vilken sorts ingrepp det är.

• amorosa
    Vädur 78 skrev 2011-01-24 09:57:29 följande:
    De försöker nog meddela så fort de kan. Våran första IVF så fick vi inte göra något FET men vi han åka de 15 mil vi hade till Linköping då. Läkaren hade då fått beskedet från labb en halvtimme innan vi kom dit.
    Men det är inte ofta som man inte kommer till ET, tror det är 90% som kommer dit, så det ska nog gå vägen
    Lycka till

Jag hoppas så klart att du har rätt. Men vi har varit med om två gånger förut då det inte blivit ET, så det är väl därför jag är lite nervös för det... Fast då har vi förstås bara fått 4 ägg på plockningen. 15 ägg är ju lite bättre odds!

• amorosa

sydney: de gångerna vi bara fick 4 ägg hade jag lägre dos. Men den höjdes vid tidigare behandling på Cura i Malmö, och sen har vi fått bra skörd. Så CA har inte ändrat nåt.

Loppan: Vad härligt att du hade äggblåsor på vänster sida också! Fantastiskt! Grattis igen till husköpet!

Tack för era tummar, söta ni! {#emotions_dlg.flower} Allt gick jättebra igår. Vi fick en perfekt blastocyst tillbaka! Vi har aldrig fått något perfekt tillbaka förut, så det var en stor seger och toppbetyg till CA! Tjoho! Det fanns 6 eller 7 (jag och maken uppfattade olika) som var lite sena i utvecklingen. De skulle kolla igen idag och se om något gick att frysa idag, eller alla går åt skogen. Har ju aldrig fått till frysen förut heller, så det hade verkligen varit en megabonus. Men vi räknar inte med det. Nu är det nedräkning till 6 feb. Det är också skillnad mot Cura i Malmö som hade TD 21 dagar efter ÄP! CA har ju bara 16 dagar, så det känns som ingen tid alls!

• amorosa

Majsanna: åh, vilka underbara nyheter! Stort grattis! Hade ju varit fantastiskt om du fick mindre symptom av din reumatism under grav!

Loppan: håller tummarna stenhårt för er idag och hoppas plockningen går finfint! Tänker på dig!

• amorosa

Loppan: härligt att allt gick bra på plockningen! Kom ju på att du bad mig berätta vilket hotell vi bodde på när vi var uppe, men det glömde jag igen... Skäms Var bodde ni? Har ni gjort blast odling tidigare? Håller tummarna för fin befruktning!

majsanna: förstår din oro. Men skönt att läkarna har koll på läget. Kommer du att gå på fler vul och tester än en normal graviditet?

Lite brunt i trosan idag... Hoppet sjönk till havets botten, känns det som. Jag vet ju att det kan komma blod trots graviditet. Men det är ju så man funkar. Kommer det blod, så tar de negativa tankarna över helt.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19